Toon posts:

MSI 6340 Onboard sound driver problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep dus een probleem met mijn mobo en win2k. Hij pakt de goede drivers niet voor onboard sound. Avance A'97 Audio for VIA(R) audio controller.
Heb al gekeken op de msi site voor drivers, maar steeds pakt hij deze driver.

Hoor het wel als iemand dit weet :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 09 juni 2002 15:57 schreef StealthNoot het volgende:
Kep dus een probleem met mijn mobo en win2k. Hij pakt de goede drivers niet voor onboard sound. Avance A'97 Audio for VIA(R) audio controller.
Heb al gekeken op de msi site voor drivers, maar steeds pakt hij deze driver.

Hoor het wel als iemand dit weet :)
Wees ff wat duidelijker- wat bedoel je met het 'pakken' van een driver- je kunt in DevMan zelf een driver update doen, heb je dat geprobeerd met de driver van de MSI site :?

Bovendien klinkt die drivernaam vrij waarschijnlijk de goede, de 6340 gebruikt namelijk de geintegreerde AC'97 codec van de 686A/B southbridge.

En tenslotte: werkt het :? Wat staat er in DevMan :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 17:15 schreef dion_b het volgende:

[..]

Wees ff wat duidelijker- wat bedoel je met het 'pakken' van een driver- je kunt in DevMan zelf een driver update doen, heb je dat geprobeerd met de driver van de MSI site :?

Bovendien klinkt die drivernaam vrij waarschijnlijk de goede, de 6340 gebruikt namelijk de geintegreerde AC'97 codec van de 686A/B southbridge.

En tenslotte: werkt het :? Wat staat er in DevMan :?
Ik heb de driver gebruikt van de MSI Site. Deze werkt ook niet. Maar als je je speakers aansluit moet je toch iets van een ruis horen. Dat hoor ik al niet. Winamp werkt bijvoorbeeld wel normaal. Maar gewoon geen geluid. De speakers zijn natuurlijk goed aangesloten.
Met win xp werkte het wel.

En wat bedoel je met DevMan??? :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 09 juni 2002 17:41 schreef StealthNoot het volgende:

[..]

Ik heb de driver gebruikt van de MSI Site. Deze werkt ook niet. Maar als je je speakers aansluit moet je toch iets van een ruis horen. Dat hoor ik al niet. Winamp werkt bijvoorbeeld wel normaal. Maar gewoon geen geluid. De speakers zijn natuurlijk goed aangesloten.
Met win xp werkte het wel.

En wat bedoel je met DevMan??? :?
Device Manager :7

Rechterclick op My Computer, Properties kiezen en dan naar Hardware gaan. Voila, DevMan.

Maar leg even wat precieser uit hoe je die MSI drivers gebruikt hebt (en hoe je zo zeker weer dat de luidsprekers goed staan- kun je bijv. een audio CD afspelen :? )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Staat dat niet standaard goed bij het installeren van Win2k? dat was bij mijn 6340 namelijk wel zo (vergeten de onboard uit te zetten destijds).

Verwijderd

De MSI 6340 maakt geen gebruik van een Avance Sound-codec, maar VIA's eigen codec, die dus even downloaden...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
En als je windows update draait?

Ik heb hier 4 MSI bordjes met onboard sound waarbij hij de drivers zo via windows update kon ophalen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
welke versie probeer je te instaleren. Want de 1.7 versie op www.viaarena.com doet het bij mij ook nie ,ik draai nu 1.6 :+
Pagina: 1