toen ik mijn isdn kaartje installde en veribnding maakte, zonder eerst uitgebreid de instellingen bekeken te hebben, pakte xp hem op 128 k. mooi dacht ik lekker snel, maar ik d8 ook : dubbele kosten. mijnvraag hoe kandit? want ik heb maar een lijn lopen van kaart naar isdn kastje, de 2e lijn op het isdn kastje is voot de centrale, als ie de lijnen moet budelen zou dat moeten betekenen dat de centrale het niet meer zou moeten doen toch? maar die doet het dan wel. Is dit een geintje van xp, en als hij het via een lijn kan kan ik het dan doen oznder dubbele tikken? of heb ik al die tijd idd voor dubelle kosten zitten inetten?
Als je dubbel-isdn inbelt werkt je centrale nog wel.. je kan gewoon intern bellen. Geen probleem. Alleen naar buiten toe niet meer, want die lijnen zijn dan dus al in gesprek.Op zondag 09 juni 2002 15:51 schreef bo030285 het volgende:
toen ik mijn isdn kaartje installde en veribnding maakte, zonder eerst uitgebreid de instellingen bekeken te hebben, pakte xp hem op 128 k. mooi dacht ik lekker snel, maar ik d8 ook : dubbele kosten. mijnvraag hoe kandit? want ik heb maar een lijn lopen van kaart naar isdn kastje, de 2e lijn op het isdn kastje is voot de centrale, als ie de lijnen moet budelen zou dat moeten betekenen dat de centrale het niet meer zou moeten doen toch? maar die doet het dan wel. Is dit een geintje van xp, en als hij het via een lijn kan kan ik het dan doen oznder dubbele tikken? of heb ik al die tijd idd voor dubelle kosten zitten inetten?
Hoe te testen? -> Internetten, en bel jezelf op met een GSM..
En check voor de zekerheid ff je settings?
over 1 lijn kan 128K en standaard pakt Windows XP 2 lijnen...
Bij de inbelverbinding moet je dus maar 1 vinkje aanzetten bij de modem, waarschijnlijk staan er nu 2
dus dat was lekker snel, maar duur internetten
Bij de inbelverbinding moet je dus maar 1 vinkje aanzetten bij de modem, waarschijnlijk staan er nu 2
Daar zat ik ook al aan te denken, maar wist het niet zekerOp zondag 09 juni 2002 16:03 schreef Klovan het volgende:
over 1 lijn kan 128K en standaard pakt Windows XP 2 lijnen...
Maw: default ISDN / WinXP is gewoon 2 lijnen.. stupid imho, vooral voor n00bs die juist bereikbaar willen blijven
hjmm ik zou mezelf geen noob noemen, ik had m voor de format namelijk echt op 1 lijn dat weet ik bijan zeker, maar omdat xp bij modems ook op de proppen komt met 115 k verbindingen dacht ik: datzal wel iets leuks van xp izjn, ik had bewust dat ding verteld 1 LIJN te gebruiken, en zo stond ie ook geconfigureerd.....
nu belt ie dus wel in me 64k
weg (relatief) snel internet
nu belt ie dus wel in me 64k
weg (relatief) snel internet
* Klovan maakte dat nl ook meeOp zondag 09 juni 2002 16:04 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken, maar wist het niet zeker
Maw: default ISDN / WinXP is gewoon 2 lijnen.. stupid imho, vooral voor n00bs die juist bereikbaar willen blijven
en iedereen maar vragen waarom niemand kon bellen en gebeld worden
Verwijderd
Als je met 2 lijnen via ISDN gaat internetten ben je in gesprek.Op zondag 09 juni 2002 16:09 schreef bo030285 het volgende:
nee we konden volgens mij dus nog wel gebeld worden
maar ja snel internetten en bereikbaar blijven met isdn zal altijd wel een droom blijven, en aangezien de alternatieven er nog niet zijn (ik zie ze ook niet snel komen) moet ik het hier maar mee doen
Wat zou kunnen is dat je wisselgesprek actief is (callbumping ofwel wisselgesprek) die 1 lijn weer vrij geeft als er iemand naar je toe belt.
115.200 is een aanduiding voor een analoge verbinding.
De aanduiding die 1 lijn geeft bij connectie is 64k.
Als je verbinding hebt en je kunt nog naar buiten bellen gebruik je 1 ISDN kanaal en bij twee kanalen is de lijn "bezet".
Pagina: 1