[telnet] PuTTY bouwt scherm niet goed op

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een klein probleempje waar ik al een tijd tegenaan loop. Als ik telnet naar mijn linuxservertje en ik start dan bijvoorbeeld MC of linuxconf dan wordt het scherm niet goed opgebouwd en zie ik zwarte vlakken (met name bij linuxconf)

Is hier wat aan te doen? Of ligt het aan PuTTY :?

Verwijderd

al eens met een andere client geprobeerd? dan weet je of het aan putty ligt... (ik heb er overigens persoonlijk nog nooit last van gehad met putty);

Verwijderd

Ja, dat heb ik ook wel eens voor. Niet veel wat je daar aan kunt veranderen vrees ik. Putty heeft naar mijn ervaring zowat de beste terminal emulation support van alle windows ssh/telnet terminals die ik al heb uitgeprobeerd.

Dezelfde problemen heb ik trouwens ook voor als ik via een aterm/xterm m'n window effe resize terwijl er een grafische app wordt getoond.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op zondag 09 juni 2002 15:49 schreef JVaags het volgende:
Hoi,

Ik heb een klein probleempje waar ik al een tijd tegenaan loop. Als ik telnet naar mijn linuxservertje en ik start dan bijvoorbeeld MC of linuxconf dan wordt het scherm niet goed opgebouwd en zie ik zwarte vlakken (met name bij linuxconf)

Is hier wat aan te doen? Of ligt het aan PuTTY :?
Dit ligt inderdaad aan putty, heb het hier ook. F-Secure SSH doet dit trouwens wel goed.

Verwijderd

post de output eens van 'echo $TERM'; (command uiteraard uitvoeren via putty);

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Dit moet je instellen in PuTTY -> Terminal -> Use background color to erase screen :)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op zondag 09 juni 2002 16:33 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Dit moet je instellen in PuTTY -> Terminal -> Use background color to erase screen :)
He thx. Ga ik ook es even proberen.

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 16:33 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Hmm die optie kon ik eerst in PuTTY niet vinden :( Bleek dat ik een oude versie had >:) Nieuwe gedownloaded en geen problemen meer ondervonden!

Thanx allemaal :)
Pagina: 1