Hmm, 'k probeer at runtime een lijstje te maken van hooguit 5 items die dan achter een bepaald menuutje moeten komen. Ik heb daarvoor met de Menu editor van VS.NET een voorbeeld item gemaakt en deze clone ik vervolgens (MenuItem.CloneMenu()) en van het item wat dan ontstaat verander ik een aantal eigenschappen en die voeg ik dan vervolgens toe aan de MenuItems property van het menu waar deze onder moet staan. Het probleem is nu alleen even hoe ik de events af handel. Want dat voorbeeld menu item heeft wel een eventhandler, en die geld dan ook automatisch voor alle items die daarvan gecloned zijn, maar het probleem is dat ik binnen die eventhandler niet kan bepalen op welk item er nu precies geklikt is.
Even een stukje code voor het maken van het menu:
Maar in de event handler kan ik dus niet bepalen op welk menu er nu precies geklikt is. Moet ik dan dus 5 verschillende event handlers maken of is er een betere manier voor?
Even een stukje code voor het maken van het menu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| int counter = 0;
foreach (Favorite tempfavorite in MonitorSettings.Favorites)
{
counter++;
MenuItem newmenu = mnuQuickConnectExample.CloneMenu();
newmenu.Text = tempfavorite.name; newmenu.Visible = true;
mnuQuickConnect.MenuItems.Add(newmenu);
if (counter == 5)
{
break;
}
} |
Maar in de event handler kan ik dus niet bepalen op welk menu er nu precies geklikt is. Moet ik dan dus 5 verschillende event handlers maken of is er een betere manier voor?