Toon posts:

Hercules 8500LE zooi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Hercules 8500LE, daarmee (dus)ook problemen. Onder WindowsXP gaat alles prima, maar met 3D spellen loopt hij constant vast. Ik heb diverse drivers geprobeerd, Win opnieuw geïnstalleerd. Ik weet zeker dat het aan die kaart of drivers ligt.
Heeft iemand goede ervaringen met deze kaart onder XP en met spellen, zo ja welke drivers gebruik je?

Search gebruikt, maar daar wordt ik niets wijzer van.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?
Ik heb btw ook het BIOS van de kaart geupdate. deze kaart zit op een Gigabyte GA-7VRXP met 512MbDDR (333MHz) de BIOS versie is F6. Met een XP1700+

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik heb een soortgelijk probleem met sommige games in Win 2k met mijn Asus V6800 GeForce 256 DDR Dlx.
Ik DENK zelf dat het iets met de DirectX te maken heeft, want 1x kwam per ongeluk :) die melding erdoorheen. Ik heb het nog niet weten op te lossen. Alle drivers zijn nieuw (Asus en NVidia geprobeerd). Windows Update....alles wat je maar kan bedenken.

Mocht je een oplossing vinden, laat het dan ff weten plz.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:28
heb je windows al opnieuw geinstalleerd, dat wil vaak helpen omdat windows zich niet echt graag aanpast aan de veranderingen die je in je hardware maakt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:15
het was toch een incompatibiliteit met dat gigabyte moederbord :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zondag 09 juni 2002 15:22 schreef Bobo_Ans het volgende:
Ik heb een nieuwe Hercules 8500LE, daarmee (dus)ook problemen. Onder WindowsXP gaat alles prima, maar met 3D spellen loopt hij constant vast. Ik heb diverse drivers geprobeerd, Win opnieuw geïnstalleerd. Ik weet zeker dat het aan die kaart of drivers ligt.
Heeft iemand goede ervaringen met deze kaart onder XP en met spellen, zo ja welke drivers gebruik je?

Search gebruikt, maar daar wordt ik niets wijzer van.
Ik heb ook zo'n kaart, en ik draaide onder XP met de standaard drivers van die kaart 7.63. Nu draai ik met 7.66 onder Win2k.

Onder XP heb ik nooit spellen gespeeld met de Radeon, daar ik daarvoor nog Win98 op mijn compy had staan.

Nu heb ik Win98 definitief van mijn HD geveegd, en draai alles met Win2k Pro SP-2, en zonder problemen. Ik heb overigens laatst wel het BIOS van de Hercules geflasht.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook mijn BIOS van de VRXP geupdate, want het bootprobleem was idd bekend. Maar op mijn MSI KT266A Pro2 werkt hij prima, zonder problemen. Deze kaart gaat dus terug (en de XP2100+ @ XP1500+ met 56C ook). iig bedankt voor de tips.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op zondag 09 juni 2002 17:53 schreef Bobo_Ans het volgende:
XP2100+ @ XP1500+ met 56C ook
dus je hebt hem 400 Mhz onderclocked :o en nog is hij 56 graden :+

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 16:31 schreef MagicTempest het volgende:
heb je windows al opnieuw geinstalleerd, dat wil vaak helpen omdat windows zich niet echt graag aanpast aan de veranderingen die je in je hardware maakt.
Haha! Hallo, het is Windows hoor, dat kan wel tegen een beetje Hardware changes hoor... tis geen UNIX-variant...

Om nou meteen Windows opnieuw te installen voor een nieuwe VGA-kaart....

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 00:32 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:

[..]

Haha! Hallo, het is Windows hoor, dat kan wel tegen een beetje Hardware changes hoor... tis geen UNIX-variant...

Om nou meteen Windows opnieuw te installen voor een nieuwe VGA-kaart....
Zeker wel doen! helemaal als hiervoor een kaart van een andere manufacturer erin heeft gezeten (bijv. Nvidia). Bij mij loopt de hercules 8500LE (getweaked naar Ati retail) zonder problemen onder winXP >:) Heb al wel veel klachten gezien over dat Gigabyte bord (er loopt ergens een draadje over). Succes

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:02
Ik had dit probleem dus ook en heb toen een betere koeling gemonteerd. Een blueorb past met de clipjes op een radeon kaart, tevens heb ik het geheugen voorzien van koelblokjes.
Sind de modificatie loopt hij 100x minder vast.
Schijnbaar was dit dus een warmte probleem.
Ik heb dus van die samsung 4ns chipies en daar kreeg nou niet echt de indruk van dat die veel kunnen verdragen.
Als ik hem naar 252 mhz overclockte dan had ik al artifacts.
Vooral met dit lekkere warme weer is koelen een probleem.

every man is wise, until he speaks

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 08:16 schreef Rickysaint het volgende:
Ik had dit probleem dus ook en heb toen een betere koeling gemonteerd. Een blueorb past met de clipjes op een radeon kaart, tevens heb ik het geheugen voorzien van koelblokjes.
Sind de modificatie loopt hij 100x minder vast.
Schijnbaar was dit dus een warmte probleem.
Ik heb dus van die samsung 4ns chipies en daar kreeg nou niet echt de indruk van dat die veel kunnen verdragen.
Als ik hem naar 252 mhz overclockte dan had ik al artifacts.
Vooral met dit lekkere warme weer is koelen een probleem.
Met een proc temp van 56 graden op 1500+ (hallo!!!)zal de kast ook wel lekker warm zijn. Niet zo gek dat de boel vast loopt dan he.. |:(

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 16:31 schreef MagicTempest het volgende:
lezen is ook een vak

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 08:29 schreef Fewture het volgende:

[..]

Met een proc temp van 56 graden op 1500+ (hallo!!!)zal de kast ook wel lekker warm zijn. Niet zo gek dat de boel vast loopt dan he.. |:(
is het dan zo moeilijk om het hele verhaal ff te lezen?

er staat nl dat hij het ook met een andere proc al heeft geprobeerd zonder resultaat

Verwijderd

win opnieuw installen is meestal niet nodig: installeer standaard vga, gooi dan alle videokaart-sleutels uit je register en install je kaart opnieuw met de laatste drivers.

Heb je al Omega drivers geprobeerd? Zijn erg goed.

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 11:11 schreef roys het volgende:

[..]

is het dan zo moeilijk om het hele verhaal ff te lezen?

er staat nl dat hij het ook met een andere proc al heeft geprobeerd zonder resultaat
Nee er staat dat zijn XP2100+ op XP1500+ al 56 graden idle is... das inderdaad niet zo best, het zou dus best wel eens een hitte probleem kunnen zijn! Probeer eens wat casefans in te bouwen!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bij mij doet ie het wel goed onder winXP, ik had eerst een nvidia GF2gts maar ik had geen zin om windows opnieuw te installeren. De kaart werkt prima. Ik gebruikte eerst de standaard drivers die bij de kaart meegeleverd waren en nu de nieuwste Omega drivers.

En wanneer lopen spellen dan vast? Meteen als je probeert te spelen of gebeurt het pas na een tijdje? En doet het probleem zich pas voor sinds je die hercules hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die Hercules eerst op het nieuwe systeem geprobeerd. GA-7VRXP, 512Mb Samsung (333), XP2100+ en die Hercules. Hij loopt dan vast als ik +- 5min een spel speel. Max Payne start hij niet eens (na New Game en dan Fugitive gaat hij terug naar Windows). Op mijn MSI deed hij het wel. Omega drivers = no luck. Windows helemaal kaal, wel 4x. Ook heb ik op die Gigabyte mijn XP1700+ @39C gezet, geen resultaat.

Het heeft dus niets te maken met de CPU! De VGA wordt ook niet warm (logisch als ie geen 3D spellen e.d. wil doen).Het is gewoon de combinatie van mobo en VGA, het BIOS van mobo is dus ook geupdate naar F6.

Verder niemand met dezelfde VGA & mobo?
Pagina: 1