Te snelle Muziek

Pagina: 1
Acties:

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:45
Mp3's - WAV - CDS = ze worden allemaal te snel afgespeeld.
Kheb dvd speler + writer speler geprobeerd...., verschillende programma's, maakt nix uit - snel systeempje is leuk - maar dan hoeft mijn muziek nog niet te snel.......

=== Athlon 2100+ // MSI KTU3 Ultra DDR333 // 512Mb //2x60GB 133 in Raid // Terratec EWS88MT // Radeon 8500 ===

Verwijderd

Timingprobleem, loopt je systeemklok soms ook te snel?

• Hen3s
nope - klokje loopt mooi op tijd.....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
welk os heb je erop?

Tweakers Discord

Verwijderd

Dan weet ik het niet :(, ik dacht misschien klopt gewoon de timing van je machine niet. Het lijkt me sterk dat bij het decoderen van mp3, ze timen op de klokfrequentie van je processor. Maar zeker weten doe ik het niet, nooit verdiept in het zelf decoderen van mp3.

• Hen3s
Op zondag 09 juni 2002 15:26 schreef tweakduke het volgende:
welk os heb je erop?
Windows XP prof.

• Hen3s
Op zondag 09 juni 2002 15:27 schreef Taco het volgende:
Dan weet ik het niet :(, ik dacht misschien klopt gewoon de timing van je machine niet. Het lijkt me sterk dat bij het decoderen van mp3, ze timen op de klokfrequentie van je processor. Maar zeker weten doe ik het niet, nooit verdiept in het zelf decoderen van mp3.
Probleem doet zich ook voor bij het afspelen van cds - dus niet alleen bij mp3's

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als je bij twee verschillende drives te snel geluid hoort, zelfs als je voorin een koptelefoon prikt, dan zijn jouw oren te langzaam :+ Dat is echt onmogelijk namelijk (okee, toeval bestaat), want de cd- of dvd-spelers hebben een eigen interne klok en die zullen nooit allebei verkeerd lopen. (of heb je soms een lp-drive ;) )

• Hen3s
Op zondag 09 juni 2002 15:35 schreef TheLemon het volgende:
Als je bij twee verschillende drives te snel geluid hoort, zelfs als je voorin een koptelefoon prikt, dan zijn jouw oren te langzaam :+ Dat is echt onmogelijk namelijk (okee, toeval bestaat), want de cd- of dvd-spelers hebben een eigen interne klok en die zullen nooit allebei verkeerd lopen. (of heb je soms een lp-drive ;) )
Je hebt hier een heel leuk punt - WANT - er komt geen geluid uit de koptelefoon uitgangen aan de voorkant (bij geen van beide). Kan het ermee te maken hebben dat mijn geluidskaart (waar NIET beide direct op zitten aangesloten) ze wel allebei herkent.....??
En kan het dus aan de driver van mijn geluidskaart liggen..??

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zondag 09 juni 2002 15:42 schreef Hen3s het volgende:

[..]

Je hebt hier een heel leuk punt - WANT - er komt geen geluid uit de koptelefoon uitgangen aan de voorkant (bij geen van beide). Kan het ermee te maken hebben dat mijn geluidskaart (waar NIET beide direct op zitten aangesloten) ze wel allebei herkent.....??
En kan het dus aan de driver van mijn geluidskaart liggen..??
Dat zou evt kunnen al zou ik niet weten wat de snelheid van de muziek met de geluidskaart te doen heeft, probeer eens een nieuwere driver, of een oudere als je nu al de nieuwste hebt.

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als er geen geluid aan de voorkant uitkomt (je moet dan natuurlijk wel een play-knop hebben daar), dan heb ik het sterke vermoeden dat je geen CDDA's (audio cd's) draait, maar cd-roms met WAV-bestanden oid en dan ligt het waarschijnlijk aan je geluidskaart, probeer eens een ander of andere drivers.
Als je geluidskaart 44.1KHz files afspeelt op 48KHz, dan klinkt het idd te snel en te hoog, kan dus best een driverfout zijn (of de DAC op je geluidskaart, maar denk ik niet)

• Hen3s
Op zondag 09 juni 2002 15:48 schreef TheLemon het volgende:
Als er geen geluid aan de voorkant uitkomt (je moet dan natuurlijk wel een play-knop hebben daar), dan heb ik het sterke vermoeden dat je geen CDDA's (audio cd's) draait, maar cd-roms met WAV-bestanden oid en dan ligt het waarschijnlijk aan je geluidskaart, probeer eens een ander of andere drivers.
Nope - zijn echt wel audio cds - en het probleem doet zich niet alleen voor met cd's - maar ook met mp3's die op harde schijf staan.....Kga wel ff kijken voor drivers - toch vind ik het raar.... :?

• Hen3s
Nou - volgende keer moet ik eerst eens naar drivers kijken - voordat ik begin te schreeuwen.
Dus als nog iemand dit probleem heeft - drivers van geluidskaart kunnen veel doen.......:Y)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Euhm als je via de koptelefoonuitgang van BEIDE CD-ROM spelers niks hoort vind ik dat toch wel heel erg vreemd, aangezien dat helemaal niks te maken heeft met je geluidskaart, operating system of wat dan ook.

Als je zo'n speler stroom geeft en je stopt er een audio cd in dan komt daar al geluid uit.

Rara wat klopt er niet?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Fido
  • Laatst online: 08-08 10:31

Fido

C:\> park

Als de audio CD's gewoon afspelen maar de muziek digitaal door de IDE kabel naar de geluidskaart stuurt dan lijkt het me idd een driverprobleem. Het klopt dat er dan geen geluid uit de koptelefoonuitgang komt.

• Hen3s
Mmmmh - met nieuwe drivers van de Terratec is het probleem van de snelheid opgelost. Maar nog niet het koptelefoon probleem.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 18:57
Ook niet als je de play/stop knopjes gebruikt die op de cd-speler zelf staan (als die er zijn)?

Bij de instellingen van je cd-speler in windows kan je trouwens zien of je digitaal afspeelt of niet.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Hen3s
Op zondag 09 juni 2002 20:21 schreef Adion het volgende:
Ook niet als je de play/stop knopjes gebruikt die op de cd-speler zelf staan (als die er zijn)?

Bij de instellingen van je cd-speler in windows kan je trouwens zien of je digitaal afspeelt of niet.
Yep - met start knopje doettie het wel op de koptelefoon..............

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23

tweakerbee

dus..?

Weer een mysterie opgelost door de behulpzame tweakers. Kijk morgen weer op GoT voor een nieuwe aflevering van "Wat is er mis met mijn PC?".

You can't have everything. Where would you put it?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op zondag 09 juni 2002 20:23 schreef Hen3s het volgende:

[..]

Yep - met start knopje doettie het wel op de koptelefoon..............
je speelt de cd waarschijnlijk met winamp oid af, dit zorgt ervoor dat de cd audio via de IDE kabel digitaal bij de geluidskaart aankomt (zo kan ie de spectrum analyser ook aansturen), in deze modus wordt de koptelefoon uitgang niet aangezet omdat de software zelf de snelheid E.D. aanstuurt

Verwijderd

Probleem ook gezien bij een pc op school...weet alleen de oplossing niet. Maar de topicstarter is niet gek!

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
edit:

Laat maar...

Pagina: 1