Freesco & getweakte alcatel modem

Pagina: 1
Acties:

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Ik ben aan het proberen om een freesco router op te zetten voor mijn netwerk. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om met de getweakte modem, toch de router te gebruiken. En zo ja, hoe moet ik dan rekening houden met het instellen van Freesco? Wat voor router moet ik dan aangeven tijdens de setup? Dialup? Leased line? Ethernet? Ethernet Bridge?

Ik weet t niet, dus alsvast bedankt voor al het advies :).

/aanvulling: als het niet teveel gevraagd is: tips voor verdere instellingen zijn ook uitermate welkom, zoals waar ik verder nog rekening mee moet houden...

• PenguinPower
  • Nu online

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft Freesco geen usb support... kijk eens naar smoothwall, die heeft dat wel http://www.smoothwall.org

• Jorn
  • Laatst online: 19-08 22:27
Gewoon een ethernet bridge of router, maar als je router doet dan moet je geen nat gebruiken en als je bridge doet dan doet je alcatel al het "vuile" werk, en is je freesco dus eigelijk overbodig.

offtopic:
Waarom wil je dit?, ik zou dan gewoon de tweak ongedaan maken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Jorn
Op zondag 09 juni 2002 15:19 schreef PenguinPower het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft Freesco geen usb support... kijk eens naar smoothwall, die heeft dat wel http://www.smoothwall.org
WTF is dit voor een onzin, de meeste alcatael modems zijn ethernet hoor. :? :? :? :Z

• WheeleE
Op zondag 09 juni 2002 15:19 schreef j_iscool het volgende:
[..]
offtopic:
Waarom wil je dit?, ik zou dan gewoon de tweak ongedaan maken.
Ja ik weet het, ik heb dat ook geprobeerd, maar t wil niet. Gezeur over ppp, terwijl ik t netjes volgens de handleiding heb gedaan...
Vandaar dat ik ook benieuwd was of het zo ook lukt en waar ik aan moet denken. Ik ga het oook nog wel een een keerproberen, maar nu even nog niet.

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 15:35

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Op zondag 09 juni 2002 15:21 schreef j_iscool het volgende:

[..]

WTF is dit voor een onzin, de meeste alcatael modems zijn ethernet hoor. :? :? :? :Z
Nou, sinds de introductie van MX-stream zijn er 2 smaken op de markt....de USB-versie en de Ethernet versie.
Dus, ze zijn niet allemaal ethernet !

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• WheeleE
Op zondag 09 juni 2002 15:36 schreef HooGLaNDeR het volgende:

[..]

Nou, sinds de introductie van MX-stream zijn er 2 smaken op de markt....de USB-versie en de Ethernet versie.
Voor de duidelijkheid: ik heb de ethernetversie.

• Jorn
Op zondag 09 juni 2002 15:36 schreef HooGLaNDeR het volgende:

[..]

Ik heb het toch ook over MEESTE en ik weet heus wel dat er usb zijn, maar dat hebben er maar weinig, en als de topicstarter over freesco begint ga ik er van uit dat het ethernet is...

Verwijderd

Ik heb het draaien met ethernet bridge, draait perfect, gebruik freesco als mail en webserver.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

komt nog eens bij dat de USB variant niet te tweaken is!!

dus je hebt dan 2 Routers. :? .......ik zou dan of de tweak ongedaan maken...of die andere proberen om te ruilen tegen een Switch..

De vraag over de Freesco moet ik je schuldig blijven!!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

als je de modem hebt getweakt zit er ook een router in. als je de modem eerst reset. en dan de router van freesco aansluit moet wel lukken.
hier heb ik geen probs mee. ik heb gewoon de router van de modem gebruikt

Verwijderd

Maar de router van de modem kan toch maar 4 users aan?

En hoe werkt dat mappen van poorten dan? Die map je door naar 1 computer op het netwerk. Zoals:

create protocol tpc inside_addr=10.0.0.160:80 outside_addr=[IP]:80

Maar hiermee geef je één computer een poort voor http. Maar hoe zit het dan met de andere comuters op het netwerk? Krijgen die het dan automatisch toch? En wat als je defserver doet?
Pagina: 1