Toon posts:

B&W speakers, welke versterker??

Pagina: 1
Acties:
  • 835 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om nieuwe speakers te gaan kopen, omdat ik nou wel is beter geluid wil als mn Altec Lansing 2.1 setke.
Mn oog is gevallen op B&W speakers en wel deze:

De 601 S3
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/601s3grille_off.gif

of

De 602 S3
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/602s3grille_off.gif

Ik wil er 2 van kopen maar ben nog niet uit welke de 601 is kleiner en 100 watt RMS volgens een site, en de wat grotere 602 120 watt RMS, in de faq staat dat je niet zoveel op watt moet letten dus dat maakt me niet zoveel uit maar zijn die 602 echt 150 euro meer waard??
De 601 is per 2 350 euro
De 602 is per 2 500 euro
Misschien kunnen jullie me helpen met deze keuze.

Maar dan moet ik nog een versterker ervoor kopen, en ik heb dus echt geen idee welke. Ik heb gehoord dat Rotel en NAD wel goed zijn maar welk type kan ik dan het beste nemen?
Liefst onder de 500 euro, jah ik ben pas 15 ;)

Later als ik weer wat geld heb gespaard wil ik er deze bij kopen
De B&W LCR 60 S3
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/LCR60s3grille_off.gif

Deze moet dan ook op de zelfde versterker aangesloten kunnen worden.

Dus mijn vraag welk van deze 2 soorten speakers kan ik het beste nemen, en welke versterker zou ik hier het beste bij kunnen nemen?

Verwijderd

Heb je uberhaupt geluisterd naar de verschillen?
Zo ja dan weet je of je het verschil in geluid het verschil in prijs waard vindt. Zo niet ga dan eens luisteren.

Over versterkers kan ik ook kort zijn, ga luisteren :D

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
1.: search: over de 601 en 602 zijn in recente verleden al enige discussies geweest. Tevens over de prijzen e.d.

2.: de perfecte versterker/speaker combo is specifiek wat jij mooi vind. Dus luisteren, luisteren en luisteren....

3.: je geeft niet aan waarvoor je het geheel gaat gebruiken, ht of niet, wat je achter speakers zijn e.d. Zonder deze gegevens valt er niet veel zinnigs over te zeggen....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 15:05 schreef Jivecar het volgende:
1.: search: over de 601 en 602 zijn in recente verleden al enige discussies geweest. Tevens over de prijzen e.d.

2.: de perfecte versterker/speaker combo is specifiek wat jij mooi vind. Dus luisteren, luisteren en luisteren....

3.: je geeft niet aan waarvoor je het geheel gaat gebruiken, ht of niet, wat je achter speakers zijn e.d. Zonder deze gegevens valt er niet veel zinnigs over te zeggen....
1.: Ik heb gesearched maar nerges op dit forum vergelijking tussen 601 en 602 wel tussen 602 en 602.5
2.: Zal ik doen heb inderdaad nog niet geluisterd. Maar misschien kunnen jullie type nummers noemen waar ik op moet letten die jullie goed vinden.
3.: Ik ga t gebruiken in mn Slaapkamer 3x5 meter ongeveer
Ik wil het aan sluiten op mn Computer zodat ik cdtjes via cdrom en Mp3tjes kan afspelen. welke informatie moet ik nog meer geven?

• tweakduke
  • Laatst online: 22:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
op m'n slaapkamer van 3 x 5 meter?
lol
ik zou dan toch maar niet te zware bas enzo nemen
want dan is het niet meer prettig om te luisteren

Tweakers Discord

• Jivecar
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 09 juni 2002 15:20 schreef ScaboO het volgende:

[..]

1.: Ik heb gesearched maar nerges op dit forum vergelijking tussen 601 en 602 wel tussen 602 en 602.5
2.: Zal ik doen heb inderdaad nog niet geluisterd. Maar misschien kunnen jullie type nummers noemen waar ik op moet letten die jullie goed vinden.
3.: Ik ga t gebruiken in mn Slaapkamer 3x5 meter ongeveer
Ik wil het aan sluiten op mn Computer zodat ik cdtjes via cdrom en Mp3tjes kan afspelen. welke informatie moet ik nog meer geven?
1.: do it yourself: [topic=499230]

2.: Over HT receivers is flink wat te vinden, zie search op:
- Yamaha
- Denon
- Onkyo
- Marantz
- Harmann Kardon

3.: Mooi formaat, kies niet te klein en wees toekomst gericht...

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 09 juni 2002 14:59 schreef ScaboO het volgende:
Maar dan moet ik nog een versterker ervoor kopen, en ik heb dus echt geen idee welke. Ik heb gehoord dat Rotel en NAD wel goed zijn maar welk type kan ik dan het beste nemen?
Liefst onder de 500 euro, jah ik ben pas 15 ;)

Later als ik weer wat geld heb gespaard wil ik er deze bij kopen
De B&W LCR 60 S3
[afbeelding]

Deze moet dan ook op de zelfde versterker aangesloten kunnen worden.

Dus mijn vraag welk van deze 2 soorten speakers kan ik het beste nemen, en welke versterker zou ik hier het beste bij kunnen nemen?
Als het alleen voor (stereo) muziek is (en geen DTS/DD DVD films of multichannel muziek), dan heb je weinig aan een centerspeaker. Gaat zowiezo niet fatsoenlijk lukken op een stereo versterker.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Op zondag 09 juni 2002 16:25 schreef Jivecar het volgende:

[..]

1.: do it yourself: [topic=499230]

2.: Over HT receivers is flink wat te vinden, zie search op:
- Yamaha
- Denon
- Onkyo
- Marantz
- Harmann Kardon

3.: Mooi formaat, kies niet te klein en wees toekomst gericht...
ik moet je zeggen ik heb een Harman Kardon versterker (HK6600) en die klinkt echt zeer vet!

Verwijderd

Ben blij met me Combi B&W + Onkyo.

Idee voor jou is om gewoon eens rustig te gaan luisteren.

Mja, je wil dus 2 speakers kopen en later een center.
Koop dan meteen een DD/DTS-receiver. Ik denk bijvoorbeeld aan een Denon 1802, Onkyo 595, Harman Kardon 3000/3500.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

gewoon een goeie quad 306 versterker er tussen en je pret kan niet meer op :)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit iets??
Rotel Ra-972
Afbeeldingslocatie: http://www.rotel.com/html/prodshots/ra972.jpg
http://www.rotel.com/products/ra972.htm

Verwijderd

Ik heb een Marantz sr 5000 versterker, ik ben van plan om mn Tannoy m1's te gaan vervangen door de B&W 602 S3. Heb ze beluisterd en vind ze echt heel mooi klinken in combi met de marantz. De B&W 601 vond ik kwa bas een beetje tegen vallen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zondag 09 juni 2002 17:14 schreef ScaboO het volgende:
Is dit iets??
Rotel Ra-972
[afbeelding]
http://www.rotel.com/products/ra972.htm
jawel, maar dat is een stereo versterker, heb je dus nix aan die center die je wil (waarom is me een raadsel).

En kost 750 pleuro.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 20:40 schreef hervaz het volgende:

[..]

jawel, maar dat is een stereo versterker, heb je dus nix aan die center die je wil (waarom is me een raadsel).

En kost 750 pleuro.
Ow oke die dus niet.
Maar weet niemand een goed type voor onder de 500 euro?
waarop ik deze speakers kan aansluiten en dan een mooi geluid geven?

Verwijderd

Je ontwijkt steeds de vragen die gesteld worden:

Wil je stereo en dus alleen een versterker plus 2 speakers?

Wil je een opzetje voor HT dus een HT-receiver plus 2 fronts plus een center?

En als je 500 euro te besteden hebt ga dan geen B&W 600 serie halen da's veel te duur voor je budget, als je ook nog een versterker moet kopen. Er is veel meer, ik ga nu geen merken noemen, ga gewoon onbeinvloed luisteren en koop wat JIJ mooi vindt.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Mako, 100% mee eens, en de topicstarter ma zelf ook wel een beetje moeite doen, google maar liever de grote boze buitenwereld in en naar een goeie audiozaak.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

idd een winkel ingaan is de eerste stap die je moet zetten... Discussies over AC3/DTS versterkers zijn er zat te vinden, maar dit soort opsommingen schieten dus niet op...

ga eerst ook zelf eens luisteren en je kan daarna nog altijd eens een topic openen...

Merken die populair zijn kan je hier bijvoorbeeld vinden:
[topic=410469]

[search=dolby versterker]
[search=DTS receiver]

(en nog meer voor de hand liggende zoektermen :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.