Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
Verwijderd
Heb je al gecontroleerd of de CPU niet te heet wordt? En hoe dacht je dat het aan de ASUS drivers lag?
Aangezien ik geen Asus kaart heb dacht ik dat omdat ik dus de verkeerde drivers had het dat wel eens kon zijn. Maar dat was niet zo.Op zondag 09 juni 2002 15:33 schreef Silverstar het volgende:
Welke "probleempjes" had je dan eerst?
Heb je al gecontroleerd of de CPU niet te heet wordt? En hoe dacht je dat het aan de ASUS drivers lag?
De 'probleempjes' die ik eerst had waren niet zo heel bijzonder maar wel wat irritant, bv. superlangzaam opstarten, bijna altijd volle systemresources etc.
Maar toen had ik geen last van dat stomme crashen
En de CPU is perfecte temp. ik geloof 33 graden ofzo
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
Dat lijkt me een goed plan ja.Op zondag 09 juni 2002 15:56 schreef Crowmeister het volgende:
Uh, ik heb de VIA drivers geïnstalleerd die bij de pc kwamen. Moet ik dan wat nieuwere downloaden ofzo?
Wat staat er in je logboek na een crash? Maar een hardware probleempje lijkt me niet uitgesloten. Gebeurt het vastlopen ook als je PC niets doet, of alleen als 'ie hard werkt? Check iig je geheugen even - bijvoorbeeld memtest86...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
ThanksOp zondag 09 juni 2002 16:13 schreef F_J_K het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goed plan ja.
Wat staat er in je logboek na een crash? Maar een hardware probleempje lijkt me niet uitgesloten. Gebeurt het vastlopen ook als je PC niets doet, of alleen als 'ie hard werkt? Check iig je geheugen even - bijvoorbeeld memtest86...
Ik krijg geen log als ik opnieuw opstart
Hij loopt gewoon vast bij bv. scrolen van een scherm, of een geminimalizeerd iets maximalizeren
Ik zal is ff dat progje proberen
slik, hij loopt steeds vaker vast
en de temp is ietsjes hoger dan ik dacht
51 graden
slik
oops..
wat doe ik daar aan?
Hoe gaat het met de coolers? Is er iets overclocked? Je kan wat meer conservatieve instellingen zetten in je BIOS.Op zondag 09 juni 2002 18:09 schreef Crowmeister het volgende:
51 graden
wat doe ik daar aan?
Drivers had je al vernieuwd?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Nieuwe drivers.
En er zit een casefan en een gewone fan in
en dat deed het altijd goed
Elke keer als ik iets download en 'ie loopt vast, moet ik um niet kapot maken.
Heeft iemand nog een idee?
Volgens mij is ie gewoon te warm maar eerst deed ie dit nooit.
zoals welkeOp zondag 09 juni 2002 18:40 schreef F_J_K het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de coolers? Is er iets overclocked? Je kan wat meer conservatieve instellingen zetten in je BIOS.
Drivers had je al vernieuwd?
want nu ik weet zeker dat ie te warm is
de cooler draait wel goed
maar hij is na een kwartier 50 graden
dat is toch veel te hoog?
Drivers? Met name ViaOp maandag 10 juni 2002 19:23 schreef Crowmeister het volgende:
zoals welke
Maar dat had je al gedaan, heb je aangegeven.
[quote]
[/quote]
Als het wat hoger wordt gaat het in ieder geval niet goed. Ik zal even vragen of je topic naar [forum=6] verplaatst kan worden.
Verwijderd
Ik heb een AMD Athlon 1800. Is op dit moment 63 graden. Als ik DVD's ga rippen wordt ie wel 70 graden. Geen enkel probleem.Op maandag 10 juni 2002 19:23 schreef Crowmeister het volgende:
[..]
zoals welke
Als je een Asus mb hebt, download dan ff Asus pc probe, daarmee kunt je perfect dit soort zaken mee in de gaten houden.
Wat het vasthangen van XP betreft, ook ik heb er veel ervaring mee. Wat ook wel eens een probleem kan zijn is je LAN verbinding (als je kabel of adsl hebt). Zet deze ff uit voordat je XP boot (handig: shortcut op desktop).
Grtz.
50 graden is normaal
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Wat ik op de support pages van AMD kan vinden is een die temperature van 90 graden.Op maandag 10 juni 2002 21:09 schreef Merely het volgende:
/me denkt aan brak geheugen...
50 graden is normaal
Okay dat is mooi dat 50 graden dus wel normaal isOp maandag 10 juni 2002 21:05 schreef Bladerunner_69 het volgende:
[..]
Wat het vasthangen van XP betreft, ook ik heb er veel ervaring mee. Wat ook wel eens een probleem kan zijn is je LAN verbinding (als je kabel of adsl hebt). Zet deze ff uit voordat je XP boot (handig: shortcut op desktop).
Grtz.
En ja ik heb kabel, kan dat het dus zijn?
Ik heb er verder nooit last van gehad..
Verwijderd
Ligt natuurlijk ook er aan welke sw je draait die gebruik maakt van het LAN. Ik zelf had problemen met zone alarm 3 en Kaspersky 4, liep continu vast tijdens opstarten. Na het uitzetten van de LAN verbinding voor het booten geen last meer gehad.Op maandag 10 juni 2002 22:08 schreef Crowmeister het volgende:
[..]
Okay dat is mooi dat 50 graden dus wel normaal is
En ja ik heb kabel, kan dat het dus zijn?
Ik heb er verder nooit last van gehad..
Ik heb geen zone alarm 3 en Kaspersky 4
dus dat maakt het al wat makkelijker
Maar hij loopt gewoon vast na tijd.
Soms een paar min soms 6 uur
Ook als ik geen enkel programma in de achtergrond heb draaien
Ook als ik niks doe en TV kijken ben ofzo. Dan loopt ie toch gewoon vast....
Vooral als je iets download of iemand iets upload
Verwijder je NIC eens uit apparaatbeheer, zet 'm fysiek in een ander slot en installeer opnieuw. Of probeer een andere NIC, als je die hebt.Op woensdag 12 juni 2002 12:11 schreef Crowmeister het volgende:
Vooral als je iets download of iemand iets upload
Nooit geschoten is altijd mis | System specs
Ik heb net maar WINXP opnieuw geinstalleerd en de schijf geformateerd
Bedankt voor jullie hulp, het zal wel iets stoms software-achtigs zijn geweest
Heeft misschien iemand nog een idee wat het kan zijn
- Loopt na 10 min vast
- als je niks doet of wel wat doet
- moet een hardware iets zijn, met 2 windowsen (XP EN ME) bebeurt het allebei
- hij stopt gewoon
Is die wel 1 uur oid mee bezig
ff aan de cooler voelen, hoe voelt die aan. Heet, lauw of koud.
nou heb ik geloof ik het meeste wel geprobeerd
Blauw scherm bij nieuwe IBM Deskstar
ook mijn proc wordt 51 graden strest.
ook geforce 2 mx200 in combo met XP.
In mijn logboek word een fout neer gezet dat de acpi is vastgelopen
dit probleem komt bij mij alleen voor als ik een spel zit te spelen.
Hier geen download probs
Verwijderd
edit:/* oeps, te laat gepost */
Verwijderd
Nieuwe drivers geprobeerd, ander geheugen, ander geluidskaart, andere videokaart, verse installs van alle mogelijke Windows versies..etc...etc..
Uiteindelijk een ander moederbord (Shuttle) gekocht en meteen waren alle problemen opgelost.
Sindsdien (nu 5 maanden geleden) NOOIT meer een vastloper gehad.
Verwijderd
Maar na een tijd(je) zijn die vastlopertjes tog trug gekomen....
Ik vin ut dan wel erg vreemd als het iets hardwarematigs is, ik bedoel: na een clean install doet ie ut wel in het begin goed..
Het lijkt erop dat je als je verder gaat dan een clean install (daarmee bedoel ik dus extra drivers, netwerkverbindingen of een internetverbinding installeren) je iets installeert wat problemen veroorzaakt....
Als je XP (of ME wat jij wilt..) nou net geinstald hebt met alle standaard instellingen, en je installeert nog even geen netwerk, internet of andere software... heb je dan nog steeds die vastlopertjes?
Als het antwoord ja is dan gaan we pas weer de hardware kant op in dit topic...
P.S.: Sluit iig voor jezelf uit dat het aan de temps ligt als je dit nog niet had gedaan: een temp van rond de 50 graden is redelijk en absoluut niet iets wat vastlopertjes veroorzaakt.
Nog 1 ding: is de core van je processor nog wel intact? Als er bijvoorbeeld met het plaatsen van een andere cooler wat randjes zijn afgebrokkeld heb je namelijk precies dezelfde problemen als jij ze nu hebt.....
Suc6+mzzlzz
btw bij het vastlopen krijg ik geen pagefault error, alleen als ik data naar de nieuwe hd schrijf.
Red_rocketeer: ik heb het probleem in 2 windowsen op 2 hardeschijven en ook in DOS. Dus het moet wel hardware zijn. En het is zeker mogenlijk dat het de prosessor CORE is.
Ik heb een standaard voeding 250 W. Ik heb 3 hd's (een daarvan 80 conductor) een geforce 2 en een AMD athlon 1.2 gig. Is het misschien te weinig stroom ofzo?
Temp en ram is het niet iig.
gwanga: ik heb een Chaintech Mobo. Dat zou het ook kunnen zijn. EN dat KAN ook het probleem zijn van de HD blauwe schermen.
Iemand nog een idee of de HD, doe ik iets fout? is het stuk? nieuwe kapotte hd is niet raar maar toch....
Verwijderd
Nee omdat je zei dat ie eerst weer ff stabiel draaide op een clean install van XP (ergens aan ut begin van dit topic), trok ik daar de conclusie uit dat het niet perse een hardwarematig probleem hoefte te zijn...Crowmeister schreef op 04 september 2002 @ 19:17:
Red_rocketeer: ik heb het probleem in 2 windowsen op 2 hardeschijven en ook in DOS. Dus het moet wel hardware zijn. En het is zeker mogenlijk dat het de prosessor CORE is.
Ik heb een standaard voeding 250 W. Ik heb 3 hd's (een daarvan 80 conductor) een geforce 2 en een AMD athlon 1.2 gig. Is het misschien te weinig stroom ofzo?
Als je de mogelijkheid van een kapotte core niet uitsluit dan zou ik zeggen: voorzichtig je cooler dr afhalen en je core checken op krasjes.....
En het kan idd zeker goed je voeding zijn, 250W op jou systeem is krap tot zeer weinig..
Dus eerst ff je core checken en als dat ut niet is ff een nieuw voedinkje halen....
Nou moet het zeker lukken d8 ik zo...
Mzzzlzzz
Ik heb nog garantie op de prosessor. dus dat is geen probleem.
En weet iemand dan waarom ik die blauwe schermen krijg bij de nieuwe HD. Als het de voeding is waarom krijg ik dan niet bij andere HD's dat probleem?
En bij ANDERE 80 conductor HD's doet ie het ook.
Heb het namelijk geprobeerd met een HD van een vriend en had toen OOK een blauw scherm als ik er data naar toe schrijf
Als die andere schijven 5400 zijn, dan zal het waarschijnlijk dus een stroomprobleem zijn.
Verwijderd
Dan lijkt me JUIST de voeding het probleem...Crowmeister schreef op 05 september 2002 @ 15:34:
sorry ik heb de "hangen en opstartproblemen" niet helemaal gelezen
Ik heb nog garantie op de prosessor. dus dat is geen probleem.
En weet iemand dan waarom ik die blauwe schermen krijg bij de nieuwe HD. Als het de voeding is waarom krijg ik dan niet bij andere HD's dat probleem?
En bij ANDERE 80 conductor HD's doet ie het ook.
Heb het namelijk geprobeerd met een HD van een vriend en had toen OOK een blauw scherm als ik er data naar toe schrijf
Omdat je voeding het wel trekt met de bestaande hardware, maar elke nieuw geplaatste harddisk (of andere zware hardware) trekt ie net niet meer.
Weet ut niet zeker maar het lijkt er verd8 veel op...
Check voor de zekerheid ook nog ff je master/slave instellingen (maar die zul je vast zelf al wel goed gezet hebben
Ennuh, heb je je core nou al bekeken??
Edit: XOF was me net voor...
Verwijderd
Daar zit het probleem
Althans bij mij toch, ik had ook eens 250 in mijn pc gestoken en lang is hij niet meegegaan.
dan maar overnieuw
Die andere 2 schijven zijn 7200 en 5200.
Ik hoop dat het de voeding is want dat is op te lossen
redenen dat het de voeding kan zijn:
1. Loopt vaker vast als je muziek of film kijk/gebruik
2. als ik data naar een veel stroom vragende HD stuur loopt ie vast
3. PC loopt zelf snel vast EN nu nog vaker sinds de nieuwe HD
klopt toch?
Core check ik morgen
edit: de master/slave staat goed ja
Correct! Je gaat door voor de magnetronCrowmeister schreef op 05 september 2002 @ 18:10:
redenen dat het de voeding kan zijn:
1. Loopt vaker vast als je muziek of film kijk/gebruik
2. als ik data naar een veel stroom vragende HD stuur loopt ie vast
3. PC loopt zelf snel vast EN nu nog vaker sinds de nieuwe HD
klopt toch?
hehe, ik bedoelde eigenlijk: Kost het meer stroom als ik een filmpje kijk of als ik muziek luister.
En neemt de hd meer stroom als ie gebruikt word, bv als er naar toe word geschreven?
En ja ook de hd heeft meer stroom nodig als er iets naartoe word geschreven...
Volgens mij ga je voor de koelkast
IK HEB DE KOELKAST
Maar goed morgen ff nieuwe voeding kopen
350 watt is maar 30 pleuro ofzo...
Verwijderd
Ik heb even je "specs" bekeken. 'k heb ook even bij Chaintech gekeken. Je hebt een SB live. Je signaleert problemen met schrijven naar een HD. Ik heb hieruit geconcludeerd dat je misschien last hebt van een oude "bug" die de meesten van ons al vergeten zijn omdat de nodige BIOSsen al geflashed zijn en de laatste drivers gebruikt worden.Crowmeister schreef op 04 september 2002 @ 19:17:
bedankt allemaal
btw bij het vastlopen krijg ik geen pagefault error, alleen als ik data naar de nieuwe hd schrijf.
gwanga: ik heb een Chaintech Mobo. Dat zou het ook kunnen zijn. EN dat KAN ook het probleem zijn van de HD blauwe schermen.
Iemand nog een idee of de HD, doe ik iets fout? is het stuk? nieuwe kapotte hd is niet raar maar toch....
Lees eens wat ik bij http://www.viaarena.com/?PageID=3&faq=16&Search=
vond:
Audio/Sound
Question:
I am having trouble with a system using a VIA chipset including a 686b southbridge and a Creative Sound Blaster Live card.
Answer:
When the 686b southbridge was first released, motherboard manufacturers and VIA discovered a problem when trying to transfer files between the primary and the secondary IDE channels on motherboards using ultra-DMA, when a Sound Blaster Live was plugged in and drivers activated. This issue was caused because too much noise is transferred across the PCI bus by the Sound Blaster Live driver set. In an attempt to fix this issue, some motherboard manufacturers modified their BIOS. In some instances, these modifications to the BIOS caused a data corruption error even when not using a Sound Blaster Live. VIA released a patch which resolves this issue, which is incoroporated in the 4in1 drivers from the 4.31 version onwards. Motherboard manufacturers were advised to change the modifications made to thier BIOS to elimate the data corruption issue. If you are experiencing data corruption or lock up when transferring files between two IDE drives: 1) Make sure you have the latest BIOS from your motherboard manufacturer. 2) Make sure you have the latest 4in1 drivers 3) Make sure when you set up your system that you install the 4in1 drivers both before and after you install the SBL to make sure that the drivers see your SBL and install the correct patch. The patch will only install if the SBL is installed.
Verwijderd
Trouwens als er problemen met de HD zijn is er nog wat te vinden over drivers bij viaarena.
Ik vindt het overigens vreemd dat er drie verschillende HD's, een brander en een DVD speler aan het moederbord hangen, volgens zij systeem specs. . Ik tel dus vijf verschillende IDE apperaten op twee IDEkabels. Gezien de verschillende HD's lijkt het me dus geen RAID opstelling.
Verzwijgt Crowmeister een IDEcontrollerkaart die zij systeem verziekt en de problemen veroorzaakt?
Dus 3 schijven + brander
Verwijderd
Heeft er nog iemand ideeen voor een mogelijke oplossing?