Toon posts:

3 NIC's (of meer) UTP zonder hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een Cisco cursus staat:

There are different classifications of hubs in networking. The first classification is active or passive hubs. Most modern hubs are active; they take energy from a power supply to regenerate network signals. Some hubs are called passive devices because they merely split the signal to multiple users, like using a "Y" cord on a CD player to use more than one set of headphones. Passive hubs do not regenerate bits, so they do not extend a cables length, they only allow two or more hosts to connect to the same cable segment.

Iemand ervaring hiermee?
plz tell us

Verwijderd

>2 nics met UTP aanmekaar zonder HUB gaat niet werken...

Verwijderd

Topicstarter
2 NIC's gaat via een UTP Crosscable en dat werkt (uiteraard) wel.

maar het gaat nu om 3 NIC's of meer.......

Verwijderd

je hebt ook van die utp verdeelstukken (ik heb ze tenminste wel liggen op mn werk) en misschien kan je dat met 2 kruiskabels en 1 gewone utp kabel doen...

geen idee of het gaat werken, maar je kan het altijd proberen...

mzzlz
;)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 17:28
Ik vrees dat dat niet gaat werken (zo'n verdeelstukje + 2 crosscables). De twee pc's aan de uiteinden van de "ketting" zijn namelijk op deze manier niet op een crosscable-manier verbonden, maar op de normale manier (2xcross=normaal).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm.. zo duur is een hub toch niet?
Is een stuk makkelijker, en anders moet je gewoon BNC pakken.

Verwijderd

Topicstarter
ben je toch weer minimaal 200 piek kwijt,
voor 100 mbit

en anders ben ik (met wat knutselen) klaar voor 10 piek ofzo

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

MAZZA

Barbie is er weer!

Een passieve hub is een soort T-splitter voor een netwerk kabel. Daardoor kan je dus met 1 passieve hub 3 pc's aan elkaar knopen. ZONDER crossover kabel te maken. 't Is in principe gewoon een hubje. Dus het kan WEL.

Heb het gehad met CCNA cursus op school (ik word op school opgeleid tot CCNA FUN!!!:)). Zo'n passieve hub kost zo'n 80,- meen ik. Best handig voor kleine netwerkjes of lanpartys.

Verwijderd

Bij ARC-net ("oude" netwerk standaard) had je inderdaad onderscheid tussen active en pasive hubs. Ook bij Tokenring zijn de meeste MAU's pasief.

Volgens mij bestaan er voor UTP ethernet geen pasieve hubs. Dat wordt ook erg lastig, omdat een belangrijke eigenschap van ethernet, collision detection bij UTP naar de Hub verplaats is. De hub zelf geeft het collision signaal af als er twee stations tegelijk zenden.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Ik las laatst hier op GoT ook zoiets hierover.
Volgens mij ging het om een isdn-slitter, of iig zo'n telefoonsplitter.
Het schijnt nog te werken ook, tot ieders verbazing.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

je kan gewoon in een pc twee nics of meer en dan doorrouten. moet je wel cross kabels hebben

Verwijderd

Topicstarter
nah, doorrouten wordt een dure bedoeling,
kost veel NIC's

en je zit dan niet in hetzelfde subnet,
Pagina: 1