Athlon + win2k = stabiel?

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Naar aanleiding van de komende prijsdaling even een tweetal vragen over de Thunderbirds 800+..

1) Over de moederborden voor die beestjes: Ik begrijp dat je er een socket A moederbord voor nodig hebt, en dat de VIA KT133 chipset de enige is die Thunderbirds snapt. Is dit correct, en zo ja, wat zijn de beste mobo's met die chipset (of voor de TB in het algemeen).

2) Ik hoorde van 'mensen' dat een Thunderbird-systeem met een GeForce nogal instabiel was onder windows 2000, of iig maar belabberd presteert. Is dit waar, en zo ja, wanneer wordt er verbetering verwacht?

Helaas ben ik momenteel helemaal nog into de C/PII/PIII architectuur, maar ik wil toch ff weten hoe het nu zit met de AMD kant van de markt. Wil namelijk binnenkort nieuwe bak scoren..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:24
De Abit KT7(-RAID) en de Asus A7V zijn de beste moederbord voor de Duron en Thunderbird. Ik draai zelf met een KT7 en een Thunderbird 800@900 WinME en Win2k en het loopt in beide OS'en stabiel. Ook de snelheid is goed (ik heb onder Win2k nog geen spellen geprobeerd, maar verder loopt alles perfecto).

Ik heb maar één probleem en dat is dat het afsluiten onder beide systemen vrij lang duurt. Onder ME duurt het ong. 10 seconden en onder 2k duurt het rustig een paar minuten. Onder 2k heb ik mijn geluidskaart (Vortex2 chipset) nog niet goed aan de praat, dus ik denk dat daar het probleem ligt.

Verder is een Athlon gewoon aan te raden, alles loopt perfect en de prijs is helemaal mooi als je het met Intel vergelijkt...

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Mijn Asus A7V/ATA-100 met Tbird 800, ErazorX en W2k+SP1 draait zonder problemen. Echter games liepen pas probleemloos na het installeren van een W2k register-patch die onlangs door AMD/Microsoft aangeboden werd. Daarvoor draaiden games maar een paar minuten om vervolgens 'vast' te gaan zitten. Dat is na het invoeren van die regfix niet meer voorgekomen (afkloppen). Mocht je een Tbird aanschaffen, zorg dan voor een 300W AMD-approved voeding in je case (vooral icm met een Geforce 1) en een goede cooler op je cpu en liefts ook wat fans voor in je case. Zeker als je wilt gaan overklokken, want ze willen nogal eens beetje warm ontwikkelen. Met de Asus A7V en de Abit KT7 kun je ook goed overklokken omdat daarvan behalve de FSB ook de multipliers kunnen worden gewijzigd, mits je je gelockte Tbird/Duron eerst unlocked. Als je niet wilt gaan overklokken (via multipliers) kun je ook een iets goedkoper bordje nemen zoals bijv. de MSI K7T Pro. Zorg verder voor recente drivers en Bios.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:50

afterburn

No more...

Testcase zegt het eigenlijk al hierboven. Die reg-patch is NIET iets wat je standaard hoeft te doen om W2K met Athlon stabiel te krijgen, dit even voor de duidelijkheid. Over de MSI K7T Pro, als je niet zo'n prio geeft aan o/c, is dit imo de beste keuze. Dit board is echt extreem stabiel. Ik heb em gekocht omdat ik 1) dit bord toevallig voor een appel en een ei kon krijgen en 2) in afwachting van de DDR chipsets die er aan zitten te komen, dit is het meest stabiele bord dat ik ooit gehad heb. (en ik heb er een paar versleten)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

De A7v kreeg in vrijwel alle testen een 9 of hoger en bleek dus , jawel stabieler dan het msi k7t bordje te zijn , ok prijsverschil daargelat , maar de a7v veroorzaakt eers hoofdpijnen alvorens naar behoren te gaan presteren =) met andere woorden , drivers testen tot je er bij neervalt en als alles eenmaal loopt , loopt het als de bliksem en stabiel nier normaal. enige probleem wat ik heb is afsluiten van win ME maar da's een bekend euvel ......

:)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:50

afterburn

No more...

Tsja, ik kan niet oordelen over de Asus of de Abit, aangezien ik die niet heb. :) Ik kan alleen vertellen wat mijn ervaringen met de K7T van MSI zijn. Die MSI was trouwens vastschroeven in de kast, aanzetten en draaien. Niks geen gekut met drivers zoeken, gewoon draaien. Zelfs niet eens W2K schoon en opnieuw geinstalleerd, en God knowns W2K houdt er niet van als je moederborden gaat vervangen, zeker niet met een andere chipset.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Pagina: 1