Wat is er gebeurt met 3dfx

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik wou eigenlijk eens weten wat er juist met 3dfx is gebeurt en wat die mensen nu doen.Welke technology hebben ze doorgegeven enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:01
Die mensen hebben nu vast wel ander werk. Een deel bij NVidia. Stukken van de techniek uit de VSA100 chip zijn ook in de GF 4 gebruikt heb ik ergens gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

ik geloof dat 3dfx was overgenomen door nvidia en dat ze daardoor al die coole technieken in handen hebben gekregen.

edit: net te laat :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:58
[spellingcontrolemode]
gebeurt (:() => gebeurd :)
[/spellingcontrolemode]

Tsja... 3dfx is volgens mij al lang failliet (en overgenomen door NVidia). Gebruik de Search is een keer. Vind je genoeg info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:35

tweakerbee

dus..?

3dfx is overgekocht door nVidia. Er gaan geruchten dat nVidia in hun NV30 technologie van 3dfx wil gaan gebruiken. Het is waarschijnlijk dat dit om AA technieken gaat, aangezien de VooDoo's dit zonder al teveel performanceverlies konden doen.

Ook zijn er nog steeds geruchten over Glide ondersteuning. Hoeveel daarvan waar is weet ik niet. Het lijkt mij onlogisch om een oude API weer te gaan ondersteunen...

De meeste van de engineers van 3dfx zitten volgens mij nu ook bij nVidia.

edit:
Ik haat het als anderen me voor zijn :( ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
[b]Op zondag 09 juni 2002 14:22 schreef GFM het
Tsja... 3dfx is volgens mij al lang failliet (en overgenomen door NVidia). Gebruik de Search is een keer. Vind je genoeg info.
In de search vond ik niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:30
Op zondag 09 juni 2002 14:22 schreef tweakerbee het volgende:
...
Het is waarschijnlijk dat dit om AA technieken gaat, aangezien de VooDoo's dit zonder al teveel performanceverlies konden doen.

Ook zijn er nog steeds geruchten over Glide ondersteuning. Hoeveel daarvan waar is weet ik niet. Het lijkt mij onlogisch om een oude API weer te gaan ondersteunen...

...
Die geruchten gingen ook al over de NV20... Ik wil het eerst wel eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

er waren toch ook plannen van 3Dfx dat ze een Voodoo5 met 128MB geheugen wilden maken? Deze kaart moest dan 1000 gulden gaan kosten. Dus die techniek is overgenomen door Nvidia?

3Dfx waren toch bagger kaarten. Nvidia vind ik persoonlijk beter

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 16:20 schreef Tha_HCT het volgende:
er waren toch ook plannen van 3Dfx dat ze een Voodoo5 met 128MB geheugen wilden maken? Deze kaart moest dan 1000 gulden gaan kosten. Dus die techniek is overgenomen door Nvidia?

Klopt, daar zijn er maar een paar van gemaakt, de voodoo5 6000, met 4x een vsa chip en 128mb geheugen. Ze zijn nog op ebay te vinden voor slordige 1000 dolar of zo.

Tja, en persoonlijk vind ik nvidia bagger kaarten maken, en dit een net zo ononderbouwde opmerking als die van jouw, willen we daarmee nou eens stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
3dfx waren geen bagger kaarten hoor, niet de eerste 2. de 3 en de 4 waren wel vrij slecht. maar een banshee op een pentium 200 presteerde meer als een tnt 2 op een 500mhz pc.

en een paar van de engineers van 3dfx waren een tijdje geleden bezig om een nieuw bedrijfje op te richten, of ze daar nu mee gestopt zijn weet ik niej.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 16:28 schreef gilseboer het volgende:

[..]

Klopt, daar zijn er maar een paar van gemaakt, de voodoo5 6000, met 4x een vsa chip en 128mb geheugen. Ze zijn nog op ebay te vinden voor slordige 1000 dolar of zo.

Tja, en persoonlijk vind ik nvidia bagger kaarten maken, en dit een net zo ononderbouwde opmerking als die van jouw, willen we daarmee nou eens stoppen?
Ik had heel graag willen zien wat die Voodoo5 6000 nou in zich had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

3dfx is roemloos ten onder gegaan en verdwenen. Concurrentie was niet vol te houden.

Enige truc die nu dus extra bekend is: zorg als chipleverancier dat je leverancier blijft en ga niet alles in eigen beheer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 09 juni 2002 16:20 schreef Tha_HCT het volgende:

nou nou nou... rustig hoor! Als je het nix vind zet het dan even anders neer, niet zo.

sja de vraag van de topic starter is al beantwoord denk ik :) ik hoef er nix op aan te vullen

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste kaart is een Voodoo Banshee, het was een zalige gamerstijd met die kaart. Daarmee draait Unreal Tournament in Glide sneller dan in OpenGL op een TNT2. Die Voodoo's zijn met van-alles-en-nog-wat compartible, niks gezeur over SuperSocket7 mobo's en andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ook een hele tijd een Voodoo Graphics gehad op mijn oude P166MMX, die trok het systeem zo'n eind op dat hij net zo vlot was als de PC die ik erna had. Dat was een K6-2 met een TNT-2 M64. Niet slecht dacht ik zo :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 17:20 schreef Ecteinascidin het volgende:
3dfx is roemloos ten onder gegaan en verdwenen. Concurrentie was niet vol te houden.

Enige truc die nu dus extra bekend is: zorg als chipleverancier dat je leverancier blijft en ga niet alles in eigen beheer doen.
Dat is ook de rede dat 3dfx echt ten onder is gegaan imho. Ik snap trouwens niet waarom 3dfx dit gedaan had in de eerste plaats...

Achjah... alles komt en gaat. 3dfx heeft iig wel voor veel gameplezier gezorgd in de afgelopen jaren.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap eigenlijk niet waarom 3Dfx failiet is gegaan. Ik had eerst een Voodoo Banshee, prima kaart, heerlijk, alleen is ie overleden door een mislukte biosflash... Kreeg (zowaar) een andere kaart dmv garantie (lag niet aan mij dat de flash was mislukt) maar de Banshee was niet meer leverbaar. De verkoper adviseerde me (ik hield me er zelf nog niet zo mee bezig op dat moment, dus ik geloofde alles) een TNT kaart, de Viper550, zou echt een super kaart zijn...

NOT...wat heb ik daar een ellende mee gehad, arifacts, lage FPS..etc etc...ben terug gegaan en heb geruild voor een Voodoo2 12Mb, die waren er nog wel... wat een opluchting was dat.

Nooit meer nVidia dacht ik toen... hoop veranderd de afgelopen jaren zeg.. Heb nu 2 nVidia's gehad en de derde (GF3Ti200) zit er nu in, waarvan de laatste 2 (2mx, 3ti200) goed bevallen.. Mijn volgende wordt denk ik een Matrox (Parhelia :9~ ), en ook Ati krijgt misschien nog wel een kansje..maar...waarom is 3Dfx nou failliet gegaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29
3dfx waren geen bagger kaarten hoor, niet de eerste 2. de 3 en de 4 waren wel vrij slecht. maar een banshee op een pentium 200 presteerde meer als een tnt 2 op een 500mhz pc.
laat ik nu net zon situatie hebben gehad, waarin ik op mn p200 en een banshee en een tnt heb gehad en daarna op een 450 die tnt, ik kan je met zekerheid zeggen dat die banshee een flink stuk trager was dan die tnt 1

3dfx is gewoon falliet gegaan omdat ze te duur waren en ze verhoudingsgewijs mindere kaarten gingen maken, dat kwam weer goed met de v5 5500, maar dat was te laat..

Tja, FSAA had ook op de 3dfx kaarten wel een flinke performance hit, de nv30 zal denk ik weinig van de rampage technieken gaan gebruiken omdat die al wel verouderd zijn, hoogstens iets van hidden surface removal (hsr)

Ik was echt blij met mn voodoo graphics (1) kaartje destijds (glquake :) ), maar dat was dan ook t einde, de v2 was te duur en werd snel ingehaald door de tnt en sinds die tijd is het minder geworden (ik weet nog wel dat de 3d kwaliteit op mn verse tnt 1 echt een verademing was tov de banshee)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Op zondag 09 juni 2002 20:19 schreef algabra het volgende:

[..]

Mijn eerste kaart is een Voodoo Banshee, het was een zalige gamerstijd met die kaart. Daarmee draait Unreal Tournament in Glide sneller dan in OpenGL op een TNT2. Die Voodoo's zijn met van-alles-en-nog-wat compartible, niks gezeur over SuperSocket7 mobo's en andere dingen.
Hmmmz de omschrijving van de TNT2 is dat het een Direct3D kaart is, dus als je die kaart dan op OpenGL laat draaien heb je dus ook grote kans dat dat minder loopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij draaide veel games toch lekkerder na een upgrade van Matrox G200 (AGP 8mb) + voodoo II (12 mb) naar Viper 770 (AGP 32mb). Dit alles was op een P2-266@300 (good old days :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
wat is er gebeurd met 3Dfx :?

- ze gingen voor 'snelheid', en vergaten 32-bits ondersteuning in de voodoo3.
- ze stopten met het verkoop van hun chips aan andere bedrijven.
- direct3d begon in die tijd op te komen, waardoor gamers niet meer per se een voodoo nodig hadden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 10 juni 2002 07:55 schreef Tampie2000 het volgende:
wat is er gebeurd met 3Dfx :?

- ze gingen voor 'snelheid', en vergaten 32-bits ondersteuning in de voodoo3.
- ze stopten met het verkoop van hun chips aan andere bedrijven.
- direct3d begon in die tijd op te komen, waardoor gamers niet meer per se een voodoo nodig hadden.
+ze voerden een eigen koers (geen 32 bit, geen T&L), wat technish wellicht te verdedigen was, maar bij het publiek als verouderd overkwam. De hype machine van Nvidia werd overschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 09:25 schreef Wekkel het volgende:

[..]

+ze voerden een eigen koers (geen 32 bit, geen T&L), wat technish wellicht te verdedigen was, maar bij het publiek als verouderd overkwam. De hype machine van Nvidia werd overschat.
Vanaf de Voodoo5 kwam er wel 32-bit, maar dat is denk ik iets te laat gekomen.
Ook voor T&L kwam een wel een soort oplossing, maar dat is natuurlijk niet zo goed als de echte hardware T&L unit ;)

C:\>_

Pagina: 1