Apocalypse 1500 - 4 chip SLI 512MB RAM

Pagina: 1
Acties:

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik kwam nog een leuk berichtje tegen.

Een bedrijf Talongraphics is bezig met een leuke 3d chip:

The Apocalypse line of graphics cards will be very impressive. We actually had to flip the card to where the processors are facing up. This is because of the size of the heatsink & fan combinations. We know graphics cards are not made like this because of heat problems between the card, and the CPU, but we are have a heatsink & fan design that will desperse the heat away from the CPU of most motherboards. The fan will actually be a dual fan (like on the Russian Tu-95 Bear Bomber). The clocks for the Apocalypse cards will be nearly double what the GeForce 4's are. With our new memory architecture you can see at the most 3 - 4 times the fill-rate of a GeForce 4.

The Anti-Aliasing for the Apocalypse 1500 will be at 16x (using the Selestec[tm], a new form of FSAA). Also, the Anisotropic Filtering is going to have the option of at least 128-tap. The blurring issue will not be a problem. Take 3DLabs 16x Anti-Aliasing on the Wildcat III for example, but without blurring.
Transform and Lighting will definetely be implemented in hardware, and so will Pixel and Vertex shaders.
3dfx T-Buffer is not dead. The one addition to the die is a space for a form of the 3dfx T-Buffer (TG-Buffer). Yes, we at Talon Graphics are fans of 3dfx. The first video card any of us ever owned was a 3dfx product.
Also on our list is surround-gaming features up to 5 monitors for a true surround-gaming experience.

As for the size of the card. The Apocalypse 1500 does have four processors. The length of the card will not be 30cm like the Voodoo 5 6000. The Apocalypse 1500 will be wide though. Our design for the card is different, and should not be any longer than a Voodoo 5 5500. The Apocalypse 1000 will be no longer than a GeForce 4. The Apocalypse 500 will be around the size of a Radeon 8500.

Here's some more specs:
Apocalypse 1500 - 4 chip SLI 512MB RAM (16x A-A)
Apocalypse 1000 - 2 chip SLI 256MB RAM (12x A-A)
Apocalypse 500 - 1 chip 128MB RAM (8x A-A)

Chip design is nearly complete, and board design is in full swing. I will be finishing the chip design this month (hopefully), and helping Josh finish the board design over the next 3 or 4 months. Than, it's on to silicon. Produce the drivers, and put the card into production. We're working hard on this project. I do want to stress that no other video card will be designed like this one, and look like this one.

We are hoping to have a design ready for production in one year, or less.
There's only one major issue that needs to be taken care of. That is getting the rights to use SLI from nVIDIA. Otherwise, we'll run into lawsuits, and so on. We want SLI because we believe that it is very effective, and our plan on how to use the technology will seriously increase the performance of the chipset. The SLI technique we're going to use can avoid buying a patent from nVIDIA. That is not going to be a problem either. Our implementation, we believe, will increase performance on older, current, and future programs.

The Talon Graphics Team :
Ryan Warner - Chip and Board Design (Founder)
Josh Anderson - Chip and Board Design (Co-Founder)
Seth Gilpin - Cooling Design
Shawn Middleton - Drivers

Het zal nog wel een tijdje duren voor we kaarten op de markt zien, als het ooit gebeurd, maar wie weet zien we ooit werkelijk van van deze heren, het klinkt leuk iig :)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ja het klinkt leuk, laten we alleen maar de tests eerst eens afwachten en dan praten we wel weer verder :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Kwam trouwens hier vandaan:

http://xabregamers.free.fr/modules/news/article.php?storyid=19

Ja het klinkt leuk, maar ze hebben nog niet eens silicon, drivers ect.

Dus het zal wel in 2003 worden en dan moeten we nog maar zien of het disign nog zo revolutionair is, maar ik vind het leuk om weer eens wat meer spelers op de markt te zien.

Niet op voorraad.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
anyone remembers BitBoys? :)

als het waar is, en deze kaart komt niet veel later dan de matrox parphelia, ati r300, nvidia gforce5 uit, dan hebben we er weer een concurrent bij, en dat kan de prijzen alleen maar ten goede komen....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 15:49 schreef qrazi het volgende:
anyone remembers BitBoys? :)

als het waar is, en deze kaart komt niet veel later dan de matrox parphelia, ati r300, nvidia gforce5 uit, dan hebben we er weer een concurrent bij, en dat kan de prijzen alleen maar ten goede komen....
Ik was de naam van de jongens kwijt... |:( Ik wilde die er ook bij noemen.. nou ja, nu staan ze er toch >:) (de befaamde... eh... beruchte BitBoys)!!!

Verwijderd

maw, er is nog amper iets concreets... een hoop praatjes en theoretische nummertjes maar verder nog niets.

Verwijderd

volgens mij is dit dus een vette hoax, ik heb ook nog wel eens een plaatje gezien van een videokaart met een ati, 3dfx en nvidia chip er op :+ , ik weet alleen niet meer waar ik die vandaan had gehaald.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
12x aa? hoe wil je dat doen? pixels opdelen in 12 subpixels ?!?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

mmm, het kan misschien toch waar zijn, dit ving ik net op uit een 3dfx forum
Yes, Talon Graphics is re-designing the Apocalypse card. How do I know this? I'm one of the chip & board designers. When it is under way you will be surprised. I will try to update everyone of our progress as I can. We're only a 4 man team, and working as much as we can on the project. All of us are making as much effort to produce this card as possible. The card design will be one never implemented for any add-on card before. It will not look like your usual video card for some specific reasons .

This is all I will tell you of the card. The processors, and the RAM are going to be clocked so high that we had to design a rather large custom heatsink&fans, and one other minor thing to make the board able to run efficiently, and not take up other slots on a motherboard.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

net als de Xabre, die matrox kaart en die r300 wachten we het gewoon af :Y)

tjoh, de T-Buffer weer in gebruik stellen >:) net als SLI
muuwwhahaha

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

ZORG MAAR ERVOOR DAT DE DRIVERS GOED ZIJN !!! Anders ben je al verslagen door de GeForces.

Het is wel een kwijlkaart, wordt het wat betaalbaarder dan GeForces?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Wat een grap, een team van vier man, BitBoys is real, ze hebben echter nog nix dat door het leven kan gaan als "full product", BB ontwikkelde zelfs EMBM, dus zij hebben al prestaties neergezet, dit echter is een dikke hoax.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 21:08 schreef corpseflayer het volgende:
Wat een grap, een team van vier man, BitBoys is real, ze hebben echter nog nix dat door het leven kan gaan als "full product", BB ontwikkelde zelfs EMBM, dus zij hebben al prestaties neergezet, dit echter is een dikke hoax.
Iets meer motivatie + onderbouwing mag wel hoor! :Z

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Nog een puntje:
Waarom wordt er niks gezegd over resoluties?
Mijn radeon trekt ook wel 16 AA bij 320*220 ;)

* AaroN vindt dat dit wel erg op een HOAX lijkt :?

JayGTeam (213177)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
We zullen is kijken of in tegenstelling tot Bitboys deze heren wel wat op de plank kunen leggen.

Het lijkt mij ook moeilijk met 4 man, maar misschien wordt een hoop werk samen gedaan met andere firma's, uitbesteding ect.

Niet op voorraad.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
hmm, ja, bitboys zijn idd geen hoax, maar veel meer zijn ze ook niet.

maar ik doe deze lui ook niet gelijk af als hoax. idd ff afw8en...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Cool!
Deze kaart is "Door freaks, voor freaks".
Zeker weten dat nVidia/Ati/WhatEver zal gaan zeiken over patenten en licenties en gejatte technieken.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
tuurlijk is dit kaartje niet betaalbaar.. weet je wel niet hoeveel licentie kosten eruit gehaald moeten worden... ff op een rijtje

sli 3dfx ==> nvidia
surround gaming ==> matrox
tg-buffer 3dfx ==> nvidia

Apocalypse zou voorzien zijn van een efficiënte geheugencontroller die tot 512MB ==> nvidia crossbar

of sli memory technology (weet niet hoe het heet) ==> nvidia

uit de luchtvaart geleend koelsysteem met twee ventilators==> boeing

erg waarschijnlijk? neuh als het er dan toch op aan komt denk ik wel dat hij vrij prijzig zal worden...

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Ik vind het allemaal maar een beetje "gammel" klinken.

Wacht wel met een erectie krijgen totdat er een reference bordje ergens ge-reviewed wordt ;)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Tklinkt leuk en aardig, maar de VooDoo 5 6000 klonk ook erg leuk en is helaas zelfs nooit echt uitgekomen.
Zodra dit beestje draait in een vrolijke pc en dus ook daadwerkelijk werkt kunnen we pas gaan hopen :) want als iemand zegt: Ik ga een 2ghz videokaart maken met 1gb aan ram klinkt dat wel erg vet, maar of t uitkomt en ook werkt is een ander verhaal.
Maar de toekomst ziet er rooskleurig uit wat videokaarten betreft in elk geval :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Een efficiente mem controller is niet meteen een crossbar controller hoor, dat lijkt me duidelijk en surroundgaming is niet gepatenteerd of wat dan ook, dus daar hoeven ze ook niets voor te betalen, mits het maar anders heet.

Maar het lijkt me sterk dat deze mannetjes ff SLI opnieuw hebben uitgevonden, en die papieren krijg je niet zomaar, ziet er in mijn ogen uit als een parodie met allerlij bij elkaar geflanste zaken.

Maar ook de berichten van hun zelf dat het ontwerp in ms paint en corel gemaakt is doet het niet waarschijnlijker maken.

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1