Toon posts:

Splitter --> geen kabel internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers. heb gister van Quicknet een doe het zelf pakket gekregen voor kabelinternet.
Heb het meteen geinstalleerd in de huiskamer (daar komt de groene kabel het huis binnen). Na 3 uur was de modem nog steeds aan het connecten. Heb toen quicknet gebeld, en zij zeidden dat ze de melding op hun pc zagen, en dat ze het zouden proberen op te lossen. Heb toen maar tijdje afgewacht. De volgende ochtend kwam ik beneden en nog steeds deed ie het niet. Heel af en toe ging het lichtje van online branden, maar niet veel later ging ie weer connecten. Ik heb toen de kabel modem en optimiser losgehaald en bij de kabel aansluiting in mijn ouders slaapkamer geinstalleerd. En ja hoor, toen deed ie het wel. Wat blijkt nu, in de woonkamer is de groenekabel gesplitst en naar de slaapkamer getrokken. Op de site van Quicknet had ik al gelezen dat de modem daardoor misschien niet zo kunnen connecten.
Mijn vraag is nu of iemand hier weet hoe ik dit (zonder monteur van 70 euro) kan oplossen. Pleazze help me, want dit is echt frustrerend na 4 jaar wachten op kabel internet.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Dus bij je ouders in de slaapkamer connect ie wel? Kan je dan niet zo'n zelfde aansluiting maken op de plek waar jij je modem/pc wilt hebben? Een tvkabel splitsen moet geen probleem zijn toch...

Suc-6 ermee,

PS:
Ik ben zelf ook heel erg benieuwd naar de uitkomst, aangezien ik ook in het "quicknet"gebied woon en ook een rare tv-kabelaansluiting in huis heb. Eventueel later zelf ook kabel nemen..

Succes is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn modem gewoon in de woonkamer hebben (waar de pc ook staat), maar daar zit dus al een splitter. Ik wil dus vragen of iemand weet hoe je toch een splitter EN een modem kan aansluiten op 1 plek.

Verwijderd

kabels effe wisselen in de splitter zou moeten werken ... immers op de slaapkamer wertk het. Als met conncetoren is een fluitje van een eurocent...

Verwijderd

Topicstarter
mmmm, ik begrijp je niet echt.
Wat bedoel je met kabelswisselen ??
Ik weet niet hoe die splitter eruit ziet, aan gezien het allemaal netjes in de muur zit verwerkt...

Verwijderd

die splitter kan wel in de muur zitten, maar daar moet je toch bij kunnen lijkt me. Er is 1 ingang en 2 uitgangen. Verwissel de kabels van de 2 uitgangen.
[/edit]anders moet je de kabel van boven nanar beneden leiden en v.v. maar dat is natuurlijk veel meer werk en niet mooi.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt dus dat de 2 uitgangen naar de woonkamer aansluiting en de slaapkamer aansluiting gaan, en door ze om te draaien, verwissel ik ook de situatie, en dus kan ik in de woonkamer inetten ??
K, dat begrijp ik. Maar is dat verwisselen niet zonder risico's ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn wandcontact doos los gehaald, en de volgende situatie aangetroffen:
De groene kabel gaat de wandcontact doos in, waarhij aangesloten is op de uitgangen. Daarna, wordt hij gesplitst en gaat er een kabel uit naar de slaapkamer. We hebben nu het volgende (zonder succes geprobeerd):
- kabels omdraaien --> effect: woonkamer geen internet en slaapkamer nog steeds wel internet
- kabel van slaapkamer eruit gehaald (dus geen split situatie meer) --> effect: geen internet in woonkamer, geen internet/tv in slaapkamer.

Wat kan er aan de hand zijn ??
als ik die kabel van de slaapkamer eruit haal, dan heb je toch in principe de zelfde situatie als in de slaapkamer ??
Waarom doet ie het dan nog steeds niet

Als iemand pics nodig heeft
kan ik ze wel effe maken...

Verwijderd

Topicstarter
Voor degene die wil weten hoe dit is afgelopen:

Na alle frustraties van daarnet hebben we maar besloten om de helpdesk te bellen. Mijn pa dacht dat ie dan maar beter eerst effe de oorspronkelijke situatie moest herstellen. Hij deed het, en sloot meteen de optimizer aan. 40 seconde later, ik heb bijna iemand aan de telefoon van quicknet, gaat de modem online...
Dus meteen ophangen en aansluiten. En nu doet ie het. Waarom kan ik je dus niet zeggen. Alleen dat het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laatste bericht, voor degene die alles willen weten:
Hij doet het nu nog steeds niet goed, aangezien hij steeds offline en online gaat...
1 advies, denk er goed overna als je een Doe het Zelf pakket neemt, want als je een monteur hebt, kan je hem tenminste de schuld van alles geven...

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Ik zou als ik jou was is je kabel modem rechtstreeks op de groene kabel aansluiten, werkt die goed dan kan je dus nagaan dat je kabel aan sluiting goed is...

Verder zou ik het zo aan sluiten.

Kabel aansluiting.
|
------------------- splitter
| | |
| | | Tv woonkamer
| |
| | Tv slaapkamer
|
| kabelmodem

De matrialen die ik zou gebruiken, is een splitter die f connector aanluitingen heeft. Deze hebben dus de minste demping. verder suc6 ! :)

Verwijderd

groene kabel -> wcd -> splitter van quicknot -> daaraan, uitgang 1 * kabelmodem
uitgang 2 * splitter voor al je tv's inhuis.
uitgang 3 * is waarschijnlijk een radio uitgang als je een CF-02 splitter hebt gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Naja, hij draaid nu goed onder 98, nog effe fixen dat ie draaid onder XP en het is mooi.
Wat een van jullie suggest om de kabel NA de slaapkamer te doen wordt juist afgeraden door Quicknet, en is tevens een pokke werk, aangezien die kamer gewoon op de 'begane grond' is, en dat minstens 30 meter door allerlei kamers heen doorgetrokken moet worden. Geen zin in.

Verwijderd

zou best kunnen dat het kontakt van de ene kabel wat minder is oomdat na het wisselen het nog niet goed ging. Als de verbinding niet helemaal goed is krijg je rare zaken met (U)HF-signalen door oa impedantiesprongen en signaalverlies.
Gezien jouw laatste reaktie lijkt het nu te lukken.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 17:11 schreef merijn128 het volgende:
Wat een van jullie suggest om de kabel NA de slaapkamer te doen wordt juist afgeraden door Quicknet, en is tevens een pokke werk, aangezien die kamer gewoon op de 'begane grond' is, en dat minstens 30 meter door allerlei kamers heen doorgetrokken moet worden. Geen zin in.
De afstand is het problee niet. Ik heb 40 meter (dure!) coax-kabel tussen de 'binnenkomst-doos' en mijn kabelmodem zitten en dat werkt perfect.

Ahja, ik lees nu net dat het wel werkt. :)

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt wel, maar niet onder XP (zal wel aan de installatie liggen). Toch ben ik niet helemaal tevreden, het lijkt af en toe alsof ie het af en toe gewoon niet doet (websites die niet willen laden enz.).
En die afstand is een probleem wat betreft het bekabelen, waar we dan het hele huis voor overhoop moeten halen. Heb ik nie echt zin in...
Pagina: 1