de "search" is gewoon teveel werk!

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk in de deze snelle tijd wil men snel een antwoord op je vraag. En in de search het antwoord op je vraag vinden vergt best wel veel tijd.
Dus heren moderatoren stel je niet zo aan en laat de mensen gewoon naar hartelust vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

:Z

de search heeft vele antwoorden
dus use the search

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat je even moet nadenken over het effect: als iedereen de search niet meer zou gebruiken, omdat het 'te veel tijd' zou kosten, zou het forum overladen worden met vragen die al eens gesteld zijn --> frustratie --> slechtere sfeer.

Lijkt me niet echt wenselijk! :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 11:55
Hoeveel tijd kost het bij jou dan? 10 minuten (misschien 20 max)? Dat vind ik toch niet echt lang als je serieus info zoekt over een bepaald onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 13:58 schreef sewer het volgende:
Hoeveel tijd kost het bij jou dan? 10 minuten (misschien 20 max)? Dat vind ik toch niet echt lang als je serieus info zoekt over een bepaald onderwerp.
Ja maar heel vaak is het antwoord niet helemaal bevredigend, omdat de andere vraagsteller zijn/haar probleem net even anders is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
9 van de 10 vragen vind je sneller met de search.

Het is de kunst je vraag goed te formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

netjes uitgelegd JvH :Y)

canalplus, als je echt haast hebt dan is zelf zoeken de beste remedie, maar als je te lui bent om dat te doen waarom zou een ander dan de moeite willen nemen om je te helpen?
Het word zoals JvH al uitlegt een vicieuze cirkel waar niemand bij gebaat is.

Ook is het zo dat de dingen die je zelf uitpluist veel langer blijven hangen, van domweg de antwoorden van een ander klakkeloos opvolgen word je weinig wijzer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 14:00 schreef canalplus het volgende:

[..]

Ja maar heel vaak is het antwoord niet helemaal bevredigend, omdat de andere vraagsteller zijn/haar probleem net even anders is!
Een beetje zelf nadenken is ook geen kwaad. Als je een probleem vind wat erg lijkt op dat van jou, en de juiste oplossing staat in het topic, moet je gewoon even nadenken, en lukt het voor jezelf ook wel. Een beetje energie erin steken kan heus geen kwaad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 14:00 schreef Artwido het volgende:
Het is de kunst je vraag goed te formuleren.
Goede zoekargumenten gebruiken dus, liefst zoveel mogelijk, en je mag er best meer dan 1 poging aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Op zondag 09 juni 2002 13:56 schreef canalplus het volgende:
Kijk in de deze snelle tijd wil men snel een antwoord op je vraag. En in de search het antwoord op je vraag vinden vergt best wel veel tijd.
Dus heren moderatoren stel je niet zo aan en laat de mensen gewoon naar hartelust vragen stellen.
We stellen ons ook helemaal niet aan, mensen die stante pede een antwoord willen hebben op een vraag die al honderdduizend maal voorbij gekomen is en vervolgens zeuren dat hun topic gesloten is stellen zich aan. Als we dat niet reguleren is het forum straks vergeven van de herhalingen en identieke topics, nou leuk :{ Daarenboven vind ik het erg ongeïnteresseerd overkomen als mensen hier even voor de snelle en al vaak gestelde vraag komen zonder er even wat moeite voor gedaan te hebben.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je de search gebruikt had dan had je kunnen zien dat er meerdere mensen met dit probleem zijn en dat de oplossing nogsteeds bij jezelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 14:12 schreef Abbadon het volgende:
Als we dat niet reguleren is het forum straks vergeven van de herhalingen en identieke topics, nou leuk :{
Is ook leuk voor de search, allemaal van die dubbele topics :{ Gek he, dat 't moeilijk te vinden is (wat overigens erg meevalt).
Daarenboven vind ik het erg ongeïnteresseerd overkomen als mensen hier even voor de snelle en al vaak gestelde vraag komen zonder er even wat moeite voor gedaan te hebben.
Precies, ben je dan een Tweaker?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
[topic=336399/1/25]

10 keer raden waar ik dit heb gevonden... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Uhm.
Als je de search goed gebruikt, kan het zijn dat je binnen de 10 minuten een goed antwoord op jouw vraag hebt.

Gebruik je de search niet, en je opent direct een topic, is het niet gezegd dat je binnen de 10 minuten een antwoord krijgt dat afdoende is voor uw probleem.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:00
topic starten kost wel degelijk meer tijd:

• alles typen
• controleren (grammatica, spelling)
• posten :z
• op reacties wachten

/volkomen nutteloos topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die niet zoeken:
• zijn ongeinteresseerd;
• zijn lui;
• willen dom blijven.

Als je zoekt zul je leren efficienter te zoeken en dingen tegenkomen waarvan je niet gedacht had dat die mogelijk zijn en niet kon vragen vanwege een gebrek aan kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oké.

Hoe zet ik mijn PC aan?
Wat is een start-menu en waar zit het?
Waar dient een aan/uit-knop voor?

Eerlijk gezegd zit ik niet op dit soort vragen te wachten. Topicstarter blijkbaar wel.

Mensen die te lui zijn om even te searchen zoeken het zelf maar uit. Die 10 seconden (meer werk is het niet) kan er heus nog wel bij.

Trouwens, dit soort topics zijn al eerder geweest en die had je in de search ook al kunnen vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, sorry hoor, maar ik denk niet dat deze discussie op iets nuttigs uit gaat draaien :{

De argumenten zijn al wel genoemd in dit topic door de verschillende mensen :)

Zoeken is een kunst op zich. Toch altijd komisch die mensen die zeggen dat ze gezocht hebben en dat dan blijkt dat wanneer ik of iemand anders zoekt, je het binnen een paar minuten gevonden hebt.

Het gebruiken van de juiste zoekwoorden is gewoon enorm belangrijk. Vervolgens ga je scannen op de namen van de topics die je terug krijgt. De kans is dan enorm groot dat je het antwoord zelf al vind. Sowieso geldt dat eigenlijk wel. Misschien dat dat ook wel de reden is waarom ik bijvoorbeeld nog nooit een concrete vraag heb hoeven stellen op GoT. Ik zoek eerst gewoon even alles zelf uit en pas als dat niet lukt zou ik eventueel een vraag stellen.

Even zoeken mag dan voor een klein beetje werk zorgen; het zorgt er wel voor dat je er iets van leert.

Het andere argument is net zo belangrijk. Als er hier dagelijks tientallen vragen gesteld worden over hetzelfde onderwerp, dan loopt iedereen massaal weg. Dat wekt alleen maar iritaties op namelijk.
Om de een of andere reden komt dit op mij over, alsof je zelf geen eens zin hebt om zelf te zoeken. Dat is dus absoluut niet de mentaliteit van een tweaker.

Dit topic is om bovengenoemde argumenten bij deze afgehandeld. Hier valt weinig aan te veranderen, behalve dan eens kritisch naar jezelf kijken!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.