[Novell} Netware kan niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17
ik had paar weken geleden Novell Netware 5.0 geinstalleerd, en later ff de SP1 update erover
maar ik wou gisteren even een clean isntall doen, dus ff alles gewist (ook alle partities) en even een nieuwe partitie aangemaakt(FAT16 250MB) en vervolgens de cdrom erin gedaan en INSTALL>bat geladen

aleen maffe is dat ie dan in een LOOP terechtkomt en na dat x aantal gedaan te hebben kapt ie ermee en roept ie iets van error 0000000x4 ofzo...

en rare is dat ik er niets aan veranderd had, alleen de 3com netwerkkaart verwisseld voor een Realtek :)

ik kan ook Novell Netware 5.1 en Novell Netware 6.0 niet installeren

owja is voor een testpc thuis om mee te spielen (ipv van op werk ;) ) en is legaal alle software..

mijn testpc specs..

AMD Athlon 600MHZ
2* 128 MB RAM @ 100MHZ
1x IBM HD 20GB
1x WD HD 10GB
1x 32spd cdrom
1x realtek 10/100mbps netwerkkaart

owja het is gekomen nadat ik de SP6.0a pack had geinstalld voor NW5.0 , dag later heb ik ff een format gedaan en sindsdien krijg ik er geen Novell meer op , wel windows 98 bv :?

en bij NW5.1 krijg ik multiple abends

wat ik al gedaan heb:

-bios settings veranderd en/of defaults geladen
-netwerkkaart eruit gehaald (aangezien ik die verwisseld had)
- geheugen van bankjes gewisseld en ze los gehaald
- 1 DIMM eruit gehaald ter controle..
kortom hulp ? :)

I don't drive fast, I only fly low!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
De install doet een hardware check, hij probeert o.a. je processor te identificeren.
Dit probleem heb je ook als je Netware 5 en hoger op een machine met cyrix processor probeert te installeren.
Dat kan helemaal niet.

op AMD zou het wel moeten werken, maar... ik heb ook geen idee.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• yonexfreak
ik heb ff de volgende melding genoteerd:

error (0x0000001) return while executing load order template, stage 0

Novell zegt dat ik bepaalde bestanden moet wissen uit de NWserver dir alleen ik heb alleen een tijdelijke directory :)

blijft extreem vaag dat ik paar dagen geleden toen ik voor de 1e keer NW5.0 erop wou installeren alles oki ging en nu opeens niet meer :'(

ik snap er echt helemaals niet meer van....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je mischien nog ergens netware partitie's op die schijf staan? (naast je 250mb fat partitie?)

ff met fdisk deze restanten weghalen anders

A wise man's life is based around fuck you

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05 11:49

tricktrac

PPro smp

Een MW5 cd is bootable. Je hoeft dus niks aan te maken. Gewoon alles verwijderen en van de CD booten. Eens kijken of dat werkt.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• yonexfreak
ik heb geen overigen partities maar, dat heb ik al gecheckt met partion magic :)

en krijg ook NW5.1 en NW6.0 er niet op geinstalleerd
ik krijg bijna het idee dat de Service PAck 6.0 voor NW5.0 de boosdoener is geweest :?
voor mijn gevoel eb ik alles gedaan wat ik weet...
* yonexfreak die hoopt dat iemand een oplossing heeft :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt toch hopelijk geen himem.sys en andere DOS zooi draaien? (newbie fout no. 1)

• yonexfreak
ehh niet dat ik weet
ik start op met opstartdiskette van win98 en kies met CDrom ondersteuning en thats it. vervolgens ff naar de cdrom drive gaan en dan INSTALL.BAT laden...

zo deed ik het vorige keer ook en toen werkte het maar nu vliegt ie in een loop en na die loop x aantal keer gedaan te hebben vliegt ie eruit met die melding...

en de NW5.1 install lukt allemaal redelijk maar bij kopieren loopt ie vast net zoals bij NW6...

edit: NW5.0 is niet bootable bij me maar NW5.1 en 6.0 wel :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 18:02 schreef yonexfreak het volgende:
ehh niet dat ik weet
ik start op met opstartdiskette van win98 en kies met CDrom ondersteuning en thats it. vervolgens ff naar de cdrom drive gaan en dan INSTALL.BAT laden...

zo deed ik het vorige keer ook en toen werkte het maar nu vliegt ie in een loop en na die loop x aantal keer gedaan te hebben vliegt ie eruit met die melding...

en de NW5.1 install lukt allemaal redelijk maar bij kopieren loopt ie vast net zoals bij NW6...

edit: NW5.0 is niet bootable bij me maar NW5.1 en 6.0 wel :)
Die bootdisk van Windows 98 gebruikt dus die HIMEM.SYS ;) ( en wat andere DOS zut )

C:\>_

• yonexfreak
dan mag je mij vertellen waarom het een week geleden WEL gelukt was om NW5.0 te installen ;)

* yonexfreak die nog ff een FDISK/MBR gaat testen ,had daar nog niet aan gedacht :)

• yonexfreak
fidsk /mbr helpt ook niet :(

heeft iemand nog tips, want ik ben nu echt door mn opties heen :?

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05 11:49

tricktrac

PPro smp

Maaare, heb je nou al geprobeert van cd te booten ?

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 18:48
Er staat me iets van bij dat Netware 5 over de zeik gaat als je een command.com gebruikt van win98. Dit was te omzeilen door unlock te gebruiken voordat je de installatie start.
Maar sowieso moet je kunnen booten van die Netware CD en dan van daaruit te fdisk'en, formateren en installeren.

Verwijderd

Kijk eens naar de biostijd. als deze een aantal jaren terug staat (ik dacht voor 1998 staat ofzo) dan komt de installatie inderdaat in een loop. Gewoon effe de bios tijd goed zetten en waarschijnlijk is het opgelost

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 23:24 schreef Mark het volgende:
Er staat me iets van bij dat Netware 5 over de zeik gaat als je een command.com gebruikt van win98. Dit was te omzeilen door unlock te gebruiken voordat je de installatie start.
Maar sowieso moet je kunnen booten van die Netware CD en dan van daaruit te fdisk'en, formateren en installeren.
Klopt, dat is niet alleen bij Netware 5, maar ook bij Netware 4.x.
Booten vanaf CD en dan fdisk draaien is het beste.
Ook is het aan te raden, als je niet kan booten vanaf CD, in ieder geval geen Win95, Win98 opstartdisks te gebruiken.
Gebruik voor Netware installaties MS-DOS 6.x of PC-DOS (of andere DOS varianten) diskettes.

P.S. PartitionMagic ziet volgens mij geen NetWare partities.
Volgens mij kan dat alleen met ServerMagic!

Succes!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
zoiets had ik pas ook met me amd k6-350 :P
daar heb ik nu netware 5.1 op draaien.

ik heb gewoon met een dos 6.2 diskette geboot en daarna partitie aangemaakt -> format c:/s
opstarten.. ff cdrom installeren onder dos met diskette..rebooten en toen ging ie als een trein.. :)

Verwijderd

Hoe is het nu afgelopen :? :?

Verwijderd

Netware 5 e.d. nooit installeren met Windows 98 bootflop oid. Dit gaat meestal heel erg fout. Gebruik ten aller tijde PCDOS van Novell, of anders de CDRom zelf. (Ook PCDOS...)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DR-DOS is dat. PC-DOS is van IBM. :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 10:48 schreef GRiMLoCK1970 het volgende:
Netware 5 e.d. nooit installeren met Windows 98 bootflop oid. Dit gaat meestal heel erg fout. Gebruik ten aller tijde PCDOS van Novell, of anders de CDRom zelf. (Ook PCDOS...)
Had ik al verteld aan die Yonexfreak, maar deze heer of mevrouw reageert nooit op je reactie, dus je weet nooit of hij/zij het wel leest.

P.S. DRDOS is inmiddels van Lineo,Inc (Caldera). en hoe kun je nu vergeten dat PCDOS van IBM is? :? PCDOS is net zo oud als MS-DOS

Groetjes,
IBM rules :)

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 23:27 schreef forpete het volgende:

[..]

Had ik al verteld aan die Yonexfreak, maar deze heer of mevrouw reageert nooit op je reactie, dus je weet nooit of hij/zij het wel leest.

P.S. DRDOS is inmiddels van Lineo,Inc (Caldera). en hoe kun je nu vergeten dat PCDOS van IBM is? :? PCDOS is net zo oud als MS-DOS

Groetjes,
IBM rules :)

Verwijderd

[Novell goeroe mode]
[url][url="http://search.novell.com/NSearch/SearchServlet?template=ResultListTerseTemplate.html&numhits=20&theme=support&query=return%20while%20executing%20load%20order%20template+(/Product_Class=NetWare)&collection=Support[/url"]http://search.novell.com/NSearch/SearchServlet?template=ResultListTerseTemplate.html&numhits=20&theme=support&query=return%20while%20executing%20load%20order%20template+(/Product_Class=NetWare)&collection=Support[/url[/url]

[/Novell goeroe mode]

NW Administrator en Zenworks ROELS

Verwijderd

Je moet de buffer en de files instellen in de autoexec.bat :)
Als ik het niet verkeerd heb is het:

Buffers=40
Files=30

Markietje
Pagina: 1