Netwerkverbinding maken in een netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik weet niet of ik het allemaal goed zeg maar goed ik probeer het. Ik zit hier nu op mijn werk en daar hebben wij internet op de pc. De grote server o.i.d staat niet hier, wij krijgen dus alleen een kabeltje in de PC.

Nu heeft een collega van mij een lap-top mee genomen met win XP erop en een netwerk kaart erin.

Kan ik het stekkertje nu verwisselen van de werk-PC naar de lap-top en dat win xp het binnenkomende internet herkend, of moet de service-desk eerst toestemming geven om ook op een ander PC (in dit geval de lap-top) internet te gaan gebruiken.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

hangt er vanaf hoe de server beveiligd is denk ik, anders zou dat zeker gaan, als ge de inet instelingen en netwerkinstelingen weet, of ju kunt xp het zelf laten oplossen 8-)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Gewoon overzetten en kijken wat er gebeurd, een echt grote ramp kan er niet gebeuren (tenzij die laptop natuurlijk een virus of trojan heeft, dan ben je de (EEN) lul.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je hebt kans dat je netwerkaansluiting niet meer werkt. Vaak zijn switches zo geconfigged dat ze alleen met een MAC adres werken komt er een andere op dan is het over.
Als je het wil wagen gewoon DHCP laten draaien kijken wat je krijgt.