Netwerk op afstand

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Ik wil met een vriend die 3km verderop woont onze schijven delen. Net zoals met een normaal thuisnetwerk. HEt liefst dat ik dan zijn gedeelde mappen kan zien in de windows explorer.
Iemand ideen?

Multimonitor is relax :P

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat je kan doen:
• Wireless LAN
• Kabel ertussen (zou niet weten welke kabel, maar 't kan vast) om een LAN te maken
• Via internet sharen: FTP server is het veiligst ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Vaste lijn verbinding van kpn ofzo

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
sorry, kwas vergeten te melden dat we allebei adsl hebben. |:(

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Dan nog
via ADSL kan je wel een VPN maken, maar echt snel zal dit niet zijn. Wat je ook kan proberen is een telefoonkabel leggen en daar aan beide kanten HDSL modems neer te leggen.

Maar het meest makkelijke en goedkoopste minst risicovolle gedoe is om gewoon 2 wlan AP's neer te knallen met een paar antennes. Zie het topic van 600 meter via wlan. Vind je genoeg info :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op zondag 09 juni 2002 13:22 schreef morphje het volgende:
Dan nog
via ADSL kan je wel een VPN maken, maar echt snel zal dit niet zijn. Wat je ook kan proberen is een telefoonkabel leggen en daar aan beide kanten HDSL modems neer te leggen.

Maar het meest makkelijke en goedkoopste minst risicovolle gedoe is om gewoon 2 wlan AP's neer te knallen met een paar antennes. Zie het topic van 600 meter via wlan. Vind je genoeg info :)
Dis HDSL modem zal niet gaan kpn zet filters op de lijn dat je slechts een bepaalde bandbreedte hebt

Verwijderd

k ben hier ook al n tijdje mee bezig... DE optie: Bestanden verzenden via n bakkie. khad een progje gemaakt in qb dat bestanden inleest en voor elk character een andere frequentie naar de pc speaker struurd. Dit moet k dan weer doorgesturen naar m'n bakie die t uitzendt. De ontvanger doet de output van z'n bakkie in de line-in van z'n sb, door de binnenkomende frequenties te analiseren kan het bestand weer worden opgebouwd. Dit alles is echter nog in zeer experimentele fase, en k heb nogal weinig tijd de laatste tijd..

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 09 juni 2002 13:23 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Dis HDSL modem zal niet gaan kpn zet filters op de lijn dat je slechts een bepaalde bandbreedte hebt
ik weet niet waar jij de KPN vandaan haalt maar ja... er staat duidelijk "Wat je ook kan proberen is een telefoonkabel leggen en daar aan beide kanten HDSL modems neer te leggen." dus zelf een telefoonkabel leggen en dan kan je eraan hangen wat je wilt... Is ook een complete kul oplossing maar ja

Gewoon een FTP servertje opzetten MeIsTwisted en alle mappen sharen, simpeler kan haast nie, snel is het nie maar ja, da ken haast nie anders.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 13:30 schreef MRic3 het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij de KPN vandaan haalt maar ja... er staat duidelijk "Wat je ook kan proberen is een telefoonkabel leggen en daar aan beide kanten HDSL modems neer te leggen." dus zelf een telefoonkabel leggen en dan kan je eraan hangen wat je wilt... Is ook een complete kul oplossing maar ja

Gewoon een FTP servertje opzetten MeIsTwisted en alle mappen sharen, simpeler kan haast nie, snel is het nie maar ja, da ken haast nie anders.
is er nog een speciaal proggie wat jij/jullie daarvoor aanraden?

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 09 juni 2002 13:30 schreef anaconda het volgende:
k ben hier ook al n tijdje mee bezig... DE optie: Bestanden verzenden via n bakkie. khad een progje gemaakt in qb dat bestanden inleest en voor elk character een andere frequentie naar de pc speaker struurd. Dit moet k dan weer doorgesturen naar m'n bakie die t uitzendt. De ontvanger doet de output van z'n bakkie in de line-in van z'n sb, door de binnenkomende frequenties te analiseren kan het bestand weer worden opgebouwd. Dit alles is echter nog in zeer experimentele fase, en k heb nogal weinig tijd de laatste tijd..
Maar is dan een VPN tussen 2 ADSL's niet veel sneller :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 09 juni 2002 13:32 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

is er nog een speciaal proggie wat jij/jullie daarvoor aanraden?
Elk goed geconfigureerde FTP server is goed, desnoods IIS van Microsoft, heb ik ook werkt goed... en is niet moeilijk.
Ik heb wat gelezen over Serv-U maar wat dat allemaal is weet ik niet precies.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:55
Op zondag 09 juni 2002 13:32 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Maar is dan een VPN tussen 2 ADSL's niet veel sneller :?
als ik jou was, zou ik voor VPN gaan ;)

Dan lijkt het net alsof jullie pc's in hetzelfde netwerk zitten :+ Dus dan zie je ook elkaars schijven!

Alleen moet je nl wel een hoge upload hebben wil het snel gaan :D

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op zondag 09 juni 2002 13:30 schreef MRic3 het volgende:

[..]

ik haalde denk ik in gedachten deze post er ook bij
Op zondag 09 juni 2002 13:14 schreef PenguinPower het volgende:
Vaste lijn verbinding van kpn ofzo

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 15:11 schreef Klovan het volgende:

[..]

als ik jou was, zou ik voor VPN gaan ;)

Dan lijkt het net alsof jullie pc's in hetzelfde netwerk zitten :+ Dus dan zie je ook elkaars schijven!

Alleen moet je nl wel een hoge upload hebben wil het snel gaan :D
aha, maar hoe doe je dat precies?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 09 juni 2002 15:18 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

aha, maar hoe doe je dat precies?
hehe.... tis hier geen; geef je handje maar en loop met papa mee forum dus:

[search=vpn opzetten]

Pagina: 1