Toon posts:

klein MB fan waar te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een coolertje die iets koelt. Wat ie koelt heb ik geen flauw idee van maar heb er een foto van gemaakt.
maat is 45mm x 45mm en hij maakt nu gigantisch lawaai en moet daarom ook vervangen worden!

Als iemand enig idee heeft waar ik het zou kunnen halen dan zou ik dat graag willen weten.
Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://www.guzed.nl/mb.JPG

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
dat is je chipset fan :)
ik heb de mijne gewoon vervangen door een cpu-heatsink

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dat is je chipset fan

kijk bij online winkels bij shipset fans en je kan een aantal kiezen

persoonlijk vind ik thermaltake blue orb het fijnst, die is stil, goedkoop (10 euro) en koelt goed

die blue orb is ook geschikt voor je videokaart

maar je hoeft er niet persé een fan op te zetten, een lekker koelblok en een goeie airflow is ruim voldoende :)

edit:

volgens mij heb je een asus a7v133? (en een voodoo3 3000?)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ok, tis een fan die je northbridge koelt
je zou em kunne vervangen met een blue orb, die bij nogal veel winkel wordt verkocht,maar die suckt eigenlijk best wel, want hij is meestla krom aan de onderkant :)
maar prob werkt je pc ook wel met enkel een koelingsblokje, zonder fan dus, zolang je niet via je FSB overclockt en je een casefan in je case hebt zitten.
is t soms een asus?
a7m266 of a7v266e?
ofzo?
want die 2e werkt ieg niet als je de fan uitzet, dan looptie vast (bij fsb van 143)
en bij a7m266 werktie bij mij ook als ik de fan uitzet, maar die is nie overclockt
ik herken die fan maar welke precies weet ik niet

ohja, dat over die blue-orb, tis geen flame ofzo, maar ik heb er een gekocht voor 15 gld ofzo en die is dus krom
grrrr..... en hij koelt dus niet goed en ik kam em niet goed buigen of slijpen, want ik heb de apparatuur niet.
:'(
maar een crystal orb is nog wat beter en die zijn meestal niet krom--> woehoe!
maar die maakt een stuk meer herrie dan de fan die je hebt, maar die maakt prob zoveel herrie omdat ie aanloopt ofzo :)

tis een a7m266 he? :)
probeer eens de fan uit te zetten en kijk offie vastloopt.
als ie werkt scheelt dat weer geld :)
maar in de zomer zodirect zal je dr miscien wel even een dingetje op moeten zetten.
maar crystalorb lijkt me wel ok keuze.
ga ik zelf nemen misschien :)
op mn a7v33, want die is enkel passief gekoeld.
en als ik de bus op 166 wil zetten :)
maar ik ga dr eerst even een fan uit mn gesloopte superorb opplakken :) (met wat secondelijm, zodat ik em er weer makkelijk af kan breken)
superorbs zijn trouwens ontworpen door satan, wat een krengen :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een ASUSTeK VIA KT133.

Maar zo een orb cooler is toch veel te groot?

Of hoeft ie dan niet op de chipset bevestigd te worden!

• floduR
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 13:16 schreef Okyah het volgende:
Ok, tis een fan die je northbridge koelt
je zou em kunne vervangen met een blue orb, die bij nogal veel winkel wordt verkocht,maar die suckt eigenlijk best wel, want hij is meestla krom aan de onderkant :)
maar prob werkt je pc ook wel met enkel een koelingsblokje, zonder fan dus, zolang je niet via je FSB overclockt en je een casefan in je case hebt zitten.
is t soms een asus?
a7m266 of a7v266e?
ofzo?
want die 2e werkt ieg niet als je de fan uitzet, dan looptie vast (bij fsb van 143)
en bij a7m266 werktie bij mij ook als ik de fan uitzet, maar die is nie overclockt
ik herken die fan maar welke precies weet ik niet

ohja, dat over die blue-orb, tis geen flame ofzo, maar ik heb er een gekocht voor 15 gld ofzo en die is dus krom
grrrr..... en hij koelt dus niet goed en ik kam em niet goed buigen of slijpen, want ik heb de apparatuur niet.
:'(
maar een crystal orb is nog wat beter en die zijn meestal niet krom--> woehoe!
maar die maakt een stuk meer herrie dan de fan die je hebt, maar die maakt prob zoveel herrie omdat ie aanloopt ofzo :)
ik had 3 blue orbs laatst besteld, ze waren allemaal kaarsrecht en zijn meer dan perfect, is ie krom, dan heb je nog garantie (in ieder geval binnen 8 dagen)

een crystal orb is een heel stuk duurder terwijl die maar iets beter koelt, en zwaar overdreven voor een asus chipset...

• floduR
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 13:20 schreef GHTP het volgende:
Nee het is een ASUSTeK VIA KT133.

Maar zo een orb cooler is toch veel te groot?

Of hoeft ie dan niet op de chipset bevestigd te worden!
een Tt orb is rond met een diameter van 5cm, effectief dus niet groter dan die je nu hebt, er zit ook een heatsink omheen voor de extra koeling (binnen de 5 cm)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

jammer fout gegokt :D
maar ik geloof best dattie t wel doet, hoor die blue-orb, maar ik had dus onderdelen besteld bij verschillende winkels en die blueorb kwam in een partij spullen binnen eerst, toen heb ik op de rest nog een tijd gewacht van een andere winkel en toen was t dus al een tijdje later toen ik die orb uitpakte en ik checkte em ook niet.
MAarja, ik sloot em dus aan, maar ik vond em al wat wiebelen.
Nja, bleek dus krom te zijn en ik had em al gebruikt dus, pasta erop enzo en ik dacht niet dat ik em nog zou kunnen ruilen, want ik had em online besteld.
Dus heb ik gewoon maar de gewone fan opgelaten en ik kan toch naar 143, das beter dn nix
:)
maar ikweet dat die crystalorb neit veel beter is, maar wel iets beter :D
en ik ben pietluttig wat dat betreft, ik koop altijd onnodige spullen :)
maar ik ben blij dat ze bj jou wel goed zijn hoor :)
want t is altijd vervelend als iets niet goed is

Alone at last
Just nostalgia and I

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

die orb heeft ook 2 van die pinnetjes, net als de fan die er nu op zit, maar mocht t toch neit pasten kan je altijd nog met een klein beetje seconde lijm (puntjes) en pasta werken :)
of van die arctic silver adhesive als je meer geld uit wil geven :)
maar die pinnetje zitten als t geod is op dezelfde afstand :) als deze :)
maar kheb hier nog een kromme blue-orb als je wil :D
nee, hoor :)
maar gewoon 2 pinntejs door je moederbord, plop, plop en dan zittei :) en dn t fannetje aansluiten en vrrrrrooeeemmmmm --> hij werkt :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23

LopeZ

Too much is never enough

Staat hier fout en fans kun je bij veel pc/electro winkels kopen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.