Toon posts:

Wat is de beste fan voor 7 en 12 volt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar de beste fan, (hier bedoel ik mee de stilste en de gene met de beste airflow). Die je op 7 en 12 kunt laten draaien.

Op 7 volt mag die eigenlijk bijna helemaal geen geluid meer maken maar moet die toch nog een goede airflow hebben.

Op 12 volt mag die wel wat geluid maken maar daar moet dus een nog een veel betere airflow tegen overstaan.

Mogelijke oplossingen graag met Specificaties of website.

edit:

Ik ben opzoek naar 8 cm fan's.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nja, je kan een Delta EHE nemen, die is f16-8ig bij 12 volt, maar bij 7 volt schijnt hij nogal stil te zijn, nja, dat zegt metn hier, maar die heeft bij 12 volt de hoogste flow die ik weet bij dit formaat (80mm) -->80cfm
das flink wat dus, maar voor minder geluid--> SHE, die draait dan op 4000 rpm ipv 5700 rpm dacht ik
www.deltaww.com geloof ik
als je 60mm zoekt--> delta black label, die heeft ook flink wat cfms en ikerger me eigenlijk niet echt aant geluid bij 12 volt
Ohja, weet iemand of de Delta EHE ook bij 6 volt werkt?
Want ik heb een fan control gekocht, maar ik dacht dattie traploos was, maar hij kan op 6,9 en 12 volt en nou staat op de Deltasite dat de EHE werkt van 7 tot 13.8 volt ofzo en nu ben ik ongerust dus stel me even gerust en zeg ja hij werkt :) (alleen als ie dat ook echt doet) :)

80 mm --> denEHE en SHE dan, maar die maken dus wel wat herrie op 12 volt :)
hier kan je allemaal fans beluisteren :)
http://www.sidewindercomputers.com/tecar.html
dan kan je een beetje kiezen, de specs staan er ook bij :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Wat je natuurlijk altijd kan doen voor je een berichtje post is de search functie bekijken... over coolers zijn al zoveel topics geweest... :Z

Ceci n'est pas une signature!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

http://www.sidewindercomputers.com/tecar.html

hier kan je luisteren naar de geluiden van allerlei fans
de specs staan er ook bij

sorry, lichtelijke dubbelpost, maar ik had die eerste ge-edit en toen zag ik niet dattie nix had veranderd, dus maakte ik een nieuwe en toen poste ik die en toen was die ander post er wel, nogmaals sorry :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Ga van de grote fan fabrikanten de specs-sheets bekijken, kan je aantal dB's vergelijken met CFM's, en zo kan je je afweging maken..

Verwijderd

Topicstarter
Kun je ook ergens vinden dan hoeveel lawaai en airflow een fan maakt op 7 volt?

of heeft iemand er ervaringen ermee?

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ja, de specs zijn natuurlijk wel handig maar je moet t echt evn int echt horen, kdacht zo, oh 52dB, davalt wel mee :)
totdat je t hoort :D
dan denk je zo: arghhhh, is dat de fan di ik besteld heb :D

nee, hoeveel herrie ze maken op 7 volt weet ik niet, maar kheb hier wel geoohr dat die EHE dan fluisterstil is, maar dat geloof ikeigenlijk niet, maar anders kan je ook gewoon een goedkope 3000 rpm coolermaster fan kopen, die zijn 8 euro ofzo en hebben een nredelijke flow en maken neit teveel herrie op 12 volt, hoor.

maar is er nou iemand die weet of die EHE werkt bij 6 volt?? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 13:51 schreef Okyah het volgende:

maar is er nou iemand die weet of die EHE werkt bij 6 volt?? :)
hij werkt wel je moet aleen mishien opstarten met 12 V en dan terug zetten :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Thanx, ja, zoiets heb ik ook met speedfan en mn blacklabel delta :)
als ik op15 procent wil draaien moet ik eesrt vanaf 20 procent gaan
vanaf 10 startie niet op.
ok dank, kben nog niet geheel gerust,maar ti sook zo stom, kdacht echt dattei traploos was, grrrrr.... :)
stomme fout van mij :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

mijn sunon's die van 32dba @ 12 volt hoor je wel maar op 7v zijn ze lekker stil, en ze zijn nog goedkoop ook :9

Verwijderd

Wel aan de Enermax uc8 fab gedacht, zit standaard een potmetertje aan zodat je kan beslissen oh je fan moet blaaaaaaaaaaaazen of dat hij op silent mode draait....

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik daar niet zoveel aan heb. Net zo als alle temperatuur gevoelige fan's, omdat ik een bay-bus wil maken met schakelaars, om tussen 0-7-12 volt te switchen.

Maar er zijn toch wel meer tweakers die hun fan's op 7 vlot hebben draaien?

Verwijderd

Ik ga dat binnenkort ook maken. Ik neem een zalman ZM-F1 nemen. Op 5v 20dB en op 12v 36dB :D ook neem ik een Enermax UC-8FAB. Die maakt op 5v 21dB en op 12v 33dB. Die enermax neem ik zodat ik een mooie fanmod kan maken *D http://www.freezinghardware.nl

edit:
je wilde de site ook hebben

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel zachter draaid een fan eigenlijk op 7V in plaats van 12V?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Papst !

Heb zowel Zalman, Enermax als Papst in mijn kast.

Zalman = CPU Waaiertype 92mm fan.... op een laag pitje onhoorbaar maar temp schiet dan 8 graden omhoog

Enermax 80mm temp.contr. als casefan rear. op laag pitje hoorbaar en op hoge snelheid lawaai

Papst 2 x de 80 mm als casefan front. laag pitje onhoorbaar, hogere snelheid hoorbaar maar aanzienlijk minder dan de Enermax.

Airflow en andere specs op de site van Papst.

ARME AOW’er

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 01:17

Potatoman

koniwa

Op zondag 09 juni 2002 20:48 schreef -EL-Rady- het volgende:
Hoeveel zachter draaid een fan eigenlijk op 7V in plaats van 12V?
5 volt zachter :P :Y)

The cyclographing developer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat in het begin ook aan papst te denken, alleen hebben die fan's op 12 ook een lage airflow en aangezien het nog wel es warm in mijn kast wil worden, wil ik graag op 12V ook een aardige goede airflow hebben.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 13:22 schreef vehpol het volgende:
Wat je natuurlijk altijd kan doen voor je een berichtje post is de search functie bekijken... over coolers zijn al zoveel topics geweest... :Z
Wat jij natuurlijk ook kan doen, is je mond houden en niet zon onzin post neerkwakken, laat em gewoon zn vraag stellen, dat iedereen denkt 'search' ok, maar om dat iedere keer WEER neer te zetten, komop zeg, gun hem ook zn kansje.

Iedereen weet dat er idd een search vol zit met info over proc-coolers, maar wat is het nut van iedere keer vermelden van: 'search', hij leert het vanzelf wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben trouwens niet specifiek op zoek naar een proc-koeler maar vooral naar case-fans. En als ik een hele goeie vindt word het misschien ook wel een vervanger van mijn fan op de proccesor.

Uiteraard heb ik de Search gebruikt, maar daar kon ik weinig vinden over prestaties van fan's op 7V.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog ideeën?
Pagina: 1