Toon posts:

overdreven veel memory-dumps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...
Ik heb een bakje (ASUS A7A266-E, AthlonXP 1600+, 512MD DDR) met win2K erop.
Als ik nou een tijdje bezig ben (bvb 3d-smax, of een beetje gamen), geeft ie een memory-dump. Als ik het direct nog een probeer, komt er vrijsnel nog een dump. Ik moet dan echt een uurtje wachten, en dan kan ik weer een (half) uurtje werken...

Mijn theorie is dat, de processor dan (goed) stressed is, dat ie op een gegeven moment "te" heet wordt, veel rekenfouten gaat maken, en dat daarom win2K een memory-dump geeft.
Alleen komt die processer nooit boven de 50 graden-C uit !!

weet iemand waar dit wel aan kan liggen ??

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Had afgelopen week in puterwinkel waar ik hobby soortgelijk probleem...

Dit bleek aan een brakke hdd te liggen..

eerste waar ik zelf aan dacht was trouwens het geheugen,
ff testje overheen draaien (vrij eenvoudig) al is het alleen maar om dat uit te sluiten

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Krijg je een bsod met daarin de medling dat ie je mem gaat dumpen (met daarna een reboot), of krijg je wat anders?
Heb je Service pack 2 geinstalleerd, nog meer meldingen in je bsod? Vaak een driver vxd of een dll die beschadigd is, check dat en doe driver up of downgrades, ik krijg met de nieuwste detonators bsods over nv4blabla.dll :)

Een memorydump heeft nergens iets mee te maken, volgens mij is het gewoon een optie die je aan en uit kan zetten (my computer-properties-startup and recovery) bij een crash, dus zegt niet per se iets over de oorzaak.
Toch?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 01:43

YoNiE

prei

dat is volgens mij gewoon brak geheugen hoor.. ik zou zeggen spelen ermee beetje switchen enzo...

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:59

Willybubba

Nut up or shut up.

Maat van mij heeft hetzelfde gehad, was een brakke HDD.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Topicstarter
zal scan-disk eens over m"n hd laten draaien, maar volgens mij is deze wel goed...

zal ook weer eens met m"n geheugen gaan prutten, daar was eerder ook wat problemen mee...

alvast bedankt !!
Pagina: 1