Toon posts:

[W98] PC en Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn netwerk. Probleem is dat er helemaal geen netwerk is. Ik heb dit nu al een maand en ik dacht voordat ik op dit forum jullie er mee ga lastig vallen probeer ik het eerst zelf eens uit te vinden. Ben door alle faq's en help files doorgeweest en niets hielp. Dus daarom kom ik hier aan jullie vragen als mijn laatste optie en redmiddel om mij advies te kunnen geven.

Het gaat als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://nb.gamepoint.net/netwerk.jpg
edit:
plaatje moet het nu wel doen denk ik
Op beide pc's staat windows 98. En Client voor Microsoft-netwerken. Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken. En IPX/SPX protocol, Netbeui. En alle harde schijven zijn volledig gedeeld.

Ik kan dus geen netwerk verbinding krijgen tussen de laptop en de pc. Vanaf de pc kan ik wel op het Internet. Alle lampies op de netwerk kaarten branden en stuurprogramma' zijn geinstalled zonder conflicten. Dus ik denk dat alles werkt op Hardware gebied. De kabel heb ik net nieuw gekocht en het is dus crosslink en ik denk dus niet dat het daar aan ligt. Heb al geprobeerd te pingen maar dat wil ook niet baten. Weten jullie misschien wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

Bijvoorbaat dank.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 09 juni 2002 12:46 schreef Zk0RP het volgende:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn netwerk. Probleem is dat er helemaal geen netwerk is. Ik heb dit nu al een maand en ik dacht voordat ik op dit forum jullie er mee ga lastig vallen probeer ik het eerst zelf eens uit te vinden. Ben door alle faq's en help files doorgeweest en niets hielp. Dus daarom kom ik hier aan jullie vragen als mijn laatste optie en redmiddel om mij advies te kunnen geven.

Het gaat als volgt:

[afbeelding]

Op beide pc's staat windows 98. En Client voor Microsoft-netwerken. Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken. En IPX/SPX protocol, Netbeui. En alle harde schijven zijn volledig gedeeld.

Ik kan dus geen netwerk verbinding krijgen tussen de laptop en de pc. Vanaf de pc kan ik wel op het Internet. Alle lampies op de netwerk kaarten branden en stuurprogramma' zijn geinstalled zonder conflicten. Dus ik denk dat alles werkt op Hardware gebied. De kabel heb ik net nieuw gekocht en het is dus crosslink en ik denk dus niet dat het daar aan ligt. Heb al geprobeerd te pingen maar dat wil ook niet baten. Weten jullie misschien wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

Bijvoorbaat dank.
en wat moet er op het plaatje te zien zijn?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

TCP/IP geïnstalleerd?

En plaatjes via GeoCities hosten lukt niet.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 09 juni 2002 12:49 schreef Ferdo het volgende:
TCP/IP geïnstalleerd?
lezen, er staat toch ipx/spx en netbuei
voor een simpele connectie tussen 2 pc's (windows) is netbuei al genoeg

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
instaleer op beide tcp/ip protocol bij de eigenschappen ervan vink je op het tabblad geavanceerd als standaard instellen aan. Op het tabblad ip vul je bij beide computers een ip-adres in ... Kies voor beide computers een ip tussen 192.168.0.1 en 192.168.0.255, bijv 192.168.0.1 en 192.168.0.2
en vul als subnetmask bij beide in 255.255.255.0

vul bij beide de zelfde werkgroepnaam in (hoeft niet maar is makkelijker) en start beide pcs opnieuw op.
Als ze elkaar nou nog niet kunnen zien haal dan bij beide ipx protocol weg.

Om je connectie te testen kun je in de dos prompt de ander pingen, dus vanaf je pc; ping 192.168.0.2<enter> Als je dan respons krijgt weet je dat de verbinding goed zit en er eventueel in windows iets fout zit

suc6 :)

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zie ik het goed? werkgroep naam een @ :?
zet eens iets normaals neer!

Verwijderd

Topicstarter
dat maakt toch niets uit anders had ie wel gezegd dat ik die tekens niet mocht gebruiken

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

met w98 2 netwerkkaarten gaat niet altijd even goed. zit met de routing van protocollen.
wat ik zou doen is ipx-spx en netbeui weghalen.
default gateway op 192.168.0.1 zetten met networkmask 255.255.255.0.
kijken of je kan pingen en desnoods een tracert doen van 192.168.0.2

mocht dit niet werken kan je ook nog je hosts(.sam) aanpassen
dan zou het al wat beter moeten gaan.

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Grote kans dat het aan de gateway ligt op de client .... dat moet namelijk het ip adres zijn van de netwerkkaart (voor het netwerkje) in de server...

Dan zou je em wel moeten kunnen pingen. Anders werkt het niet echt :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van kaart gewisseld ik stopte de inet kabel in de realtek en die crosscable in de intel en toen wat instellingen gewijzigd en alles deed het. Nogmaals bedankt voor de hulp!
Pagina: 1