driveletter veranderen in dos

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst 2 harde schijven in mijn pc hangen. van harde schijf 1 werd opgestart. Deze was maar 8 Gb en diende aleen maar voor windows xp. Op de 2e schijf staat data.

In deze situatie is het zo dat windows de c: heeft en de 2e harde schijf d: e: en f:.

Ik heb echter de d: leeg geruimd, en de inhoud van c: daarin geghost. Daarna de 8 Gb schijf uit de computer gehaald en de 2e schijf als master, als enige op de kabel gezet. De schijf wordt wel herkent in het bios, en ook xp start een stukje op.

Echter, Waneer windows xp zijn "loading" scherm laat zien veranderd de c: partitie (boot) naar d: en gaat xp over zijn nek. Ik heb al geprobeert xp te herstellen door de cd-rom erin te doen en de systeemreparatie uit te voeren. Dit had erchter geen suc6.

Nu de vraag: Hoe kan ik vanuit dos, een soort van partition magic draaien, waarmee ik de c: definitief c: kan maken zonder dan ik ook de inhoud van partities d: en e: kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

ga eens op zoek naar een oude versie van partition magic (v4 ofzo) die werken iig ook in de echte ouderwetse dos.

1 En heb je wel die 2e hd met d: e: en f: als active gezet? Anders kun je er niet van booten!

2 Heb je ook je boot.ini aangepast?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harde schijf 2 (nu 1 dus) is geactiveert, maar windows xp gooit tijdens het booten de fat tabel ofzo om. Hij boot van c: (want d: = c:, e: = d: enz, omdat de echte c op de oude hdd weg is) en op c: staan dus alle bestanden van windows. Maar als ie een poosje aan het booten is, wordt c: opeens weer d: en d: opeens weer e: enz. En kan ie dus geen bestanden meer vinden.

Maar ik gaat ff op zoek naar partition magic V4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas,
Windows XP 'spijkert' zijn driveletters in de registry. Die zijn enkel te wijzigen van binnenin XP. Enige oplossing is het opnieuw installeren van XP, volgens mij. Nu weet ik het niet zeker, maar ik dacht dat het mogelijk is XP opnieuw te installeren, op dezelfde locatie, om zo je instellingen te behouden. Al ben ik er niet zeker van of dit wel zo wijs is..
Ik ben niet 'technisch hoogbegaafd genoeg' om een oplossing aan te bieden, helaas. Of je zou een manier moeten bedenken om de registry te editen vanuit DOS en daar alles te wijzigen. Dat zal een flinke klus zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Op zondag 09 juni 2002 12:52 schreef venice het volgende:
Helaas,
Windows XP 'spijkert' zijn driveletters in de registry. Die zijn enkel te wijzigen van binnenin XP. Enige oplossing is het opnieuw installeren van XP, volgens mij.
Is het misschien niet het proberen waard om XP gedeeltelijk opnieuw te isntallen. Je begint eraan totdat hij bestanden gaat kopieren, zodat er wel al diverse instellingen in het register staan (gewijzigd worden), maar je niet de hele kopieer rit uitzit (of wel, als je een half uur hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaat xp gewoon helemaal opnieuw eroverheen installeren in dezelfde partitie. En dan ff kijken wat ie doet. Doet ie het niet, dan heb ik pech, en wordt het format c: denk ik. Maar dan ben ik echt veel zooi/intellingen kwijt.

In ieder geval bedankt.

edit:

Half uurtje heb ik wel, ik gaat zo ff eten, dus dan zet ik m aan en dan kom ik daaran wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
Xp heeft volgens mij ook een repair installatie in zijn installatie zitten. Deze zorgt ervoor dat je windows weer wordt herstelt maar in principe niet wordt geinstalleerd (als ik het goed heb)
misschien is dat ook een oplossing voor je

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Op zondag 09 juni 2002 13:02 schreef Havocnl het volgende:
Xp heeft volgens mij ook een repair installatie in zijn installatie zitten. Deze zorgt ervoor dat je windows weer wordt herstelt maar in principe niet wordt geinstalleerd (als ik het goed heb)
misschien is dat ook een oplossing voor je
zie 1e post:
Ik heb al geprobeert xp te herstellen door de cd-rom erin te doen en de systeemreparatie uit te voeren. Dit had erchter geen suc6.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, maar hij staat nu al te (over)installen, ff kijken wat hier uitkomt...... Schiet me aleen net tebinnen dat ik m aan t installen ben met een nederlandse versie, terwijl er een engelse geinstaleerd was.

edit:

Naja, core bestanden zijn hetzelfde toch:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

Op zondag 09 juni 2002 13:06 schreef xargon het volgende:
Yep, maar hij staat nu al te (over)installen, ff kijken wat hier uitkomt...... Schiet me aleen net tebinnen dat ik m aan t installen ben met een nederlandse versie, terwijl er een engelse geinstaleerd was.
Maakt niet uit, gewoon volledig laten installen dan werkt alles prima (wel in het NL ipv engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Psies, k heb t wel = eerder gedaan, aleen toen kreeg ik start>programs>programmas>bureau accesoires>bureau accesoires>games>spelletjes e.d. Wel lol 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:34

RammY

Dát!

Tja... zulk zoort problemen liggen toch echt aan FAT en XP... Als ik via DOS op mn C: (XP) wil kijken dan is het of een niet herkenbare partitie of is het een FAT32X partitie... HEEEL VAAAG. maar ik wil gewoon geen NTFS gebriuken. Al zou dat wel handig zijn....

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 13:18 schreef RamShackle het volgende:
Tja... zulk zoort problemen liggen toch echt aan FAT en XP... Als ik via DOS op mn C: (XP) wil kijken dan is het of een niet herkenbare partitie of is het een FAT32X partitie... HEEEL VAAAG. maar ik wil gewoon geen NTFS gebriuken. Al zou dat wel handig zijn....
maar xp start wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om dit op te losen kan je beter xp over nieuw te istalleren anders ben nog 2 daagen bezig.
eerste zorgen dat je parties kloppen.
Pagina: 1