Toon posts:

[OC] Knelpunt voor mijn TB 1400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik wou dus weer es wat overclocken, ik had dit dus eerder geprobeert. Maar zosnel ik een paar mhz hoger ging kreeg ik zeg maar beeldscherm uitvallers, zodat m'n beeldscherm geen signaal meer van m'n computer krijg. Nou had ik twee vermoedens:

- Het chipje van m'n moederbord waarop je voltage mods of doet, hij wordt extreem heet :(
- Mijn HD wordt ook heet, en als m'n beeldscherm dan uitvalt zie je dat het lampje constant aanblijft. :(

Zijn er nog andere mogelijkheden? :?

alvast bedankt :Y)

ohjah uhm specs;

- TB 1400
- MSI kt72pro (100 mhz, verkeerde gekregen wordt gefixed, hij loopt dus standaart op 1050)
- Powercolor geforce 2 mx400 (extreem gecooled door een cpu coolermaster heatsink met 2 X 80 mm fan )
- Maxtor 40 gig 7200 rpm

nogmeer nodig? :?

onder voorbehoud van veel typfouten :+ (net wakker)

Verwijderd

Klinkt alsof je northbridge het niet aankan, oftewel gewoon een actieve koeler op dat ding plaatsen, maar who cares, want je krijgt binennkort toch een ander bord zeg je net.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 11:46 schreef BananeKoning het volgende:
Klinkt alsof je northbridge het niet aankan, oftewel gewoon een actieve koeler op dat ding plaatsen, maar who cares, want je krijgt binennkort toch een ander bord zeg je net.
Denkje? ok dan gebruik ik die oude van m'n videokaart, zit toch een koelertje op :9

En ja ik krijg toch een nieuwe, zit toch nog dikke garantie op etc. (dit is btw al mijn 2e :P )

btw; temps;

CPU: (op 1050 dan he) 35 C
SYSTEM: 22 C << is dat niet de northbride?
KAST: 21 C

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, nope niet gewerkt, nogsteeds uitvallers. Andere dingen waaraan dit kan liggen?

Wat ook vaag is, de heatsink van mijn vidkaart is dus ijskoud, ook in het midden dat stuk dat tegen de core aanligt, en de printplaat op de andere kant van de vid kaart is gloeiend heet. Ik weet zeker dat ie wel contact maakt

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
en dat was bij het opstarten ??

want als ik te ver OC en ik verhoog de VCore niet voldoende gaat me beeld ook niet aan.. wel cdrom lanmpjes etc maar geen beeld

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 12:27 schreef cryptapix het volgende:
en dat was bij het opstarten ??

want als ik te ver OC en ik verhoog de VCore niet voldoende gaat me beeld ook niet aan.. wel cdrom lanmpjes etc maar geen beeld
Nee, het is als ik windows een tijdje (2-5 min) draai, vooral als ik gelijk een spel opstart ofzo.

Verwijderd

Hoe staat dan je FSB en multiplier bij je overclock? Die K7T's doen namelijk nooit meer dan 110FSB, sommige halen zelfs dat niet. Ligt aan de KT133 chipset, pas vanaf de KT133A kan je hoger...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 14:18 schreef Rosse het volgende:
Hoe staat dan je FSB en multiplier bij je overclock? Die K7T's doen namelijk nooit meer dan 110FSB, sommige halen zelfs dat niet. Ligt aan de KT133 chipset, pas vanaf de KT133A kan je hoger...
Hmm dan zal het daaraan liggen, ik wacht eerst wel tot mijn nieuwe mbtje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oh jah, welk moederbordje raden jullie mij aan? :)
Pagina: 1