Hallo medetweakers, ik heb het volgende probleem:
Ik was vandaag op mijn werk een netwerkje opnieuw aan het installeren (fysiotherapie praktijk waar ik werk), dit netwerk draaide voor geen meter meer door alle troep die erop draaide en nou ja jullie snappen het wel.
De computers zijn hele oude beestjes, drie maal een P75 en 2x een P233.
Op alle pc's is windows 95 OSR2 geinstalleerd, met minimale opties. Alle hardware doet het met de juiste drivers, dus als standalone pc's zijn ze nu prima.
Maar de pc's "zien" elkaar niet! Ik kan pingen tot ik een ons weeg maar er gebeurd niks. De pc's kunnen wel zichzelf pingen zonder problemen.
Ik heb de volgende instellingen al gemaakt:
TCP/IP op alle pc's geinstalled
vast ip gegeven: 192.168.0.1 (2,3, enz) en submask 255.255.255.0
Wergroep hetzelfde gezet
Netwerksoort is ethernet (coax) ik heb alle bekabeling al nagekeken, en er zitten geen onderbrekingen in het netwerk...
Wie ziet wat ik mis, please help me, het netwerk moet maandag weer draaien!
Sorry modjes, dit is inderdaad ook gepost in WOS, daar mag er dan ook zeker een slotje op!
Ik heb haast, sorry voor mijn ongeduld, maar morgen moet alles weer werken...
Ik was vandaag op mijn werk een netwerkje opnieuw aan het installeren (fysiotherapie praktijk waar ik werk), dit netwerk draaide voor geen meter meer door alle troep die erop draaide en nou ja jullie snappen het wel.
De computers zijn hele oude beestjes, drie maal een P75 en 2x een P233.
Op alle pc's is windows 95 OSR2 geinstalleerd, met minimale opties. Alle hardware doet het met de juiste drivers, dus als standalone pc's zijn ze nu prima.
Maar de pc's "zien" elkaar niet! Ik kan pingen tot ik een ons weeg maar er gebeurd niks. De pc's kunnen wel zichzelf pingen zonder problemen.
Ik heb de volgende instellingen al gemaakt:
TCP/IP op alle pc's geinstalled
vast ip gegeven: 192.168.0.1 (2,3, enz) en submask 255.255.255.0
Wergroep hetzelfde gezet
Netwerksoort is ethernet (coax) ik heb alle bekabeling al nagekeken, en er zitten geen onderbrekingen in het netwerk...
Wie ziet wat ik mis, please help me, het netwerk moet maandag weer draaien!
Sorry modjes, dit is inderdaad ook gepost in WOS, daar mag er dan ook zeker een slotje op!