Toon posts:

Klote GeForce2 kaarten!! (inside)

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie nou van deze stelling??

Tja das knap belachelijk dat dat zomaar kan dat er een product als die GF2 op de markt wordt gebracht en ongeveer ruw geschat 50% om de haverklap vastlopers en andere instabiliteitsproblemen heeft. Ik kan echt geen games meer spelen sinds die klotekaart in me systeem zit. Ik wil eigelijk helemaal geen GeForce meer maar gewoon een Voodoo5 5500 ofzo...of anders maar een G400 of viper2...veel keus is er niet echt met nieuwe kaarten. ATI heb ik niezo veel vertrouwen in en die kosten ook al gauw aardig wat. Maarja die kutzaak ASCI zei stuur hem maar op je eigen kosten terug dan krijg je als je pech hebt over 2 of meer weken hem (of zouden ze echt een andere sturen??) wel weer terug... in de tussentijd zit ik dus zonder videokaart.
Dan krijg ik strax weer zo'n klote V7700Dx toegestuurd en daar schiet ik dus nix mee op want wat zij zeggen dat het geheugen misschien defect zou kunnen zijn lijkt me erg stug. Ze geven zelfs zelf al toe dat ze veel klachten krijgen over die kaarten! Nou dan moet er toch iets niet goed zijn en zouden de klanten gewoon hun geld terug moeten krijgen lijkt me zo!

Verwijderd

ik had eerst ook niet veel vertrouwen in ati maar de radeon...das echt goeie shit

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:06
Het is puur onzin wat je daar uitkraamt, Astrid. Overal worden deze kaarten als goed gezien (behalve misschien de prijs), dus die 50% waar je het over hebt is onzin. Kijk eerst eens naar de rest van je systeem. Het is bekend dat Geforces veel stroom nodig hebben (de 2 niet zo erg meer), dus koop een goede voeding. Hoeft niet per sé 300W te zijn, maar moet wel genoeg stroom op 3.3V en 5V leveren. Ook moet je niet met een brak AMD K6-2/Intel LX moederbord aankomen, want die zullen ook met andere kaarten problemen hebben.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Om maar gelijk de GeForce als schuldige aan te wijzen is een beetje kortzichtig.

De problemen die je beschrijft kunnen een gevolg zijn van talloze dingen, sommige hardwarecombinaties geven gewoon conflicten.

Ik heb zelden problemen gehad met welke videokaart dan ook en als die er waren, was het meestal zo opgelost, door op zoek te gaan naar info op diverse sites, vooral forums.

Als je nou eens je system specs geeft, kan er misschien wat gerichter naar mogelijke oplossingen gezocht worden.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
system:
Abit BE6
Celeron566
128MB 133mhz DIMM
IBM DTLA 307030

verder maakt het niet uit want zelfs met alle kaarten uit mijn systeem behalve de videokaart loopt de boel na een tijdje nog vast.... dus het MOET de videokaart zijn OF de combinatie BE6 en videokaart maar dat zou ook een slechte zaak zijn, me voeding ligt het 100% zeker niet aan en de rest dus ook niet...... alles uitvoerig uitgeprobeerd en getest, alle drivers geprobeerd etc...
maar in games loopt de boel nog steeds om de haverklap vast.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Is de Abit BE6 wel geschikt voor een GeForce ivm continue spanning op je agp-slot?, staat op site van Abit.

Niet op voorraad.

• hce_nl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 11:04
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 20:37 schreef edward2 het volgende:
Is de Abit BE6 wel geschikt voor een GeForce ivm continue spanning op je agp-slot?, staat op site van Abit.[/quote]Fuck, ik wou ook zo'n kaartje aanschaffen, eerst daar us kijken...

BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik wil geen onnodige opschudding veroorzaken hoor, maar ik heb iets dergelijks wel eens gelezen, dit geld vooral voor de oudere mobo's.

Niet op voorraad.

Verwijderd

wordt het zootje in je kast niet veel te warm???
of heb je een kv/kt chipset?

Verwijderd

Topicstarter
neeee de boel wordt absoluut niet te warm. dat houden we uiteraard ook goed in de gaten.
kv/kt zegt me nix maar het zal wel een kut chipset zijn. BE6 hep toch gewoon een BX chipset.... dat bedoel je neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens dat het probleemkaarten zijn werd ook bevestigd door de winkel waar ik hem vandaan heb! Dit schreef een verkoper in een mailtje aan mij terug:

"Ik heb vaker klachten gehad over deze kaart: meestal waren die verholpen als de kaart vervangen was."

Het gaat hier dus over die V7700 Deluxe... En ik hoor wel ZOVEEL mensen over die vastlopers sinds ze een GF2 kaartje hebben, dus helemaal onzin is het niet zou ik zo zeggen!

Verwijderd

als het echt zo klote vind wil ik hem wel van je over nemen

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Weet wat vaak het probleem is, dat sommige mensen die deze kaarten kopen en zelfs sommige winkeliers gewoon niet op de hoogte zijn van de compatibiteits problemen van deze kaarten.
Deze ene keer is het het mobo wat niet competable is, de andere keer zorgt een verkeerde instelling, bv agp4x weer voor de problemen.
Feit is helaas dat je eerst het beste op onderzoek uit moet gaan om zeker te weten of een desbetreffende combo van videokaart+mobo en chip wel werkt.
Heb je nog wat gevonden wat betreft agp drivers?
Anders is een Radeon misschien optie, ik heb em zelf ook en hij roelt:)
Gebruikt trouwens zeer weinig stroom.

Niet op voorraad.

• Grijns
  • Laatst online: 21-08 12:37
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>"Ik heb vaker klachten gehad over deze kaart: meestal waren die verholpen als de kaart vervangen was."[/quote]vertrouw NOOIT de verkopers. deze knakkers vorkopen vaak alleen maar praatjes maar weten niet precies waar ze het over hebben.

ik heb er al verscheidene dingen horen uitkramen waarvan ik dacht "ai .. da klopt niet".

• Grijns
  • Laatst online: 21-08 12:37
en daarbij, als het inderdaat een conflict tussen mobo en vid.card. is dan is het natuurlijk logisch dat een ander type kaart ( met andere resources e.d. ) dus waarschijnlijk diezelfde problemen niet heeft.

Verwijderd

ach ik heb ook veel problemen gehad mijn geforce onder w9x. En wel vaker met nvidia producten vaak ligt het gewoon aan de brakke drivers. Heb echt nog nooit problemen gehad met 3dfx of matrox. En zoals in veel reviews te lezen is dat 3dfx matrox kaarten bijna geen compatibaliteits problemen hebben, dat kan nou niet bepaald worden gezegd van nvidia kaarten. amd 750 via etc etc etc

Ik kijk dan ook echt uit naar het moment dat ik mijn geforce DDR kan eruit kan gooien en zo'n G800 erin stop. Misschien wat minder snel maar de kwaliteit is zeker een stuk hoger.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wat betreft de G800 kan het nog leuk worden, deze kan ook als multichip, dmv descalable architecture, parallel gezet worden :9

Niet op voorraad.

Verwijderd

alla 3dfx toch?

Verwijderd

Aan spanning kan het niet liggen. Een Geforce2 wordt gemaakt op 0.18 micron en trekt minder stroom weg dan een TNT2 Ultra. Een normale Geforce1 kan wel problemen geven, aangezien deze gemaakt worden op 0.25 micron en behoorlijk wat stroom weghappen.

Verwijderd

Topicstarter
Precies oppertweaker, dus dat kan het ook al niet zijn, 8Watt moet die BE6 toch echt probleemloos kunnen leveren. Ik scheit dus nogal op die klote GeForce2 kaartjes dat je als klant er op vertrouwd dat het een goed en compatible product is en dan als je er achter komt dat het eigelijk een waardeloos kutding is sta je mooi in je onderbroek want je geld krijg je toch niet terug,heb nvidia samen met het winkeltje waar je hem heb gekocht je weer lekker in je reet genaaid. stelletje naaiers. inmiddels kan ik dus al meer dan een maand niet meer gamen.

Fuck GeForce, Fuck ASCI, fuck nVidia.

volgende keer lekker Matrox of evt. 3Dfx

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De spanning die de V7700 nodig heeft is constant 3,3 volt, al staat Tjernobyl op je voeding aangesloten, het draait om de stroomsterkte op je agp-slot.
Of de Gf2 minder spanning nodig heeft dan een GF1 valt nog te bezien, ik heb namelijk ook gelezen dat dat alleen geldt op gelijke kloksnelheid en de GF2 draait op 200 dus??
Of dit waar is, ik heb het alleen maar gelezen.

Niet op voorraad.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
beetje weirde conclusies trekt die astrid.

asus 7700 deluxe is een kut kaart
alle gf2 zijn kut

lijkt een beetje op

een mus gaat snel dood
alle vogels gaan snel dood

lekker slimme gozer(?) die astrid, ik heb niks gezegd als astrid ALLE geforcejes heeft getest.

enneh ff over het probleem. je gaat me niet vertellen dat je die celly566 niet hebt overgeclockt als je hier post op het forum. zou kunne dat je celly onstabiel is geworde.
offuh dat je verouderde mobo toch niet zo goed kan omgaan met zo'n nieuwe kaart.

mischien werkt een bios update wel. offuh je moet wat verandere in bios instellingen, agp 1x/2x ff wat experimentere. beetje suf om meteen van de dake af te krijse dat nvidia kut is, hoe oud ben je 10?

Verwijderd

Topicstarter
Hey smokey zielig lelijk nerdje hou je bek es gewoon als je nix nuttigs weet te melden.

• smokey
jij bent degene die niks nuttigs heeft te melde. ik geef nog wat oplossinge voor je probleem.

enneh hoe kunne wij zowiezo wat nuttigs melden als je niet je systeem specs doorgeeft. ivm comtabiliteits problemen. wat het waarschijnlijkst is naast dat je kaart gewoon brak is.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Verpats die kut kaart dan en koop een ATI ofzo....zo ik ga lekker GeForce-en :9

------------------------

Ok het zijn best wel kaarten waar problemen mee zijn, had ze hier ook met wat verouderde hardware waar geen oplossing voor te vinden was :(, maar met nieuw moederbord is het opgelost.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ja goed idee speedy! Hiervoor in een reply zei iemand al dat ie em wel wilde overnemen.
Ok hoogste bieder kan em krijgen! tenminste als het bod hoog genoeg is natuurlijk ;)

1 maand oude ASUS V7700 (GeForce2 GTS) Deluxe te koop!

Bieden maar!

Trouwes Speedy wat voor mobo heb jij nou dan waar een GeForce wel op kan?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Ik had een ASUS P2B-F daar gaf hij die probs mee, nu een Abit KT7 RAID en het werkt prima (had eerst een conflict geluidskaart-geforce, op de Abit niet meer).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ik bied 600 piek

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 17:20 schreef edward2 het volgende:
Of de Gf2 minder spanning nodig heeft dan een GF1 valt nog te bezien, ik heb namelijk ook gelezen dat dat alleen geldt op gelijke kloksnelheid en de GF2 draait op 200 dus??
Of dit waar is, ik heb het alleen maar gelezen.[/quote]Klopt inderdaad , en aangezien de GF2 op een hogere snelheid draait , 200 core ipv 120 , trekt ie waarschijnlijk meer dan een GF1 .

Verwijderd

Topicstarter
600.........hmm hehe komt al aardig in de richting....maarnog niet helemaal....
voor 750 wil ik em best kwijt eigelijk. Dan is ie dus 1 maandje oud en heb je natuurlijk gewoon de garantie nog en alles...en het scheelt dan 100 piek of iets meer met in de winkel.......tja....
Maarja dan heb je al dat gedoe ook weer he ......moet ie afgehaald of opgestuurd worden ....

Verwijderd

GELUL!!! (geforce kutkaarten)

waarom, ik denk dat het die kaart is in combinatie met jou systeem want waarom loopt ie bij mij wel prima en elk spel tot nu toe draaide er super op

:D dus die kaart met jouw systee is kut niet geforce is kut

Verwijderd

Topicstarter
heb jij ook die v7700 deluxe dan?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

He Astrid ik denk dat die vastlopers niks met je Geforce te maken hebben. Ik zie aan je configuratie dat je zo'n IBM DTLA drive hebt in combinatie met een HighPoint controller. Ik heb ook een IBM DTLA drive op een HighPoint controller en ik had ook allemaal vastlopers, je moet hem op de udma33 controller zetten of de 1.26 (beta van abit ftp) drivers gebruiken onder win98se/winme. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply neman!! ik ga het meteen proberen!

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Ik zal me er ook ff mee bemoeien... Ik heb nog nooit goede ervaringen met een abit moederbord gehad. en als je een asus video kaart in een abit moederbord prikt, ja dat is niet zo slim. Tip: zorg dat je de nieuste bios in het mobo en de kaart flasht... en probeer zo min mogelijk merken te mixen. producten van dezelfde fabrikant zijn immers op elkaar afgestemd... en dat gezeik dat geforce kaarten kut zijn en instabiel dat komt dan gewoon door die crappie hardware van jullie of omdat je geen windows kunt installeren!! Zo dit wilde ik even kwijt, daar bij molen, die mooie molen.....

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat mensen met problemen met geforce kaarten geen windows kunnen installeren is wel de domste opmerking die ik in tijden gezien heb. jij heb blijkbaar ookniet veel zinnigs te melden, hou dan volgende keer gewoon je bek, doe je iedereen een plezier mee.
Zo dat wilde ik even kwijt

Verwijderd

Nou dan ga je toch gewoon vissen!

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hmmm, ik heb een KT7 raid met een Asus V6600 Deluxe. De videokaart wordt wel fokkin' heet (71 graden na GP3 spelen) maar, hij doet ut wel. Soms krijg ik wel es blauwe schermen, maar dat ligt volgens mij niet aan m'n videokaart.

Verwijderd

jullie hebben inderdaad gelijk op het gebied van nVIDEA kaartjes. Ik heb een tnt2
in m'n pc zitten met een abit Va6 mobo (via chipset) dit draait ook voor geen kloot.

complitabelheids probleem? (k*t) wat een woord!!! ik denk van wel. Via zegt in een faq
nvidea heeft speciale drivers uitgebracht die helpen het mobo om te draaien met tnt2
fuck, dus niet!
ten 1e: ik kan die drivers nergens vinden
ten 2e: Via lult maar wat
ten 3e: nVIDEA lult ook!? maar wat

En over vekopers in computer of electronica
winkels; Ik ging een keer naar de It's
(voor de gein!) om te testen wat e van scanners wisten. Wat het verschil tussen een
HP en een mustek was kreeg ik het volgende antwoord: Nahhhh de mustek is iets slapper.
Jaaaaaaaaa! jemig wat de fuck kon ik daar nu mee!
Dus mensen weest gewaarschuwd!!!

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb een Abit BE6 met Geforce (1) DDR.
Is geen probleem bij mij

Verwijderd

Een nieuw moederbord is natuurlijk niet de oplossing...als je de manual van dat ding leest, staat er ..benodigd minimaal PII 233 .dus moet gewoon werken op bx bord. Dus als de volgende kaart die je krijgt weer kut is ...inruilen voor een andere

Verwijderd

Ja maar wat is nu qua prestatie en vooral qua prijs een alternatief voor de G2 MX?

Verwijderd

Ik denk eerder dat er nog oude driver van een voodoo oid in zit en dat alle software naar opengl kijkt, terwijl de gts2 meer naar d3d kijkt.

ik heb zelf de de luxe en heb nergens problemen mee, teminste niet na een format c: :-)

dual p3 700 msi 694d pro
256 pc 100 cas 2
adaptec 29160 cheetah 18,1gb 10k
asus geoforce 2 de luxe
w2k

Verwijderd

Topicstarter
CB: Dat waren mijn gedachten ook ja!

Locutus: waarom begin je ineens over een GF2 MX? Ik heb een GTS maar je heb gelijk dat qua prestaties je weinig keus heb in videokaartenland.....ik bedoel wil je wat anders dan is het altijd trager! (voodoo5 ofzo)

meneer: Nee dat is het absoluut niet, heb ook nooit een voodoo in dit systeem gehad.

De beste tip vond ik tot nu toe die van NEMAN nog! Ik heb mijn schijffie es op UDMA33 gezet en sindsdien geen ...naja niet echt meer (haha) vastlopers gehad. Het lijkt bijna wel te helpen maar om dat zeker te weten zal ik natuurlijk wat langer en meer moeten gamen en "testen" !
Wel erg raar dat dat het zou zijn ook want ik heb met precies hetzelfde systeem ruim een maand probleemloos gedraaid voordat mijn oude Viper550 vervangen werd door die V7700Dx... dus dan zou je toch denken dat het wel degelijk met de videokaart te maken heeft!
Naja we wachten nog even af...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf een V7700Dlx en had reteveel problemen (3D ging dus gewoon NIET) totdat ik mijn 2 Voodoo II kaarten er eens uithaalde (gebruikte ik voor Glide met wat oudere games).. en toen ging de boel een stuk beter. Heel soms nog wel es een vast lopertje, moet ik nog ff naar kijken. Ik heb mijn kaart bij Graficall gekocht en die zeiden dat ik anders gewoon effies moest langs komen (alleen niet gedaan want toen ging ik op vakantie.. ben nog steeds op vakantie). Mochten de problemen voorduren dan ga ik wel ff mijn kaart omruilen.

Erhm hoezet jij je HD's terug naar UDMA33? Jumpertje op je HD ofzo? BIOS setting? Ik heb zelf een Abit BH6 bord en gebruik een ATA66 en een ATA33 schijf.. nu kent mijn BH6 ATA66 niet maar mischien is dat de oplossing voor mijn probleem?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ja in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof echt dat Neman me de gouden tip heeft gegeven na een maand rondgezocht en gevraagd te hebben!! Quake2 wil maar niet vastlopen! Hopen dat dit zo blijft!

Verwijderd

Topicstarter
Nou....ik wachtte nog even met juichen maar toch nog te vroeg gejuicht! net nog weer een vastlopertje... naja misschien is het wel minder....of niet, de tijd zal het leren.

fuck GF2 danwel fuck Abit BE6

Verwijderd

hallo! dat verhaal van compactibiliteitsproblemen van een ASUS kaart in een ABIT board is dus echt onzin

De NVIDIA kaarten worden allemaal gemaakt volgens een NVIDIA layout design wat ze dus met alle systemen compactible maakt

dus..... :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Sinds wanneer heeft het Nvidia Reference model een TV out en een Video Capture chipset d'r opzitten of aansluiting voor een lullig 3d brilletje? :) Je kan die zooi niet zomaar op een Reference kaart zetten en dan verwachten dat het gaat werken *zonder* wijzigingen te maken in het reference design zelf.

Ik zou niet raar staan te kijken als de V7700Dlx toch iets afwijkend is.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

GEFORCE RULEZ!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb een Hercules 3D Prophet II MX, en loopt op 210/210. En dat met 7ns ram!!
Dat ding is super-snel! Ik speel alles in de hoogste resolutie, met een hoge framrate! Dus lul niet van Geforce2 is kut, want misschien is die kaart wat je hebt kut, of heb je een kut systeem!

Zo, dat is er ff uit, ik ga gamen :)

Verwijderd

nvidiotz!

Verwijderd

.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Ik heb een Abit BP6 en een ASUS 7100/T MX die vastloopt als ik 2*AGP gebruik. Als ik het doormiddel van Powerstrip (of NVmax) verlaag naar 1* draait alles perfect. Kost een paar frame-pjes, maar mij hoor je niet meer klagen :-)

Download hier http://www.tweakfiles.com/ als je het wilt proberen.

Astrid, het zijn dan niet dezelfde devices als jij hebt, maar wel uit dezelfde stal en periode. Wie weet helpt het...

Andere personen hebben succes bereikt door in de BIOS het e.e.a. aan te passen (Aperture Size te verhogen/verlagen, Video RAM Cach. disabled, Video BIOS Cach. disabled).

Kijk even hier http://www.geforcefaq.com

SUCCES!!!

Verwijderd

niks mis met een g-forge
ik wil never van mijn leven een voodoo

Verwijderd

Hallo lekkertjes, geef nou niet altijd de HARDWARE de schuld!
Het is namelijk bekend dat de geforce 2 pas lekker draait als je de nieuwste Nvidia deta. 3 drivers hebt in combinatie met de Via 4 in 1 drivers versie 4.24 (als je een Via chipset heb natuurlijk!!)
Heb je deze driver combinatie niet dan is het bekend dat je systeem vaak vast loopt!

Veel succes met deze tip!

Verwijderd

Umm mensen het kan aan mij liggen maar het is algemeen bekend dat toen de Geforce2 eenmaal uitgekomen was , men erachter kwam dat er heel veel bestaande moederborden incompatible waren met het reference design van Nvidia , weet niet precies waar maar er moet wel ergens een incompatibiliteits lijst te vinden zijn , heeft trouwens ook hier op tweakers.net gestaan , suc6 verder !!!
:7

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad het is gewoon een feit dat die dingen zo incompatible zijn als je het maar krijgen kan dus al die dwaasjes die net geluk hebben gehad misschien dat hij met HUN moederbordje wel goed werkt en meteen zeggen dat er nix mis is met nVidia GeForce kaartjes, DAT IS PAS ONZIN.
feiten feiten

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

dr zijn inderdaad heel wat problemene met de geforce kaarten

ik ben ook een maand bezig geweest met tweaken en knutselen, ik denk dat je et toch helaas hierin moet zoeken

bij mij stopte de vastlopers pas toen ik dat prg chipid installeerde, en daarmee de superbypass uitzette. me systeem slaat nu gewoon nooit meer vast (niet van me geforce in ieder geval :) )

heb wel een geforce 1, dus probleem is mischien niet helemaal vergelijkbaar

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Nou kerel het lijkt erop dat jij net zo'n soort probleem hebt als ik had, namelijk constant vastlopers en een niet werkend systeem.
Mijn oplossing was wel duur maar het werkt nu als een gek.
Terwijl ik nu dus een abit be6 2 mobo heb met een asus v6800 en de nivida drivers zit ik eindeloos te gamen zonder ook maar 1 keer vast te lopen.
Zelfs met overklokken zijn er geen problemen.
Lijkt er dus toch op dat er een compebiliteits probleem bij jou zit, dat wil dus zeggen dat je hoog en laag kan springen maar dat je waarschijnlijk nooit je probleem op kan lossen.
Ik ben toen ook bezig geweest met een andere mobo en een andere videokaart zelfs nieuwe hd gekocht en het geheugen uitgebreid, maar dit mocht echt niet baten.
Conclusie alles weg pleuren en eens kijken of er financieele ruimte is voor een compleet nieuw systeem.
Anders terug naar een eerdere werkende cofiguratie.

Veel succes.

Verwijderd

ja en eventueel nog een nieuwe voeding van 300w wil ook wel helpen

Verwijderd

.

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 16:16 schreef Astrid het volgende:
Ja inderdaad het is gewoon een feit dat die dingen zo incompatible zijn als je het maar krijgen kan dus al die dwaasjes die net geluk hebben gehad misschien dat hij met HUN moederbordje wel goed werkt en meteen zeggen dat er nix mis is met nVidia GeForce kaartjes, DAT IS PAS ONZIN.
feiten feiten[/quote]Zeg Astrid, wat dacht je er zelf van om eens een keertje response te geven op de tips die zo links en rechts worden gegeven? Wel feitelijk graag...

Jij hebt deze thread opgestart, maar het valt me op dat je alleen maar zit te klagen over Nvidia en te katten op andere mensen (lees de drie paginaŽs maar eens goed na).

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ik heb de asus v7700 pure op m'n abit bf6'je en totaal geen problemen. Ik draai win2k en die is zo stabiel als een rots.

Verder,

het is bullshit om te zeggen dat alle gf2'jen sucken en alle abit borden ook sucken.
Hoeveel mensen hebben geklaagd dat hun asus v7700 het niet deed sinds ie uit is op dit forum? 50, 100 misschien? En hoeveel denk je dat er van die dingen verkocht zijn in nederland? Nou iig minstens 10x zoveel als 1000 en waarschijnlijk nog wel meer anders is het niet echt rendabel meer. Oftewel bij 90% van de gebruikers werkt het gewoon.

En ik snap iets niet, misschien is je videokaart wel gewoon rot. Waarom ruil je hem niet ff in voor een andere 7700 deluxe, kan sowieso geen kwaad en misschien doet ie het dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hey jake nerd als je had opgelet had je gezien dat ik wel degelijk iets wat eindelijk op een goeie tip leek dat ik diegene tot 2 keer toe hartelijk bedankt heb.
De rest kan ik meestal nix mee net zoals met jou suffe reply. Mensen zoals jij letten geven alleen maar commentaar op hoe mensen antwoorden geven of vragen stellen en geven nooit wat nuttigs waar iemand wat mee kan. Dit forum is voor vragen en nuttige antwoorden en niet van wie is er lief tegen wie. Ga dan alsjeblieft naar een ander forum toe.

Verwijderd

Volgens mij heeft deze knul een trauma.
Als iets het niet doet is het slecht.
Ik ken ook z'on gast.
HELP WINDOWS GEEFT EEN ERROR.
Format c: /q /s
Windows opnieuw erop.
Traumakippetjes.
De enigste manier om goed computers te bouwen, runnen, en vooral overclocken is rustig werken, goed kijken, en vooral niet overhaast dingen doen, dar krijg je spijt van.

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Kijk dat is nou een feitelijke respons : "De rest kan ik meestal nix mee". Het is alleen jammer dat je niet aangeeft waarom niet. Kunnen we namelijk allemaal van jouw reeds aanwezige, maar vooral nieuw opgedane, kennis leren.

En wederom hou jij je niet aan (zoals jij dat zelf eerder opmerkt) : "feiten feiten".

Verwijderd

Jake Blues -> Hell YEAH!
Astrid : Het ene moment roep je dat Nvidea kut is omdat JOUW ene kaart problemen geeft (terwijl je niet eens 100% zeker weet dat het aan die kaart ligt), en even later zeg je dat de mensen die 'Nvidea roels!' roepen sufferds zijn, omdat ze zich niet baseren op feiten (voor zover die er kunnen zijn, want elke computer is weer anders). Hoezo tegenstrijdig?

Verwijderd

Hey Astrid,

Koop gewoon een Asus mobo, dan ben je van dat gezeik af. Die BE6 plank werkt soms niet goed samen met bepaalde Geforce kaarten.
Ik heb zelf een Asus CUSL2 in combinatie met een Asus V7100 Geforce2 MX. Nog nooit problemen ermee gehad.
Succes ermee!

• oCe
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

smokey; verspil je energie en moeite toch niet aan zo'n gozer als astrid. hij heeft zijn eigen conclusie al getrokken en die praat je er toch niet meer uit.

aangezien hij blijkbaar niet akkoord gaat met het vervangen van een misschien defect exemplaar, en tevens te beroerd is om professionele hulp van b.v. een technische dienst van een computer bedrijf in te schakelen... tja... waar ben je dan mee bezig.

astrid: wedje leggen dat ik het stabiel krijg? mits de kaart of andere hardware niet defect is uiteraard.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Topicstarter
oCe....zoals ik al vaker gezegd heb als je nix nuttigs te melden heb zeg dan gewoon nix.

Silvershadow: Ja dat kan wel kloppen wat je daar zegt, dat had ik ook al opgevangen maar dat is natuurlijk een erg slechte zaak dat ik doordat die kaart die niet lekker compatible is met alle moederborden daar dus weer extra kosten voor moet gaan maken. Ik had die CUSL2 ook al in gedachten en altijd aardig om te lezen dat die combinatie bij jou in ieder geval goed gaat. Ik wacht nog even de ervaringen van iemand anders af die die CUSL inmiddels besteld heeft die met dezelfde problemen zit als ik nu, continue vastlopers dus. (hij heeft ook die V7700Dx in combinatie met een ander Abit mobo). Als zijn problemen opgelost zijn door dat nieuwe mobo dan ga ik hem ook halen.

• smokey
ja daar zeg je wat oce. waarom ga je niet gewoon terug naar de winkel waar je gekocht hebt?? krijg je zo een nieuwe (elke kaart heeft minstens 1jaar garantie) als dat niet kan op een of andere reden kun je ook nog naar asus mailen of jen nieuwe krijgt.

als het inderdaad comptabiliteits probleem is kun je gewoon je geld terug vragen, krijg je toch wat meer geld terug dan als jem gaat verkope.

Verwijderd

Yep, smokey, je hebt helemaal gelijk.
Terug met dat ding, of als je een nieuw mobo er voor over hebt, koop een nieuw mobo.
Of probeer dat kaartje eens bij iemand anders uit, maar ga niet zeiken dat Geforce2 sucks, Geforce is een rete schoppend kaartje!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag dat kaartje in de doos waarin hij hier een maand geleden aankwam teruggestuurd naar ASCI waar hij vandaan komt. Ik heb de nummertjes van de stickertjes op de kaart overgenomen zodat ik kan zien of ik dezelfde weer terugkrijg of dat ik daadwerkelijk een andere toegestuurd ga krijgen. Ik ben benieuwd!

Volgens mij ligt het echt puur aan combinatie GF2 en BE6 ... dus als de vastlopers dan nog blijven als ik er weer eentje toegestuurd heb gekregen zal ik weles gaan kijken of ik me geld terug krijg, vind wel dat ik daar recht op heb dan. Ja toch niet dan. Me systeem voldoet absoluut aan de minimum eisen dus......

Verwijderd

hehe, eindelijk heb je hem opgestuurd!!
Nou, ik zou zeggen, veel succes ermee als je hem terug hebt!

Verwijderd

Topicstarter
ja eindelijk he....
bedankt!

• smokey
en dan straks krijge we zeker GEFORCE 2 RUUULLEEZZZZZZZZZZ !!!!!!!!! nvidia vet tof bedrijf. :0

Verwijderd

Topicstarter
GF2 & nvidia sux

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
ja zeker, echt wel.... tuurlijk.

Die videokaart is echt gaar van mij, die is helemaal niet snel ofzo. De drivers zijn ook niet gaar, ik heb helemaal geen uptime van heel veel. neeeee... natuurlijk niet.

Ik ben gewoon tevreden over m'n gf2 en m'n abit bf6. Nooit vastlopers (win2k) en gewoon snel. omdat jij toevallig bad luck heb, zuigt nvidia en gf2... uiteraard.

Verwijderd

ASTRID! YOU KNOW WHERE YOU CAN STICK IT!

Dit is de langste Flame en Troll bit die ik hier ooit heb meegemaakt en ik snap niet waar je mee bezig bent. Het is duidelijk dat je het een kut kaart vind. Lullig, maar leef er mee en kap met dat gekut, want je bent een schande voor dit forum!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 18:34 schreef Astrid het volgende:

Maarja die kutzaak ASCI zei stuur hem maar op je eigen kosten terug dan krijg je als je pech hebt over 2 of meer weken hem (of zouden ze echt een andere sturen??) wel weer terug... in de tussentijd zit ik dus zonder videokaart.
[/quote]Uh, je heb toch garantie ?? Dan hoef je het toch niet op eigen kosten terug te sturen?

Als ze het niet willen ruilen zeg je gewoon dat je het op meerdere systemen het heb geprobeert en dat het toen ook niet lukte:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor bij ASCI moet je hem wel op eigen kosten terugsturen. Ik citeer uit een mailtje van hun:
"de garantie is carry-in: verzendkosten kunnen helaas niet vergoed worden; wij nemen de verzendkosten terug voor onze rekening"

klootzakken

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ken jij een winkel dan waar ze WEL jouw verzendkosten vergoeden?

Verwijderd

Uh nee, maar dat is dan wel makkelijk voor zo'n winkel... :(

• smokey
is altijd zo hoor jij betaalt verzendkoste heen zei betale terug. moet je met upc verzende is heel goedkoop. met PTT betaal je bakke metgeld.

ik heb men monitor 17 inch al eens met UPC naar eidhove late brenge 20 kilo grote doos. maar 25,- kome ze em met een busje hale.

Verwijderd

Nou Astrid je hebt gelijk dat je die kaart dus terug gestuurd hebt, dat je de verzendkosten zelf moet betalen is logisch, de naam zegt het al carry in garantie.
Het is namelijk ook nog eens zo, dat hun de kaart ook franco naar hun leverancier moeten sturen anders krijgen zij ook geen nieuwe kaart.
Het vervelende van dit soort zaken is dat hun zelfs eerst die nieuwe kaart moeten bestellen en betalen, waar na zij een garantieclaim moeten maken en vervolgens in het slechste geval soms wel 3 maanden moeten wachten tot ze het geld terug krijgen.
Zeer vervelend dus voor de ondernemer, want de klant, jij dus, verwacht wel gratis een nieuwe kaart en terecht als deze niet werkt.
Toch zou ik als ik jou was nog eens goed nadenken over een compleet nieuw systeem.
En dan wel daar kopen waar ze echt weten waar ze het over hebben, de meeste lullen namelijk maar wat.

Veel succes.

Verwijderd

Ik heb ook niets anders dan problemen met mijn Geforce I.
Om de haverklap slaat ie vast, olee :(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op woensdag 18 juli 2001 15:16 schreef Ragonite het volgende:
Ouwe koeien uit de sloot vissen ?? Dit was 9 maanden geleden.
Zullen een aantal mensen niet zo blij mee zijn...

BTW, ik draai al 2,5 jaar een GF1DDR op verschillende mobos (Abit BH6, Abit KT7A, DFI AK76-SN) en geen problemen.
Natuurlijk wel "side banding" uit laten staan en evt terug naar AGP 2x (ipv 4x) of evt fast writes disablen. Oftewel je AGP een beetje conservatief timen... Super stabiel :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Op woensdag 18 juli 2001 15:16 schreef Ragonite het volgende:
Die van mij draait al iets van 1,5 jaar op een asus p3b-f bordje.
Zo stabiel als maar kan.

• Arno
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

Oude }:O

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.