Duron unlocken lukt niet!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 12:27
ik denk dat dit onderwerp al vaker is gepost, maar ik vraag het nog maar een keer: hoe moet je je Duron succesvol unlocken???

ik hem mijn Duron700 gisteravond ge-unlocked (tenminste dat dacht ik), met een potloodstreepje over de L1-bruggen. ik heb elke brug "zwart" gemaakt, en ervoor gezorgd dat de bruggen onderling geen contact maken.

Maar: op 750 boot ie goed, maar op 800 geeft ie weer 700 aan. Op 1 Ghz POST ie niet eens.

Heb ik verkeerd ingekleurd??

Moet ik anders m'n Duron ff onder de scanner gooien zodat jullie het kunnen zien???

I need help!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:29
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn T-bird 800. Ik heb het al 3x geprobeerd :D en 8.5x werkt OK, 9x wordt 7x en de rest wordt ook minder dan 8x... Errug vreemd, misschien toch eens van die zilverpasta of een ander potlood gebruiken..

• f1r3b4ll
en iedereen maar zeggen dat een Duron 1 Ghz POST, nou als ik dit lees, wordt ik heel wat minder enthousiast. ik zal eens opnieuw kleuren. weten jullie Tweakers zeker dat je met kleuren alle multipliers kunt bereiken?

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

ik heb bij mijn duron alle l1 bruggetjes ingekleurd met een potlood.
Ik haal 950MHz heel goed

bij 1ghz post ie niet, maar met 950 ben ik eigenlijk al tevreden :)

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hier had ik een tijdje geleden ook last van, waarschijnlijk is een van de vier bruggen niet goed 'verbonden'.
Om op m'n asus A7V een mp van 9 in te stellen moest de derde dipswitch omzetten.
Toen stond ie dus weer op 700 en met een mp 9,5 stond ie op 750. Opnieuw die strepen gezet en gaan met die banaan.
Alleen krijg ik bij 945 register problemen, windows kan het register niet vinden en wil dus opnieuw opstarten.
Dit moet dus nog even opgelost worden, want 945 is niet genoeg.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik heb zon potje zilververf, er zit nog zat in (ik heb echt maar 2 honderste ml gebruikt, dus als je in de buurt woont, kun je wel ff langskomen voor een likje (ICQ: 21418484)

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Oh ja, ik woon in A'veen

Verwijderd

hmmm
vandaag dus een potje zilververnis gekocht, geleidend en tot 255 C houdbaar.. :-)
dus, nu alleen die vier puntjes achter L1 verbinden
(bovenste en de onderste) ?
toch, ja toch, ikke Tbird 700 -> wil graag die magische grens zien van 1ghz :)

• Arzie
Je ziet bij L1 een aantal 'bruggen', kleine verbindingen op het keramische gedeelte. Die zijn met een laser doorgesneden (er zit dus maar een heel klein gaatje tussen) en die moet je dus weer aanelkaar maken.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Nou ja, je hebt dus je proc niet goed ge-unlocked, hoezeer je ook zegt dat het wel goed is :)

Ik had het zelf ook 5x geprobeerd (Tbird 800) alvorens m'n moeke met haar vaste hand te vragen en toen was het in één keer klaar - waar mama's wel niet goed voor zijn :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• FatalError
  • Laatst online: 22:47
Ik had mijn TBird 800 eerst ook niet helemaal lekker gekleurd. Ik kon bijvoorbeeld geen multiplier 9, 9.5 en 10.5. Toen heb ik het met een dunner (0.5mm vulpotlood) nog eens gedaan en het werkt perfect!:)
Ik draai nu 9*100 met een kutkoeler. 9.5 loopt na paar minuten vast, bij ghz boot windows niet.
Ik wacht nog steeds op mijn Alpha!!:(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• f1r3b4ll
het is gelukt!!!

na een paar keer gummen en opnieuw proberen heb ik hem toch succesvol unlocked. Hij post op 1 GHz. nu nog stabiel krijgen ;-)

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 20:51 schreef Coenen het volgende:
Hier had ik een tijdje geleden ook last van, waarschijnlijk is een van de vier bruggen niet goed 'verbonden'.
Om op m'n asus A7V een mp van 9 in te stellen moest de derde dipswitch omzetten.
Toen stond ie dus weer op 700 en met een mp 9,5 stond ie op 750. Opnieuw die strepen gezet en gaan met die banaan.
Alleen krijg ik bij 945 register problemen, windows kan het register niet vinden en wil dus opnieuw opstarten.
Dit moet dus nog even opgelost worden, want 945 is niet genoeg.[/quote]Jou probleem is het voltage, dat moet hoger !!!! ik heb mijn duron 600@945 draaiende gekregen met 1.85 V en ook 963 draait hij hier nog mee 981 krijg ik nu ook register problemen !! hoe krijg ik het voltage hoger op asus a7v (NEEE ik ga NIET solderen) is er een gahackte bios ofzo ?? zodat ik Vcore op 1.9 of 2.0 kan zetten en ver over de 1000 Mhz kan ??? bye the way hoe warm mag duron worden ??? de mijne onder full load 67 graden is dit acceptabel ???

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Arzie
Abit rox >:)

Nee, even serieus nu. Dat ligt dus niet aan het voltage, want dan zou 9x geen 7x worden. Het is gewoon een of meer bruggen die niet goed geconnect zijn. Ik ga binnenkort ook weer tekenen hehe

Verwijderd

Is inderdaad gewoon een kleur pbobleem. Als de brugjes niet goed zijn verbonden geeft hij rare fouten. T-bird op 800 op 700 bij multiplier 9.5 ? heb ik dus ook gehad en ja beter kleuren is de oplossing. Moeders roelen.....

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Quote: zodat ik Vcore op 1.9 of 2.0 kan zetten

Dit lijkt mij niet echt gezond.
Je moet op deze site maar een kijken voor aangepaste biossen.
Maar, volgens mij kan jeje voltage alleen via jumpers instellen.
60°C vind ik wel veel maar in principe mag je van AMD t/m 90°C gaan. Ik weet niet waar en hoe jij je temperatuur meet maar ik zou het toch niet veel hoger laten worden.
Mijn temperatuur na een tijd UT spelen is 51°C bij een spanning van 1,6V en een multiplier van 9 en een FSB van 101 (kan ook 103 zijn)
Die 1.6V heb ik met jumpers op m'n mobo ingesteld ik meet nu 1,65 Volt.
Als koeler gebruik ik een chrome orb, dus ik vraag me eigenlijk ook af of dit goed is. Of zou m'n temp lager moeten zijn.
M'n bios versie is 1003 voor het geval het hier nog afhanklijk van is.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Shit iets te snel gepost, hier is de link als nog: http://members.tripod.de/Juggernaut/

Hier is veel te vinden.

Verwijderd

Het omhoogkrikken van het voltage is juist om de warmteontwikkeling in te dammen.
(I=W/U) wat inhoud dat het aantal ampere's = I (de belangrijkste warmteontwikkelaar)lager word, naarmate het voltage = U hoger word.

Dit doe je dus om het verhoogde Wattage bij meer MHz te compenseren.
Dit is ook de truc die intel gebruikt bij z'n hoger geklokte P3's.
Er is alleen een maar... Je kan 'm niet veel hoger gooien dan 1,9V (reply hierboven) want dat kan de proc niet aan.
Dus dat is inderdaad af te raden alleen de reden is ff anders dan wat mijn voorganger beweerde.

Verwijderd

Knakker: Het is echt niet zo dat je moeder hand vast is! jij weet denk ik dat het een waardevol stukje hardware voor je pc is! mijn moeder zou denken van ooooh ja hoor is goed ..zonder enig benul te hebben wat ze doet :) (niet dat het fout is, mischien wel beter :) )

Verwijderd

laat, maar toch een update....

Heb mezelf nu een TB 900, loopt redelijk stabiel op 1100, maar moet nog wat aan power doen, 1.80 is het NET niet O+

• dexx
  • Laatst online: 21-05 08:58
ik heb dus een duron 700 en die heb ik net (uurtje geleden) unlocked en ik kreeg in het begin ook vage dingen.. 750 draaide hij wel maar 800 was 700 en 850 weer 750.
maar na ff opnieuw kleuren was dat weg en hij draait nu braaf op 850.. hij gaat uiteraard wel verder. ik hoop op de 1050 te komen. en over de temp.. die van mij is nu op 850 mhz 28 graden (spire en een 120mm)
dus ik kan nog wel wat meer hitte hebben :)

Verwijderd

Op zaterdag 07 oktober 2000 12:44 schreef chaos666 het volgende:
Het omhoogkrikken van het voltage is juist om de warmteontwikkeling in te dammen.
(I=W/U) wat inhoud dat het aantal ampere's = I (de belangrijkste warmteontwikkelaar)lager word, naarmate het voltage = U hoger word.
Bwahahahahhahaha :D :D Ik heb nog nooit zo iets onzinnigs gehoord :)

JIJ BLIJFT BIJ MIJN PC UIT DE BUURT JA!!

(He's EVIL I tell you!)

Verwijderd

Nou eh... inderdaad... >:) Als ik mijn voltage opkrik met 0,05 volt stijgt mijn temp 3-5 graden, ventje...! Maar dit wist toch iedereen al? Hogere spanning=hogere temp (8>

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Het was toch V=IxR (Voltage = Ampere x Weerstand) (shit das ook al weer tig jaar geleden). Dat zou dus betekenen dat wanneer je je voltage omhoog haalt, de weerstand gelijkblijft en dus ook je ampere meer wordt dus meer warmte.

Naja het is 4 uur dus ik weet het ook ff niet meer.. maar kan wel zeggen dat het niet logisch is om meer voltage te gebruiken om hitte tegen te gaan.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

OK, nou deze topic toch aardig op gang is...mijn pc start gewoon niet meer op met hoger dan 600@650 ... ik heb het voltage geprobeerd, maar dat deed ook nix.

Ik heb ook voor de 3e keer ingekleurt...weer nix (moet alleen nog voltage vor 3e keer doen..)

Maareh...hier tips over?

Verwijderd

Zelfde vage getallen gekregen met een TB800.
Na een post hierzo goede raad opgevolgd: stevig de gum erover, nog veel steviger met HB 0,5mm vulpotlood de opnieuw strepies "erin gekrast". Overtollig potloodsel weggedept. Controleren of de 4 geen onderling contact maken.
Werkt nu goed, ik ben tot 10,5 gegaan, toen wilde Prime95 niet meer. Nu al ruim een week op 10x100@1,78V. Af en toe vastlopers, maar dat schuif ik af op m'n niet al te verse WinME install en geexperimenteer met drivers e.d.

TB800@1000(1,78V) - Abit KT7raid - 256MB@133
Pagina: 1