Toon posts:

Dual monitor/TV out Leadtek GF4 ti 4600 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu naast mijn primary 22inch monitor een 17inch staan die word aangestuurd door een matrox 2mb kaartje. Daarnaast heb ik nog de tvout van mijn gf4 gebruikt en aangesloten op de tv.

Gewoon goed beeld, en kleur. Maar als ik kijk bij de resolutie/eigenschappen van de tv zie ik dat de resolutie op 1920 bij 1440 pixels staat? Hij kan dus niet lager, gaat aleen maar hoger.

Detonator drivers :28.32

Scherm loopt dus helemaal van de tv af, moet ook behoorlijk met mijn muis schuiven voordat ik eenmaal een cursor zie op de tv.

Als ik fullscreen divxjes kijk zie ik maar de helft van het beeld omdat de rest er onder is zeg maar.

Ik heb met powerstrip een andere resolutie proberen te intestellen (forceren) maar hij blijft gewoon op 1920 bij 1440 staan.

Verder heb ik ook nog dat mijn icoontjes steeds naar de tv springen (de linkerkant van me setup dus) Ik draai ultramon en schakel dus de setup aan en uit als ik ga gamen en dan komen de icoontjes weer op me primary te staan. Kan ik ze daar niet vast zetten ofzo?

De nieuwste divx (5.02) player geeft geen beeld op me tv wel op me primary.

Verwijderd

als je de resolutie van je monitor (van je kaart met tv out) op een lage resolutie zet komt het beeld ook helemaal op je tv.

Dus resolutie van je monitor(tv-out kaart) op 800*600 zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nope resolutie blijft hetzelfde op me tv als ik hem op 800x600 zet en fullscreen op de tv geeft nog steeds maar beeld van de bovenkant van de film.

hmms een reply tiepen op 800x600 en een 22inch monitor :9

Verwijderd

Het lijkt op een TVout instelprobleempje. Ik had dit soort 'gein' ook met DVD/Divx kijken. Ik heb het 'opgelost' met TVtool, en ....(surf surf) http://tvtool.infoo/ die hebben net een nieuwe versie die ook GF4 ondersteund.
Hehe registratie mag je zeluf ff zoeken/kopen.

edit:

URL fout

Verwijderd

Topicstarter
Hmms ik heb weinig zin om daar geld aan uit te geven als ik niet zeker weet dat ik het daarmee kan maken :(.

Iemand nog andere ideeen?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Ik heb net een heel mooi proggie gevonden voor dual monitor (tv-out) en video:

"Zoom Player"

Werkt errug goed, no nonsense! :Y)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Ik wil wedden dat nView weer perfect werkt als je de Detonators opnieuw installeert. En dat het weer fout gaat zodra je er een refreshrate-fix overheen hebt gegooid.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:33
Op zondag 09 juni 2002 15:19 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Hmms ik heb weinig zin om daar geld aan uit te geven als ik niet zeker weet dat ik het daarmee kan maken :(.
Je kunt van TVTool een demo downloaden die 10 minuten werkt...

Sinds versie 6.5 is er ook Geforce4 support en dit werkt perfect op mijn Leadtek Ti 4600.

Ik heb ook een tijdje zitten klooien met de ingebouwede tv-out optie van de Detonators, maar kreeg het beeld nooit mooi (o.a. de zwarte randen krijg je niet weg en met TVTool wel).

Het kost bovendien maar 10 Euro voor levenslange updates :)

En v.w.b. die Leadtek: er is een BIOS update uit die ervoor zorgt dat je geen rare gele vlekken meer op je tv krijgt als je tv-out gebruikt:

http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/driver_e.asp

Verwijderd

Topicstarter
Heb het druk gehad met school vandaar de late reply:

Gele vlekken heb ik niet op me tv, dus ik denk niet dat het nodig is om die bios update te instaleren.

Het draait gewoon perfect behalve het probleem dat de resolutie niet lager wil dan 1920 bij bla bla.

Nu wil ik best die tv tool kopen als ik echt fullscreen kan kijken op me tv maar dan moet ik idd weten of het wel werkt.

Ik wil wedden dat nView weer perfect werkt als je de Detonators opnieuw installeert. En dat het weer fout gaat zodra je er een refreshrate-fix overheen hebt gegooid.

Heeft het wat te maken dat ik die refresh rate fix heb? Want ik kan eigenlijk niet zonder :)

Zoomtool..

Dit programma heb ik gedownload, maar omdat de resolutie op me tv veel te hoog is heb ik nog steeds maar de helft van het beeld in beeld.

Dus ik neem aan dat ik dit aan kan passen in tv tool. waar kan ik de 10 min versie vinden?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 10 juni 2002 17:16 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Heeft het wat te maken dat ik die refresh rate fix heb? Want ik kan eigenlijk niet zonder :)

[..]
Daar heeft het bij mij iig wel mee te maken. Na een verse Detonator-install (geen refreshrate-fix dus): nView werkt perfect (behalve dat je zwarte balken overhoudt)... na de refreshrate-fix: nView werkt niet meer goed, minimumresolutie voor TV is te hoog...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Dus nadat je een reinstal had gedaan was de minimale resolutie weer correct. Maar het lijtk me toch sterk dat m'n tv nu op 1920bij nog wat staat?

Die zwarte balken zijn idd irritant scherm is dan zo ontzettend klein.

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Is het ook mogelijk om met 1 videokaart dual monitor en tv-out te gebruiken?

1 + 2 = horizontal span
tv = clone monitor 1

???

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1