mijn wc word wel heel heet.

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 11:55
ik heb net een waterkoelingsysteem ingebouwd maar mijn proc. is 47 graden. Is wel een beetje aan de hete kant, En dat is dan niet overgeclokt. ik heb dit systeem:

SICCE NOVA Waterpump (1200l / hour)
Koolance Motherboard Liquid cooling unit
Swiftech MCW372 S370 / 462
en een radiator met twee fan's

De watertemp is gewoon de temperatuur van mijn kamer, en het water dat erheen stroomd ook

Ik heb mijn grafische kaart nog niet gekoeld.

Er zit koelpasta op

Wat kan er fout zijn?

alvast bedankt

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

hoeveel greaden was je processor hiervoor dan :?

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• the-hell
ik werkte altijd met een casefan voor mijn koeler. maar dan werd ie 42 graden

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Dan klopt er zeker iets niet! Weet je zeker of het water voor de circulatie niet te warm is? Als dit water niet koud genoeg is kan de core z'n warmte er niet aan kwijt, en zal dus steeds warmer worden.

©zweitausendundsechs

• the-hell
het water is denk ik 25 graden. Ik maar wel een foto met mijn webcam van de situatie

• the-hell
oke, hier een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/prekok/water/Foto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/prekok/water/Foto2.jpg

fottooo -> nog 1 foto -> de 1na laatste foto -> de laatste ->

dit is een tijdelijke opstelling hoor :)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

probeer eens een dunner laagje Arctic silver er tussen te doen, en dat oude laagje goed te verwijderen met oplosmiddel.

Polijst je blok dan even dmv Jif en een doekje (lekker poetsen ;))

Wellicht kom je nu een stukkie lage >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 10:12 schreef firoz het volgende:
hoeveel greaden was je processor hiervoor dan :?
Wat heeft dit er in hemelsnaam mee temaken??

Verwijderd

Sicce Nova is geen 1200 L/U maar 800 meen ik, verder als als je water temp kamertemp is, dan zit je waterblok niet goed op je proc.Anders had je betere temps gehad.
Dus controleren.

• the-hell
ze hebben 2 types. Maar ik zal hem ff controleren

Verwijderd

Heb je wel een spacer ertussen gezet en weet je zeker dat je blokje hard genoeg op de core drukt? dus niet dat hij zo maar hald erop zit.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:16
Op zondag 09 juni 2002 11:32 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

Wat heeft dit er in hemelsnaam mee temaken??
nou als hij hiervoor 50+ graden werd werkt de cooling wel goed.. mar als ie (zoals al gezegt werd) hiervoor cooler was is er echt iets mis..

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 11:53 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

nou als hij hiervoor 50+ graden werd werkt de cooling wel goed.. mar als ie (zoals al gezegt werd) hiervoor cooler was is er echt iets mis..
hm i see, ff niet aan gedacht :Y)

[HK mode]
brand je kont niet he :+
*hint* topic titel ;)
[/HK mode]

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Kijk eens wat voor kleine fans hij op zn radiator heeft zitten....

Daar heb je het probleem.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 11:58 schreef D-Loc het volgende:
Kijk eens wat voor kleine fans hij op zn radiator heeft zitten....

Daar heb je het probleem.
z'n water wordt toch maar 25 C? wat is het probleem dan?

• the-hell
ik heb net mijn cpu ff schoongemaakt met resultaat

1000 @ 1155 word nu met 6 minuten full load 45 graden. Is dus al een vooruitgang :)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 12:02 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

z'n water wordt toch maar 25 C? wat is het probleem dan?
het probleem is dat er niet genoeg warmte van de proc naar het water word door gegeven, daarom lage water temp en hoge proc temp, dus nogmaals het waterblok er kaars recht opzetten en ook op de juiste manier pasta aanbrengen.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
neej maar het rad is er juist voor je water te kolen
zet daar eerst maar eens zoveel mogelijk 120mm fans op..

verder..
jah het is mischien heel raar.. met met een koeler van 10 piek had ik mijn athlon 800 op 30 graden stressed
later koch ik superorb |:( maar daarmee bleef ie op 50 :?
en wat bleek de sensor onder me cpu was gewoon wat dichter op de core gekomen :Y

• the-hell
ik had een msi k7t pro. goedkope Orb koeler : 34 graden.
nieuw mobo. Soltek die ik nu ook heb: 55 graden.. welk moet ik nou geloven :)

ik ga nu ff multiplier overclokken.
ik kon net wel van 10 naar 10.5 maar 11 leukte niet? dan ging de CPU naar 900 MHz :?

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
zie ik daar nou allemaal OC-Shop spul hangen ? :) hoe heb jij de volgorde van je waterblokken ? want ik zie is dat het lijn is gedaan, gaat het water van je reservoir eerst naar je cpu dan naar je moederbord dan radiator en weer terug of omgekeerd ? en ik zie ook dat je geen siliconen slangen hebt maar PVC. PVC is veel harder dan siliconen waardoor er soms te veel druk op je cpu blok komt te staan waardoor hij niet 100% meer vlak op de core zit. als ik jouw was had ik de boel sowieso al veranderd naar siliconen slangen

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

andere pomp nemen siccenova is een waterkoker als het om watercooling gaat

• the-hell
ja, alles van oc-shop. Een deel is sileconeslang. grootste gedeelte niet. Die sileconenslang kwam niet in mijn koelblok

volgorde is - bak - CPU - chipset- radiator

• Dagobert
Op zondag 09 juni 2002 12:41 schreef Erik999 het volgende:
ja, alles van oc-shop. Een deel is sileconeslang. grootste gedeelte niet. Die sileconenslang kwam niet in mijn koelblok

volgorde is - bak - CPU - chipset- radiator
moet je me toch eens vertellen waar jij die siliconen slang hebt zitten :? want dat blauwe is toch wel degelijk PVC, dat staat er zelfs op, en dat witte is volgens mij nog harder...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• the-hell
ik kon geen verbining maken met een sterke slang van mijn blok naar mijn chipset, dus heb eerst een stukje harde slang en die verbonden met sileconenslang naar mijn chipset. Dus van die kant komt er geen druk op mijn blok

ps. Hij draait nu op 1200 MhZ 45 graden stressed

Verwijderd

das lullig als je wc heet is want dan verbrand je je billen als je gaat zitten :X oeioeioei

• Dagobert
Op zondag 09 juni 2002 12:53 schreef Erik999 het volgende:
ik kon geen verbining maken met een sterke slang van mijn blok naar mijn chipset, dus heb eerst een stukje harde slang en die verbonden met sileconenslang naar mijn chipset. Dus van die kant komt er geen druk op mijn blok

ps. Hij draait nu op 1200 MhZ 45 graden stressed
de temperatuur is nu netjes geworden.

ik heb ook alles van oc-shop, iig het meeste dan, die harde witte slang heb ik ook, die is voor sommige dingen nodig. bij mij is het de radiator daar kan alleen maar die witte op.

daarnaast had ik ook die blauwe gekregen in veronderstelling dat het siliconen was maar het is PVC, maar zoals jij de opstelling hebt hoeft dat niet al te veel uit te maken omdat er nergens een drukpunt zit.

als je ooit in de toekomst de boel weer es gaat veranderen kun je het beste een 120mm fan op je radiator plakken die je bv. op 7 volt laat lopen, je slangen zou ik een keer aanpassen ( is echt wereld van verschil ) en is je reservoir waterdicht ? anders kun je een keer met zo'n KIT spuit langs de gaatjes gaan, hoef je daar ook niet meer bang voor te zijn dat dat ooit gaat lekken of dat het verdampt.

• the-hell
ik ga wel een paar 120 mm koelers kopen. 4 ofzo (erg grote radiator). En nog wat expirimenteren natuurlijk :)

• the-hell
Op zondag 09 juni 2002 12:55 schreef Lomu het volgende:
das lullig als je wc heet is want dan verbrand je je billen als je gaat zitten :X oeioeioei
als je iets naar boven kijkt zie je dat die grap al is geweest. En ik kan geen topictitel aanpassen. Had er beter [] om kunnen doen ;)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 12:25 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

het probleem is dat er niet genoeg warmte van de proc naar het water word door gegeven, daarom lage water temp en hoge proc temp, dus nogmaals het waterblok er kaars recht opzetten en ook op de juiste manier pasta aanbrengen.
jah hoor tuurlijk, en waar gaat volgens jou dan de warmte wel heen! Ook al is je contact oppervlak slecht, toch gaat echt 99% van de warmte het water wel in, alleen is er in dat verschil een groot warmte verschil tussen het water en de proc voor nodig.

m.a.w. aan de water temp kan je echt niet afleiden of het contact goed is.

Echter ik denk wel dat dat contact je probleem is, omdat er zo'n giga verschil zit in je water temp en je cpu temp.

Ik heb gemerkt dat voor mijn waterblok ( maze 2 ) een hoop druk nodig is om goed te functioneren. probeer de druk eens een beetje op te voeren.

p.s. waar meet jij je water temp? na het blok? of ergens anders. Als na het blok je temp zo laag is, dan zit het met de water-flow ook wel goed.

• the-hell
haha, door de waterschade is een temperatuurmeter kapotgegeaan >:)

voor de waterschade
| 3-6-2002 | 14:14:10 | 1115 MHz | 45° C | 25° C | 97° C | 11° C | 11° C | 1,84 V | 2,53 V | 3,23 V | 4,96 V | 12,33 V | -3,72 V | 0,00 V | 5443 RPM |

en daarna :

| 1-6-2002 | 12:57:21 | 1211 MHz | 46° C | -55° C | 96° C | 11° C | 11° C | 1,89 V | 2,53 V | 3,22 V | 4,83 V | 12,52 V | -3,44 V | 0,00 V | 0 RPM |

-55 graden :9~

• the-hell
Op zondag 09 juni 2002 13:04 schreef The Rapier het volgende:

[..]

jah hoor tuurlijk, en waar gaat volgens jou dan de warmte wel heen! Ook al is je contact oppervlak slecht, toch gaat echt 99% van de warmte het water wel in, alleen is er in dat verschil een groot warmte verschil tussen het water en de proc voor nodig.

m.a.w. aan de water temp kan je echt niet afleiden of het contact goed is.

Echter ik denk wel dat dat contact je probleem is, omdat er zo'n giga verschil zit in je water temp en je cpu temp.

Ik heb gemerkt dat voor mijn waterblok ( maze 2 ) een hoop druk nodig is om goed te functioneren. probeer de druk eens een beetje op te voeren.

p.s. waar meet jij je water temp? na het blok? of ergens anders. Als na het blok je temp zo laag is, dan zit het met de water-flow ook wel goed.
hoe krijg je meer contact dan?
Er zitten 2 veertjes op en als je de schoevel losdraait trekken die veertjes het blok tegen de cpu.

Ik meet de temp niet, maar ik voel in het reservoir hoe warm hij ongeveer is. Dus na de radiator. Ik zal de casefans eens uit doen. Kijken of hij warmer wordt :)

[Edit]

ik weet de exacte temp van het water. Dat is nu 32 graden :( hij wordt steeds warmer. Mijn kamertemp is 26 graden. Ik heb nu mijn radiator anders opgesteld en hopenlijk wordt het water nu kouder...

[Edit2]

Het water dat uit de radiator komt is 31 graden

[/edit2]
Pagina: 1