Toon posts:

8K7A+ + Tbird 1.4GHz probs :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iows,

gisteren heb ik ter vervanging van m'n trouwe 1GHz een Tbird 1.4GHz gekocht (voor 50e mocht ik hem meepakken, dus waarom niet :)). Thuisgekomen prik ik hem op m'n mobo en stel hem in op 10.5x133. Start de PC op en ziet er in het begin goed, maar na een tiental minuutjes hing ie gewoon, op standaard snelheid. Verscheidene keren herstart, maar elke keer opnieuw hangt ie, soms al na 5 minuten, soms iets meer, maar hij heeft het nog niet langer dan 20 minuten volgehouden :'(

Ik zit nu vooral aan de temp te denken, maar ik zit op m'n werk en zal dus tot strx moeten wachen om de koeler ff opnieuw te monteren.
Die 1GHz draaide op 1.53GHz met 1.99V, en kwam stressed niet boven de 45~46 uit.
Een andere optie is misschien de BIOS flashen, ik zit nl. nog altijd met dezelfde BIOS als toen ik het bordje kocht (september 2001).

Weet iemand misschien nog andere mogelijke oorzaken van dit probleem buiten de temp en de BIOS?

Die 1.4 is trouwens een AYHJA Y core, en op 1880 post ie nog, dus 't lijkt me niet dat ie niet gewillig is :)

Verwijderd

Hehehe een bios prob. lijk me niet want je mobo herkend 'm toch , als ik het zo bekijk lijkt het echt wel een temp prob. wand die 1.4 thunderbirds worden rete heet , en een andere optie kan zijn dat je voeding het niet kan trekken i.v.m. de wattage die de proc vraagt.

sucses.

Verwijderd

als het een temp prob is dan is het echt waarm. Een Tbird kan tot 95c werken geen problemen volgens AMD. In een email van AMD tech support hebben ze mij verteld dat 60c-75c is een normaal idle temp.Ik was toen op 55c bang dat het te heet was ;) Mijn Tb 1.2@1.4 loopt op 40c idle en 50c stressed. Temp is dus niet echt een probleem.

Verwijderd

Temp van AMD:
onder 40°C = zalig
tussen 40°C en 50°C = goed
tussen 50°C en 60°C = matig
boven 60°C = gevaar

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
hey welke koeler heb je gebruikt op je 1ghz voor het overklokken ?? want die prestatie is zeer mooi en temp ook !
Ik krijg mijn 1200 niet eens op 1400 omdat het te warm word.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 10:23 schreef Chello200 het volgende:
hey welke koeler heb je gebruikt op je 1ghz voor het overklokken ?? want die prestatie is zeer mooi en temp ook !
Ik krijg mijn 1200 niet eens op 1400 omdat het te warm word.
Een PAL8045 met 50cfm fan en een boel casefans.

Hmm, kzal dan toch tot strx moeten wachten alvorens te weten of het aan de koeling ligt. Zo het trouwens te doen zijn om een 120x38mm fan op een 8045 te krijgen?

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook een hitte probleem met m'n systeem, maar kweet niet of het de processor is.
Wel zelfde mobo + proc.
Als m'n kast gesloten is EN het is een mooie lente/zomerdag
ca. 25 graden ofzo, dan kapt ie ermee na 1,5 uur ofzo.
Het beeld valt gewoon weg, reset werkt niet meer.

Trek ik mijn kast open, dan is er geen probleem. Maar ik wil geen open kast!
Nou ja, nog 2 weken, weer salaris. Ik heb een hele mooie kast gezien. Daar passen als ik het goed onthouden heb: 3x 8cm in het frontje (nou ja, frontje), 2x 8 cm aan de achterkant en dan boven de voeding nog ruimte voor een fan, maar das niet echt interessant denk ik.
Dus: paar standaard koelers + 2 papst 8cm fannen. Als ie dan nog te heet wordt, moet ik toch ff verder kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Net m'n hele PC uiteengehaald, alles mooi afgestoft, nieuw laagje ASII erop en koeler terug gemonteerd. Resultaat : ie loopt al een uur de Sandra Burn-In te doen op 1400 en de temp blijft steken op 42°C *D

Koeler zat blijkbaar niet al te best :+

Yeehaa, Bomba is back :)
Pagina: 1