Wat vinden de Tweakers van Lindows?

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
www.lindows.com

Het ondersteund zowel windows als linux software, en is (dacht ik!) op een linux basis gebouwd.
Ik vind het allemaal wel erg mooi voor woorden... er zitten waarschijnlijk allemaal addertjes onder het gras.
Wat zeggen jullie?

• HuggyB
Ai, deze mesageboards hebben een search functie... was ik even vergeten.
Maar goed, de test versies (sneak peek previews) zijn uit. Misschien is er wat meer op dit gebied komen opdoemen?

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Deze mesageboards hebben ook een wijzig-dit-bericht-functie. :P

But I thought YOU did the backups...

• HuggyB
tja.. laat maar zinken..

Verwijderd

Voor mij persoonlijk is Lindows overbodig. De eerste paar SP versies waren volgens de pers niet geweldig en er was nog een issue met de GPL licentie.

Dus ik wacht liever even af totdat ze met een werkend product komen ipv alleen geblaat.

• Red Sonja
  • Laatst online: 01-07 13:16

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Ik heb Lindows ooit uitgeprobeert en het werkte niet. Ik kwam zelfs met moeite in de prompt. Mocht het ooit beter worden dan lijkt het me wel wat als vervanging voor Windows (progs die het niet onder Linux doen en die ik wel voor school nodig heb). Maarja, ik hou het liever bij een 'echte' distro.

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Verwijderd

Hmmz bij mij ging de installatie al helemaal fout |:(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 09:01 schreef leosite het volgende:
Hmmz bij mij ging de installatie al helemaal fout |:(
ik kreeg de installatie nog niet eens gestart :{

en verder, als je winex installeert bij een gewone distro, denk ik dat er niet echt veel verschil zal zitten met lindows :?
of zie ik dat fout :?

Verwijderd

Hiet hetzelfde, wil niet installeren. Na een hoop prutsen er toch opgekregen, toen kon ie de gui weer niet laden en kreeg ik ook geen command promt. Toen maar weer format dev/hda1 en rode hoed erop...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Nog geen download gevonden, en om nou die $99 te gaan betalen ;)

(foei foei al bezig tiepende tweakurd, warez links mogen hier niet :P ;))

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Op zondag 09 juni 2002 03:35 schreef janjanjansen het volgende:
Voor mij persoonlijk is Lindows overbodig. De eerste paar SP versies waren volgens de pers niet geweldig en er was nog een issue met de GPL licentie.

Dus ik wacht liever even af totdat ze met een werkend product komen ipv alleen geblaat.
Ik heb net hun licentie gelezen. Dat noem ik geen issue meer, dat is gewoon de delen van de GPL gebruiken waar zij baat bij hebben (no liability), het werk gebruiken van de mensen die Free/Open Software geschreven en daar slechts in zeer beperkte mate credit voor geven en bovendien dan eventjes bijna alle OS licenties schenden door het gebruikt te limiteren tot een bepaalde groep personen.

Lindows was als marketing idee niet slecht om MS eventje een steek te geven, maar op deze manier maak je een _masse_ vijanden van een groep die je product draaiend houdt.

Is zoiets als de kip met de gouden eieren slachten.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 20:25
het zal vast wel een heel blij programma worden alleen ik persoonlijk vind het zwak van windows....

Die hebben te kampen met concurrentie en die proberen dat op deze manier eigelijk simpelweg tegen te gaan

Is tog sneu :?

Maar natuurlijk ga ik hem proberen, maar kopen..... :7

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Lindows sux, ik vindt het gewoon 'te simpel'.

Verwijderd

betalen voor iets dat (nog) niet werkt?

Verwijderd

Ik vind het verschrikkelijk zielig dat ze een gratis kernel pakken, Wine afkijken, wat standaard-applicaties voor een Linux distro erop plakken en dan met een ''eigen'' product aankomen waar je per sé voor moet betalen!!! Dan hou ik het liever bij Mandrake 8.2... en trouwens, dat het bij niemand tot nu toe hier heeft gewerkt is dan al helemaal erg voor de enige Linux waar je voor móet betalen!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 09 juni 2002 03:39 schreef RedSonja het volgende:
[...]met moeite in de prompt. Mocht het [...]
Weet je zeker dat je weet waar je het over hebt? Prompt? Was het geen Windows 3.11 of zo, wat je daar had? :P ;)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

wordt vast net zo'n flop als Corel Linux indertijd...

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Als ik een CD met Lindows zou hebben, zou ik er een drol opleggen.

Windows of Linux...make up your mind *D

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Om het even niet over de commerciële strategie van Lindows te hebben... Ik vind dat Lindows toch op technische punten wat steekjes laat vallen.

Zo moet de gebruiker van Lindows bij mijn weten altijd ingelogd zijn als root. En daarmee laten ze juist het grootste voordeel van Linux vallen, want er is geen enkele beveiliging meer tegen ondeskundig handelen van de gebruiker. En aangezien Lindows zich ook op de newbies richt, kan dat volgens mij nog erg interessant gaan worden :(

Ze gebruiken zelf wel als excuus dat er voor Linux (bijna) geen virussen bestaan, maar als er een dergelijke grote groep root-newbies ontstaat, denk ik dat het slechts een kwestie van tijd is, voordat de eerste virussen opduiken.

Verder vermoed ik, dat het onderhouden van Lindows om compatibiliteit met o.a. Microsoft Office (wat voor Lindows toch een belangrijk punt is) absoluut niet gaat lukken zonder de directe steun van bijv. CodeWeavers, en die steun zijn ze kwijtgeraakt.

Oftewel, een leuk idee, maar ik kan me niet voorstellen dat het wat wordt. Ik denk eigenlijk dat Lindows het misschien een jaar uithoudt, en daarna niets meer verkoopt vanwege de problemen, die voor de doelgroep onoverkomelijk zijn.

En ik zie, gezien de beveiligingsproblemen van Lindows, al helemaal aankomen dat er in alle waardeloze computerblaadjes van dit moment berichten komen als "Linux vatbaar voor virussen.", waarmee ze in 1 keer de goede naam en de opkomst van Linux in het bedrijfsleven verknallen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 09 juni 2002 11:44 schreef intoxicated een verhaal.
Ja, dat is ook precies mijn wrok tegen LindowsOS, plus dat hun houding tegenover de Free software community mij niet aanstaat.

Verder is GNU/Linux gewoon geen drop-in replacement voor Windows. Je kunt prima werken met GNU/Linux op de desktop, maar het is gewoon anders. Als je verwacht dat je op exact dezelfde manier kunt werken als in Windows, dan kom je van een koude kermis thuis.
LindowsOS probeert wel een drop-in replacement voor Windows te zijn, en ik vrees (of hoop?) dat dat niet lukt, wat mij een goede bron van frustratie lijkt voor mensen die LindowsOS willen gebruiken als vervanger voor Windows.

Verwijderd

voor zover ik weet zijn die er nog niet... toch? :? :P

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 09 juni 2002 20:44 schreef Markiedam het volgende:
Heeft iemand toevallig een link naar de ISO versie van Slackware 8.1 RC1??
Eh, Foei! Doesnie! :P

Maareh, links vragen doe je maar op irc, IM, of een topic dat toch al over Slackware gaat. ;)

Verwacht je in een LindowsOS topic trouwens een hoge kans dat je een zinnig antwoord krijgt ook :?

Verwijderd

Ik zal ook nog effe ontopic reageren... :P

Ik vond Lindows een goed idee.
Maar ik heb zelf Lindows 0.90 geprobeerd, en dat was erg bagger...

Mijn eigen Wine config werkt nog 10x beter... :)

Enne, ik denk niet dat Lindows het ver gaat schoppen... (mijn idee)

• simon
  • Laatst online: 14-08 21:46
Lindows.... $99 voor een beta versie vind ik echt veel, ik vind dat er aan linux wel verdiend mag worden maar dan moet je een gratis versie aanbieden desnoods wat minder uitgebreid maar toch.

Daarnaast vind ik lindows zo'n project wat even de aandacht krijgt en dan nie meer. Ze zijn niet super slim bezig. Laat ze de linux software maar verbeteren.

|>

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat lindows niks wordt.

Is zelfs nog duur ook.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 09 juni 2002 21:10 schreef Markiedam het volgende:
Ja, eigenlijks wel... het gaat tenslotte allemaal over Linux. Of ben je dat niet met mij eens?
Ik ben het eigenlijk niet met je eens. Want anders zou er wel een heel groot Linux-topic kunnen komen in een combinatieforum van WOS en NOS >:)

Open anders een topicje voor Slack 8.1-ervaringen, waarin je ook even naar een ISO-linkje vraagt. Zo is het immers ook met KDE 3.x.x, Gnome, etc. gegaan.

En nu weer ontopic :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
over een fatsoenlijk OS gesproken: BEOS :)

startte lekker snel op
werkte heel gemakkelijk
was sneller dan windows

spijtig genoeg had het bedrijf niet genoeg geld om verder te blijven werken

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Lindows SPX wou in 1x installeren en kon Office2000 zonder problemen installeren. Het is gebaseerd op Debian en krijg KOffice daar nog niet echt aan de praat. OpenOffice werkt bevoorbeeld wel goed.

Of dit echt een succss word..Denk het niet, daarvoor komt het een aantal dingen tekort.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:25
ik vind lindows bij voorbaad al fout.. dat is zo typisch iets voor mensen die er bij willen horen, maar er niet te veel moeite voor willen doen en er daardoor net niet bij horen! jammer dat ongeveer de gehele dagelijkse maatschappij eruit ziet :S...

verder kan ik me trouwens niet echt veel voorstellen bij lindows, geef mij slackware maar! daar kun je tenminste lekker zelf dingen aanklooien, zonder vieze wizzard achtige tooltjes! Dat is ook psiez de reden dat ik van SuSE afgestapt ben...
Lindows zal waarschijnlijk psiez tussen mal en dwaas gaan vallen... te moeilijk voor de doelgroep, te makkelijk/te veel wizzard dingen voor linux-users...

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 09 juni 2002 21:10 schreef Markiedam het volgende:
Ja, eigenlijks wel... het gaat tenslotte allemaal over Linux. Of ben je dat niet met mij eens?
Jawel, maar dit topic gaat over LindowsOS. Je verwacht dus dat mensen die ginteresseerd zijn in LindowsOS hier posten. En die mensen weten niet noodzakelijk (waarschijnlijk niet zelfs) een link naar slack 8.1rc1.

• HuggyB
Ik zoek inderdaad een Windows vervangend OS, dat wel Windows software draait.
Dan heb je VMWare, maar dat beperkt de snelheid en kracht van de PC.
Lindows is de enige die out-of-the-box Windows ondersteunt... volgens mij kan je het net geen emulatie noemen. Dus geen overbodige calculaties enz.
Maar goed, ik hoop dat ze met wat bruikbaars komen met de final release.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 21:26 schreef Tu-Tone het volgende:
ik vind lindows bij voorbaad al fout.. dat is zo typisch iets voor mensen die er bij willen horen, maar er niet te veel moeite voor willen doen en er daardoor net niet bij horen!
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens.
Wil Linux bij het grooote publiek aanslaan en gebruikt worden, moet de echte leek (ja, dat ben je niet zomaar ;)) het ook kunnen begrijpen. Kijk maar naar Windows.

Wel vind ik het voor mensen als ons belangrijk dat het ook 'lekker kaal' beschikbaar blijft.

Dan heb je natuurlijk het superbeste product; én de tweaker vindt het leuk en uitdagend én de gewone gebruiker kan er goed en productief mee uit de voeten.

Koop al mijn ads!

• simon
  • Laatst online: 14-08 21:46
Op maandag 10 juni 2002 04:39 schreef HuggyB het volgende:
Ik zoek inderdaad een Windows vervangend OS, dat wel Windows software draait.
Dan heb je VMWare, maar dat beperkt de snelheid en kracht van de PC.
Lindows is de enige die out-of-the-box Windows ondersteunt... volgens mij kan je het net geen emulatie noemen. Dus geen overbodige calculaties enz.
Maar goed, ik hoop dat ze met wat bruikbaars komen met de final release.
Out-the-box ondersteuning voor Windows software.....
Volgens mij kun je dan toch echt beter een simpele distro nemen en er Wine op zetten. LindowsOS presteert dan zeker niet beter.

|>

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:28

MadEgg

Tux is lievvv

Op zondag 09 juni 2002 21:26 schreef Tu-Tone het volgende:
ik vind lindows bij voorbaad al fout.. dat is zo typisch iets voor mensen die er bij willen horen, maar er niet te veel moeite voor willen doen en er daardoor net niet bij horen! jammer dat ongeveer de gehele dagelijkse maatschappij eruit ziet :S...

verder kan ik me trouwens niet echt veel voorstellen bij lindows, geef mij slackware maar! daar kun je tenminste lekker zelf dingen aanklooien, zonder vieze wizzard achtige tooltjes! Dat is ook psiez de reden dat ik van SuSE afgestapt ben...
Lindows zal waarschijnlijk psiez tussen mal en dwaas gaan vallen... te moeilijk voor de doelgroep, te makkelijk/te veel wizzard dingen voor linux-users...
Dit is dus weer zo'n typische reactie van iemand die zich te goed voelt voor Windows. Wil je Linux gebruiken, best. Doe ik ook, met veel plezier. Maar dat betekent niet dat je 'er bij hoort'. Je kan 'er' net zo goed bijhoren als je Windows gebruikt.

En wizards(en dus niet wizzards) maken in veel gevallen het installeren of configureren van programma's veel makkelijker, ook voor de 'tweaker'. Je hebt dan een standaard installatie of configuratie waar je vanuit kan gaan, en vervolgens kan je je helemaal uit leven.
En als je ze niet wil, gebruik je ze toch niet? Lindows maakt gewoon gebruik van de Linux kernel met Linux progjes, dus al bouwen ze er nog zo'n mooie GUI omheen, je kan 't altijd ook nog met de hand doen.
En ik denk, dat ALS Lindows waarmaakt wat ze beloven, het zeker niet te moeilijk zal zijn voor de doelgroep. Gewoon Linux van nu is al best te leren voor 'leken', mits het door iemand die er verstand van heeft goed is opgezet. Maar ja, Windows moet ook opgezet worden door iemand die er verstand van heeft. Ik zie m'n moeder nog niet zelf Windows ff opnieuw installeren.

Tja

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 10 juni 2002 04:39 schreef HuggyB het volgende:
Lindows is de enige die out-of-the-box Windows ondersteunt...
En $generieke_distro met Wine dan?
Wine is nog niet af ofzo, maar als ik zo de verhalen hoor is LindowsOS (dat overigens op Wine gebaseerd is) minder bruikbaar.
Op maandag 10 juni 2002 05:53 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens.
Wil Linux bij het grooote publiek aanslaan en gebruikt worden, moet de echte leek (ja, dat ben je niet zomaar ;)) het ook kunnen begrijpen. Kijk maar naar Windows.
De echte leek snapt echt geen hol van Windows hoor. Maargoed, ze kunnen ermee werken.

En ik vrees dat LindowsOS voor de echte leek ook niet geschikt is of wordt...
Dan lijkt bijvoorbeeld Mandrake mij een betere oplossing ipv LindowsOS.
De installer van Mandrake, het kant-en-klare grafische desktop aspect enzo maken Mandrake niet bepaald moeilijk. Sure, het kan nog beter, maar het is al een heel eind gekomen.

Niet dat de echte leek Mandrake wel begrijpt, maar daar zou hij/zij evengoed mee moeten kunnen werken.

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op maandag 10 juni 2002 17:36 schreef deadinspace het volgende:

[..]

En $generieke_distro met Wine dan?
Wine is nog niet af ofzo, maar als ik zo de verhalen hoor is LindowsOS (dat overigens op Wine gebaseerd is) minder bruikbaar.
[..]

De echte leek snapt echt geen hol van Windows hoor. Maargoed, ze kunnen ermee werken.

En ik vrees dat LindowsOS voor de echte leek ook niet geschikt is of wordt...
Dan lijkt bijvoorbeeld Mandrake mij een betere oplossing ipv LindowsOS.
De installer van Mandrake, het kant-en-klare grafische desktop aspect enzo maken Mandrake niet bepaald moeilijk. Sure, het kan nog beter, maar het is al een heel eind gekomen.

Niet dat de echte leek Mandrake wel begrijpt, maar daar zou hij/zij evengoed mee moeten kunnen werken.
inderdaad! mensen kunnen er mee werken, maar dat wil niet zeggen dat mensen snappen hoe Windows werkt, zeker niet. Onder de motorkap is het net Linux met meer bugs en beveiligingslekkages ;)

Ik ben niet echt een grote voorstander> naar mijn mening zijn suse en mandrake echt stukken makkelijker en veel beter bruikbaar dan lindows>

tot zover mijn mededeling want mijn toetsenbord doet raar :(

btw: > moet een punt zijn :)

• HuggyB
Wine ok, maar het is al een enorme opgave voor mij om dat te installeren.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op dinsdag 11 juni 2002 16:24 schreef HuggyB het volgende:
Wine ok, maar het is al een enorme opgave voor mij om dat te installeren.
Mjah, en de grap is nou juist, dat LindowsOS niets anders is dan Linux met een vrij goede Wine-integratie en Windows-like wizards, window decorations etc.

Bovendien kan je bij installaties van Mandrake, Redhat e.d. al kiezen of je Wine wilt installeren, het enige dat nog moet gebeuren is het maken van ~/.wine/config, en daarvoor heb je tooltjes als wine-config. Maar, geloof me, het handmatig editten van de config-file is ook echt niet moeilijk hoor, gewoon even de virtual disks (= normale directories op je Linux-filesystem) opgeven.

- Pastor Richards @ VCPR

• HuggyB
Ok, maar ik heb Suse 7.0 :)

Verwijderd

SuSE hoort bij die 'e.d.'

• gp500
  • Niet online
ik las dit wat door maar lindows moet nog volwassen worden.

hoop dat ze er van leren.

lindows staat op een newsserver nu, ja dat is warez.
en ik zeg dus niet waar want dat mag niet :)

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 20:52

Aapzak

Your genuine OS hopper

Lindows is een kansloos produkt. Er is volgens mij totaal geen doelgroep voor.
Linux gebruikers halen er eigenlijk hun neus voor op en het lijkt veel te weinig op windows naar de smaak van windows gebruikers. Echt een geval van tussen de wal en het schip.

Voor mensen die over willen naar linux geloof ik veel meer in distributies zoals Mandrake. Die installatie is net zo makkelijk/moeilijk als een windows installatie. Het gebruik van een linux desktop machine is eigenlijk heel eenvoudig met KDE of Gnome. Voor een totaal blanko persoon (geen ervaring en kennis(en) met windows of linux) is het gebruik van linux niet moeilijker dan windows.
Dan moet ik er wel bijzeggen dat ik uitga van een 'best case scenario', want installatie problemen onder linux kunnen lastiger op te lossen zijn dan installatie problemen onder windows (ook geen lolletje).

PSN ID: Aapzak

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/puke.gif

Verwijderd

Wat vind ik er van... Ik heb een oude computer staan (dondervogel 1200 met lege 15 gig schijf), ik heb vakantie èn ik heb lindows. Goede combinatitie toch? Nou, mooi niet -->

Opstarten:
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/lin1.jpg

Dat ziet er leuk uit!
halve minuut later:

Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/lin2.jpg

k*tzooi :(

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 16:37

B2

wa' seggie?

Op donderdag 11 juli 2002 14:44 schreef StB het volgende:
Wat vind ik er van... Ik heb een oude computer staan (dondervogel 1200 met lege 15 gig schijf), ik heb vakantie èn ik heb lindows. Goede combinatitie toch?
Uuhm nee, je had beter die "oude" thunderbird aan mij kunnen geven....ik was er nog heel blij mee geweest.. :)
Pagina: 1