Om het even niet over de commerciële strategie van Lindows te hebben... Ik vind dat Lindows toch op technische punten wat steekjes laat vallen.
Zo moet de gebruiker van Lindows bij mijn weten altijd ingelogd zijn als root. En daarmee laten ze juist het grootste voordeel van Linux vallen, want er is geen enkele beveiliging meer tegen ondeskundig handelen van de gebruiker. En aangezien Lindows zich ook op de newbies richt, kan dat volgens mij nog erg interessant gaan worden
Ze gebruiken zelf wel als excuus dat er voor Linux (bijna) geen virussen bestaan, maar als er een dergelijke grote groep root-newbies ontstaat, denk ik dat het slechts een kwestie van tijd is, voordat de eerste virussen opduiken.
Verder vermoed ik, dat het onderhouden van Lindows om compatibiliteit met o.a. Microsoft Office (wat voor Lindows toch een belangrijk punt is) absoluut niet gaat lukken zonder de directe steun van bijv. CodeWeavers, en die steun zijn ze
kwijtgeraakt.
Oftewel, een leuk idee, maar ik kan me niet voorstellen dat het wat wordt. Ik denk eigenlijk dat Lindows het misschien een jaar uithoudt, en daarna niets meer verkoopt vanwege de problemen, die voor de doelgroep onoverkomelijk zijn.
En ik zie, gezien de beveiligingsproblemen van Lindows, al helemaal aankomen dat er in alle waardeloze computerblaadjes van dit moment berichten komen als "Linux vatbaar voor virussen.", waarmee ze in 1 keer de goede naam en de opkomst van Linux in het bedrijfsleven verknallen.