Gigabyte GA-7VRXP met Radeon8500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een gigabyte GA-7VRXP. Na alles goed ingebouwd te hebben heb ik meteen Windows XP opnieuw erop gepleurt. Alle drivers geinstalleerd en hij draait perfect.
Alleen hij blijft altijd hangen in 3dmark2001se... Heb al vanalles geprobeert maar kom er niet uit..
Ik draai de via4in1 4.38, ati driver 6052 en nieuwste omega driver. Heb al het agp voltage verhoogt, ddr voltage verhoogt, agp op 2x, fastwrite uit... enz..
Ook op fail-safe settings heb ik dit probleem.
Iemand suggesties? En hoe hebben jullie het wel goed aan de gang gekregen?
Ik heb trouwens revisie 1.1 van het bord, die schijnt stukken beter te zijn. Bios F4 erop, F6 schijnt nogal wat problemen te veroorzaken dus nog niet geprobeert.

Mijn radeon8500 is trouwens van powercolor en standaart op 275/275.

Ik heb ook verder helemaal niks overgeclockt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Is er dan niemand die mij kan helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:12

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Jewel hoor...

Zeg es ff, kun je 3dmark helemaal niet laten lopen of kapt ie er middenin een test mee?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:12

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hmz, je bent er blijkbaar niet, en ik blijf hier niet w88 op een reply van je ;)

Bij mij wou 3dmark ook niet draaien, totdat ik Ati's Refreshrate Fix heb uitgevoerd...

Zoek daar duz ff wat info over en downem....

succes!

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik draai refreshlock, die bij de omegadrivers zit. Staat allemaal goed ingesteld. Hij hangt gewoon constant, het is echt heel varierent, soms hangt ie bij het eerste filpje en soms bij het 3e ofzo. Ik heb inmiddels begrepen dat het om de infinite loop bugshit gaat :( Maar wat kan ik eraan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik ga er zo toch maar de F6 erop flashen.. Kan ik dat het beste met die utility van gigabyte doen? Dat werkt onder windows. Of kan ik het beter in dos proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 12:43 schreef Fraggler het volgende:
Ik ga er zo toch maar de F6 erop flashen.. Kan ik dat het beste met die utility van gigabyte doen? Dat werkt onder windows. Of kan ik het beter in dos proberen?
offtopic:
:D Heb je nu toch nog gezeik met je moederbord :P

En wat was dat gister voor gezeik met msn, ik ontvangde jouw berichten wel maar jij de mijne niet :?

Installeer icq weer eens.

Enne biosflashen niet in windows doen.... In dos natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
hoe hoog is je kast temperatuur ?
die van mij kon er namelijk ook niet erg tegen als de kast temp te hoog was
als de gpu boven de 48 graden werdt liep mijn pc muurvast
in mijn geval was de kaart defect, hij is in de ruiling momenteel
ik hoop voor jou dat dit niet het geval is ;)
advies dus, zet je kast open met een ventilator op je kaart gericht en benchmark hem nog eens een keer !

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 12:55 schreef taz3d_nl het volgende:
hoe hoog is je kast temperatuur ?
die van mij kon er namelijk ook niet erg tegen als de kast temp te hoog was
als de gpu boven de 48 graden werdt liep mijn pc muurvast
in mijn geval was de kaart defect, hij is in de ruiling momenteel
ik hoop voor jou dat dit niet het geval is ;)
advies dus, zet je kast open met een ventilator op je kaart gericht en benchmark hem nog eens een keer !

succes
Zijn nordbridge was iets van 34 graden.

En marcel, ik denk dat jouw kaart gewoon half naar de klote is, want op meldersnet kreeg jij ook al van die infiniate ofzoiets :P loop errors, in jouw asus bordje!

Zoals ik altijd al zei koop geen powercolor als je gaat tweaken..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Mijn casetemp is 25 graden, tis nogal warm vandaag, maar ik heb inmiddels al zoveel koelers dat is zowat opstijgt..
Nee dit is denk ik echt een software probleem of instelling niet goed. Of toch een hardware prob??? :(:(:(
En trouwens mijn kaart deed het in mijn A7V133 wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Mar ik heb m nu ongetweakt :P Nee maar lag het gewoon aan de driver. Nieuwste Omega erop en hij draaide als een speer :P maar nu niet MEER!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
heb je je geheugen op cas2 staan misschien >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 13:00 schreef Fraggler het volgende:
Mijn casetemp is 25 graden, tis nogal warm vandaag, maar ik heb inmiddels al zoveel koelers dat is zowat opstijgt..
Nee dit is denk ik echt een software probleem of instelling niet goed. Of toch een hardware prob??? :(:(:(
En trouwens mijn kaart deed het in mijn A7V133 wel goed
Dus niet he!! Op meldersnet zag ik dat toch zelf, die blauwe schermen onder 3dmark2001!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 01:12

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Het blijkt dus dat er meer problemen met dit mobo zijn...niet alleen met GF4 kaarten...

zie [topic=504618/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Op zondag 09 juni 2002 13:02 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dus niet he!! Op meldersnet zag ik dat toch zelf, die blauwe schermen onder 3dmark2001!!!
Jah... toen had ik de omega drivers toch ook niet erop.. dat heb ik thuis pas gedaan.

En ik heb me geheugen al op cas2 en 2,5 gehad (heb trouwens PC2700 samsung) En ik heb de fail-safe settings al geprobeert.. helaas helpt allemaal niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
verhoog je vcore met 7,5% en laat je agp bus eens op 1x lopen, dikke kans dat ie dan niet meer vastloopt

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 13:06 schreef Fraggler het volgende:

[..]

Jah... toen had ik de omega drivers toch ook niet erop.. dat heb ik thuis pas gedaan.

En ik heb me geheugen al op cas2 en 2,5 gehad (heb trouwens PC2700 samsung) En ik heb de fail-safe settings al geprobeert.. helaas helpt allemaal niks :(
Ik draaide dezelfde drivers als jouw toen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 13:07 schreef Bamibal het volgende:
verhoog je vcore met 7,5% en laat je agp bus eens op 1x lopen, dikke kans dat ie dan niet meer vastloopt
Dit is ook niet echt een praktische oplossing voor hem...

Een kaart die gemaakt is voor agp 2x en 4x op 1x laten lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Op zondag 09 juni 2002 13:09 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dit is ook niet echt een praktische oplossing voor hem...
nee maar zo kun je wel zien of je vrxp een probleembord is
lees de diverse topics er maar eens op na

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik ga nu ef de bios flashen in dos: F6 erop.
Als het dan niet werkt probeer ik... ja 1x agp :'(
2x agp werkt ook niet, die had ik al geprobeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
die lockups heb ik dus ook gehad, het rare alleen is dat de videokaart het 3 weken gewoon gedaan heeft en dat de problemen zomaar ineens begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 13:16 schreef taz3d_nl het volgende:
die lockups heb ik dus ook gehad, het rare alleen is dat de videokaart het 3 weken gewoon gedaan heeft en dat de problemen zomaar ineens begonnen
Hij heeft ook niet alles verteld.

Een week hiervoor had hij een ECS bordje, daarmee kon hij amper windows inkomen. Dat bordje zag zijn hd maar af en toe enzo.

En hij kon van zijn AMD Atlhon 1ghz zijn mp niet veranderen in zijn ECS niet en in dit mobo niet. In zijn asus wel gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 21:36

Soesje

is ook zo

Yup, ik had exact dezelfde combi, een Radeon8500 pro en het VRXP moederbord. Waar je ook kijkt er zijn veel probs met het VRXP mobo. Er worden ook heeeeel erg veel oplossingen gegeven. Neem ander ram, allemaal bios instellingen bla bla bla en dat je Power supply GROOT moet zijn. En veel over temperatuur.

Ik ben 3 weken bezig geweest, het enige wat hielp was de core van de vid.kaart onder de 260 zetten. Dan liep die een paar uur stabiel.

Je hebt waarschijnlijk ook het infinite loop problem, succes, ik heb em geruild voor de GF4-4200 (hopelijk maandag binnen), als dat niet werkt neem ik volgende week ASUS mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
en wat houdt dat infinite loop probleem dan precies in ?
ik heb het al vaker ergens gelzen maar wat het nu precies betekend.............. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje

Soesje

is ook zo

Op zondag 09 juni 2002 13:25 schreef taz3d_nl het volgende:
en wat houdt dat infinite loop probleem dan precies in ?
ik heb het al vaker ergens gelzen maar wat het nu precies betekend.............. ?
Houdt in dat je pc vastslaat, in bijna alle gevallen freezed je scherm en blijft het geluid van de laatste seconde hele tijd opnieuw afspelen. In winXP blijft je systeem nog een paar minuten actief en slaat dan echt vast (kun je controleren of je num-lock lampje nog werkt).

Met andere OS of andere systemen kun je krijgen datie spontaan reset of een blauw scherm. Maar dat eerste is het meest voorkomend. In XP krijg je na opstarten dan ook de melding:

// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.

In 98, Me en 2000 had MS hier nog geen naam voor

of lees: http://www.viaarena.com/?PageID=64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Yep ik heb ook die infinite loop shit... Net F6 erop gefashed, maar geen succes :(
Het vreemde is dat alles het in ander mobo wel goed doet, en over dat ECS plankje, die was gewoon DOA :)
Ik denk dat ik deze plank ook maar weer omruil voor een MSI KT3 Ultra.. Hoop dat die beter is en dat ik dan EINDELIJK GEEN problemen meer heb..
Ook geeft de 7vrxp te hoge temps, gemiddelt 5-7 graden teveel. Heb dit namelijk vergeleken met mn A7V133.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
damn dat had ik dus ook !!!! :(
dus die nieuwe radeon die ik dus krijg zal het niet veel beter doen ?
het zal toch niet waar zijn he, koop een nieuwe mobo mobo omdat mijn epox 8kha+ ook al moeilijk deedt en nu dit weer

maar waarom deedt hij het de eerste 3 weken dan wel gewoon, ik heb die kaart echt TO THE MAX laten werken de eerste dagen en nergens geen last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Op zondag 09 juni 2002 13:32 schreef taz3d_nl het volgende:
damn dat had ik dus ook !!!! :(
dus die nieuwe radeon die ik dus krijg zal het niet veel beter doen ?
het zal toch niet waar zijn he, koop een nieuwe mobo mobo omdat mijn epox 8kha+ ook al moeilijk deedt en nu dit weer
Yep ik had ook al zoveel gezeik: Eerst Ecs K76a -> starte soms of nooit op, zeer instabiel. Omgeruild voor een nieuwe -> Werkt wel maar kon mp niet instellen want dan starte ie niet op enja mijn t'bird is goed geunlocked. En nu dit weer.. En het vreemde is, als ik alles in mijn oude A7V133 zet dan draait alles perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
asus he ;)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel gek eig. Iedereen heeft het meeste gezeik met moederborden. Ik had voor deze epox een Soltek DRV4 kt266a. Speciaal gekocht om zijn stabiliteit enzo. En om het uur minimaal had ik wel een crash dat hij helemaal hangde. Alles geprobeerd, maar niets hielp. Totdat ik een nieuwe mobo aanschafte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Nou ik heb net de AGP op 1x gezet... en? Het hangt nog steeds iedere keer :( En het rare is dat 3dmark gewoon evensnel loopt op agp 1x, terwijl sisoft toch echt aangeeft dat de agp data rate 1x is :? :? In de eerste filmpje haal ik rond de 120-175 frames dus das wel lekker.
Wat moet ik nu??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje

Soesje

is ook zo

als je nou ff op de vorige pagina had gekeken zie je dat ik had gepost... een verhaal met uitleg en een linkje...

als je redelijke stabiliteit wil kun je voorlopig terugclocken je core van je video kaart onder de 260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ja dat had ik ook al gelezen, heb ik nu gedaan en het werkt!! :) Wel jammer.. had ik netzogoed de LE versie kenne kopen. Hebben alle kt333 moederborden trouwens dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
ok terugclocken is misschien een optie, maar ik heb mijn club3d radeon8500 ook in mijn 2e systeem gehad en daar kreeg ik ook meteen lockups
daar zit een athlon 1000 in en een abit kt7-raid mobo
ik heb nog nooit gehoord dat dat mobo ook last heeft van infinite loop, ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad en er hebben toch diverse videoplanken ingezeten
( asus v6600 , ati radeon vivo, asus v8200 deluxe )
ik hoop dat gigabyte hier binnenkort een oplossing voor heeft dmv een bios update want ik ben niet van plan weer een nieuw mobo te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Oke als ik mijn radeon 8500 op 258/258 zet dan draait ie wel superstabiel :? Ik krijg mijn FSB trouwens maar op 150 met alle voltages maximaal en cas 2,5. Moet toch wel hoger kunnen ofnie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 21:24 schreef Fraggler het volgende:
Oke als ik mijn radeon 8500 op 258/258 zet dan draait ie wel superstabiel :? Ik krijg mijn FSB trouwens maar op 150 met alle voltages maximaal en cas 2,5. Moet toch wel hoger kunnen ofnie?
Nee jij aap, dat heb ik al zovaak gezegt, van een gelockte xp cpu kun je de fsb niet hoger als 150stabiel krijgen. Dat is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Hmm dan moet ik maar even contact opnemen met Rick2001 :)
Achja ik ben redelijk tevreden nu :P ik haal 9012 3dmarks, en dat terwijl mijn radeon op 258/258 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Weet iemand of de MSI KT3 Ultra ook dat probleem heeft dat je je radeon terug op 258/258 moet zetten?? Anders ruil ik hem namelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees blij dat het een beetje lopen wil.
Ik heb hier net een systeem in elkaar gezet op basis van een 7VRXP en een Hercules Radeon 8500, maar ik krijg gelijk bij het booten al een streperig en flikkerend beeld. In Windows zelf (na installeren van de drivers) is het beeld wel superstrak, maar in games begint de narigheid weer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Op zondag 09 juni 2002 23:00 schreef FlippendeBits het volgende:
Wees blij dat het een beetje lopen wil.
Ik heb hier net een systeem in elkaar gezet op basis van een 7VRXP en een Hercules Radeon 8500, maar ik krijg gelijk bij het booten al een streperig en flikkerend beeld. In Windows zelf (na installeren van de drivers) is het beeld wel superstrak, maar in games begint de narigheid weer ;(
Zoiets heb ik ook.. een lichte flikkering, het lijkt een beetje op een beeld van 85hz met 200frames/sec en dan vsync uit (als je snap wat ik bedoel) (die lijntjes). ligt trouwens niet aan het beeldscherm, doet ie met een andere ook.

Maar heeft niemand ervaring met een MSI KT3 ultra met daarop een Radeon8500?? Want als die beter loopt dan ruil ik hem om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is iets meer dan een lichte flikkering. Als ik het AGP en Ram voltage ophoog is het beeld nauwelijks leesbaar.
Daarbij komt dat het ook nog eens niet stabiel is.
Het komt op mijn beide monitoren voor (Philips 17" en LG 776FM monitor). Ik ben er echt een beetje ziek van ;(
Ik draai nu weer met mijn oude vertrouwde TNT2 m64 kaartje :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ja, volgens mij heb ik precies hetzelfde. Komt ook op mijn beide 17inch beeldschermen voor. Het lijkt er ook op, hoe meer licht effecten of hoe meer wit, hoe erger het wordt :?
Lijken een beetje flitsende strepen die zo nu en dan ergens horizontaal voorkomen en soms over het hele scherm verspreid...
Zou dit door het de ga-7vrxp komen?? Op mijn vorige mobo had ik er nooit last van..
Ik kan nu trouwens wel stabiel op 270/270 draaien, ook in win xp. Mijn 3dmark score is nu 9336 met onderstaand systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggler,
Wat voor voeding gebruik jij?
Misschien dat dit wel het probleem is (bij mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

6052? Waarom nie gewoon 6071? das toch de nieuwste of nie?

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Op maandag 10 juni 2002 20:02 schreef FlippendeBits het volgende:
Fraggler,
Wat voor voeding gebruik jij?
Misschien dat dit wel het probleem is (bij mij dan).
Ik heb een safeway 300Watt voeding. Dat zou wel kunnen ja, misschien moet ik wel een beter merk voeding aanschaffen.
Zijn de problemen bij jou nu weg dan? En hoe draai jij jouw radeon 8500? Ik ben nu sterk aan het nadenken om mijn ga-7vrxp om te ruilen voor een MSI kt3 ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 20:21 schreef Fraggler het volgende:

Ik heb een safeway 300Watt voeding. Dat zou wel kunnen ja, misschien moet ik wel een beter merk voeding aanschaffen.
Zijn de problemen bij jou nu weg dan? En hoe draai jij jouw radeon 8500? Ik ben nu sterk aan het nadenken om mijn ga-7vrxp om te ruilen voor een MSI kt3 ultra
Ik heb een Enermax 350Watt, op andere forums las ik dat de VRXP toch wel graag een 400W of meer wil. Ik heb mijn Radeon niet draaien. Misschien kan ik hem wel omruilen voor een ander kaartje of zo. Ik heb wel kontakt opgenomen met de leverancier, maar ik heb nog geen bericht terug. ff afwachten maar :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Op maandag 10 juni 2002 21:09 schreef FlippendeBits het volgende:

[..]

Ik heb een Enermax 350Watt, op andere forums las ik dat de VRXP toch wel graag een 400W of meer wil. Ik heb mijn Radeon niet draaien. Misschien kan ik hem wel omruilen voor een ander kaartje of zo. Ik heb wel kontakt opgenomen met de leverancier, maar ik heb nog geen bericht terug. ff afwachten maar :Z
Had je die strepen dan met die voeding? Of had je toen een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's met deze voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Hmm dus daar ligt het ook niet aan.. Die voeding moet zeker wel voldoende zijn hoor.
Ik weet het zeker, ik ga hm inruilen voor een msi KT3 Ultra
Pagina: 1