Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC Com21->Motorola in Gelrevision gebied.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met Motorola modems in het Gelrevision gebied.
Zelf heb ik nog n Com21 modem met vast ip-adres. Werkt allemaal redelijk, maar de ping naar de gateway is minstens 25-30, naar t.net zo'n 40-50 en af en toe flinke lagpieken 's avonds. Nu was ik laatst bij mn oom, 2 straten verder. Die had een Motorola modem gekregen. Dus ik benieuwd naar ping enzo...heeft hij ping 1 ofzo naar de gateway en ping 10-15 naar t.net.
Als gamer vind ik dat natuurlijk erg interessant en zou ik zelf ook wel zo'n Motorola modem willen. Maar voordat ik bij Chello ga vragen of ik het modem om kan ruilen zou ik graag willen weten wat de ervaringen wat betreft stabiliteit e.d. zijn.
Dus bij deze...

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Is deze motorola ook overal in Amsterdam te gebruiken ?
In elke buurt zijn er namelijk andere modems dacht ik.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je zo'n Motorola niet zomaar even op jou com21 netwerk aansluiten :{.

Helaas ;)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 21:27
Dat is onzin, zo'n modem verwisselen kan heel makkelijk, die dingen zijn alleen erg duur (de monteur ook) en daarom doet UPC het niet zomaar.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Er ligt blijkbaar apparatuur voor DOCSIS modems, zoals die Motorola dus en voor COM21 modems, want beide modems werken op dezelfde aansluiting.

Ik heb begrepen dat Chello van die Com21 modems af wil en daarvoor in de plaats Motorola modems neer wil zetten, nu maar hopen dat ze dat voor mij versneld willen doen;-)

If it ain't broken, tweak it!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 11:54 schreef FatalError het volgende:

Ik heb begrepen dat Chello van die Com21 modems af wil en daarvoor in de plaats Motorola modems neer wil zetten, nu maar hopen dat ze dat voor mij versneld willen doen;-)
Dat gaan ze vertikken.
Hier in Leeuwarden gebruikte UPC ook oorspronkelijk COM21 modems. Op den duur gingen ze over op Terryons. Ze wilden alle COM21 modems vervangen voor Terryon modems. Ze dingen dat ook doen, en een aantal mensen die ik ken kregen een telefoontje van UPC dat het modem geswapt zou worden. Op een gegeven moment stopten ze ermee: Financiele omstandigheden (jullie allen welbekend) Alleen nieuwe aansluitingen kregen een Terryon, de oude aansluitingen bleven COM21. Aan het COM21-netwerk werd niets meer gedaan, met als gevolg dat het steeds brakker werd.

De kwaliteit van Chello werd steeds beroerder. Het was hier echter zo dat de COM21-ers twee keer zoveel last van storing en traagheid hadden als de Terryon-ers. Dus wilde ik ook een Terryon. Maar dat was niet te regelen. Ik heb lang gezeurd. Op den duur lagen de COM21-modems er drie keer per week een uur af, terwijl de Terryon-ers nergens last van hadden. Toch wilden ze mij geen ander modem geven, terwijl ik daar imho recht op had gezien de vele storingen. Toen ben ik maar overgestapt naar ADSL :)

Het enige dat je kunt doen is je afmelden en daarna weer aanmelden als abonnee.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een Com21 modem wordt toch op een ander netwerk aangesloten dan een Motorola? :?
Dus als je in een buurt woont met veel mensen met een Com21, gaat een motorola sneller natuurlijk, en andersom.

Dat las ik tenminste ergens, of je het waar is weet ik niet. :P

🌞🍃

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik zit zelf in Nunspeet...
Kabelmodem gekregen als een van de eerste (actually, ik WAS de eerste hier)

Was toen nog via Gelrevision.. Hadden een introcutiedag hier. Aanmelden, doe-het-zelf-pakket mee, en gaan...
Dag begon om 10.00, ik stond om 9.45 met modem buiten :)

nix borg betaald, gewoon meegekregen.
Thuis troep aangesloten, eind vd dag was ik online (pa wou alle kabels netjes weggewerkt hebben)
Weekje later lag het lan erachter online.... 1999 was dat dacht ik...

Inmiddels issut allemaal chello hier...
Nieuwe aansluitingen hier krijgen allemaal zo'n motorola ding....
Snelheid is echt perfect hier, ik haal (overdrijf niet), 's avonds 130-140k/sec, daarbuiten altijd m'n max.. (ligt eraan hoeveel downloads natuurlijk)
Record van de week gehaald, 183.63k/sec SINGLE THREAD

Mij hoor je echt niet klagen.. Weinig uitval, nooit gezeik gehad over dataverkeer/servers/lan (heb 2 servers, 6 pc's, 70Gb/maand, dus alles wat verboden is)

Ping binnen nederland: 40-50ms..
Game bijna nooit, dus pingtijden voor mij iets minder belangrijk.

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Nou ik wil niet veel zeggen maar de Com21 modems zijn eigenlijk zeer goed. Gelezen in een amerikaans blad, schijnen de meest betrouwbare modems te zijn. Zelf heb ik hem ook al sinds het begin dat ik bij chello aangesloten zit en heel eerlijk gezegd, heb ik er nooit problemen mee gehad. En ik heb altijd de maximum snelheden. (nu nog 180 kb/s down en 16 kb/s up) ding schijnt gewoon 34 MB/s aan te kunnen zowel up als down, dat moet ik nu hebben ^^

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Moest je daarvoor een topic van 2 jaar oud kicken? :? We hebben al 2 mooie Chello topics...

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

Verwijderd

Kzou even overleggen daar je docsis modems ook los kunt kopen, als het je echt wat waard is is dat natuurlijk ook een optie.

Tzal chello niet veel uitmaken hoe je de dienst afneemt, als je maar betaald.

Verwijderd

Ik heb vanaf het begin een motorola gehad, die loopt lekker weinig storingen.(van de modom dan)
De snelheid die ik haalde was hoger dan die van de com21 van verschillende andere mensen in Nijmegen. Com21 was max 150KB/s ik ging tot 200KB/s, up was net als de rest 16KB/s.
Maar omdat Chello het toch allemaal niet aan kon, was het alleen die paar minuten per week dat hij over de 150KB/s heen ging.

ps. Nu zijn ze de snelheid aan het verhogen en ben ik met mijn plus abo hetzelfde aan het betalen als mensen met clasic die al verhoogd zijn! Denk dat ze voorlopig €50 euro krijgen ipv €80.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Deze kick leek me nou niet al te handig, mede omdat er de laatste 2 jaar vast wel het een en ander is veranderd ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.