Is er een manier/programma om van een applicatie de opstart parameters te vinden? Dit is nodig omdat bij veel applicaties er meerde parameters zijn zoals -debug etc. Heb de search ook al gebruikt, zonder resultaat..
Verwijderd
Wacht ff 't is al laat, wil je alle mogelijke parameters weten? of de parameters waarmee het process is opgestart?
Laat
de nacht is nog jong hoor 
ik wil alle mogelijke parameters weten van welk programma dan ook, dus of daar een tool voor is die die parameters laat zien..
ik wil alle mogelijke parameters weten van welk programma dan ook, dus of daar een tool voor is die die parameters laat zien..
Verwijderd
Dus.. je wil de command line arguments van andere applicaties die je niet zelf gemaakt hebt..
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je ermee wil.
Ik denk overigens ook niet dat het mogelijk is op fatsoenlijke besturingssystemen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je ermee wil.
Ik denk overigens ook niet dat het mogelijk is op fatsoenlijke besturingssystemen.
Zow da's eentje om te onthouden .. maar het ging hier dus vooral om de parametertjes die *niet* in de mooie handleiding staat. In ieder geval bedankt
Sneechy jah, wat ik ermee wil? bij wat programma's/spellen kan je in een debug mode komen en best wat over dat programma/spel leren .. maar dan moet je wel die pars weten
Sneechy jah, wat ik ermee wil? bij wat programma's/spellen kan je in een debug mode komen en best wat over dat programma/spel leren .. maar dan moet je wel die pars weten
Een truukje wat soms toepasbaar is:
-Open de executable in een text-editor.
-Zoek op een bekende parameter naam.
-Kijk naar andere woorden in de buurt van die parameter-naam.
-Probeer die.
-Probeer die.
Who is John Galt?
Dan kan je beter het programma 'strings' gebruiken, deze filtert text-strings uit een programma (standaard bij zowat elke linux distro)Op zondag 09 juni 2002 12:22 schreef justmental het volgende:
Een truukje wat soms toepasbaar is:
-Probeer die.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Pagina: 1