x omgeving.

Pagina: 1
Acties:

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 19:52
Weer een bericht van mij.

ik heb de stoute schoenen aangetrokken en mandrake 8.2 geinstaleerd, nu heb ik echter een probleem. de grafische omgeving ziet er niet uit. nu heb ik tijdens de instalatie de goede grafische kaart geinstaleerd, en het juiste beeldscherm geactiveerd. waar kan dit aan liggen?

wat ik zie is naast mijn muisaanwijzer een blok van ongeveer 40 bij 60 pixels die niet weg te krijgen is. en overal op het scherm komt er willekeurig overal "wazige veldjes"

een toekomstige ex-n00b

Teckna

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Welke videokaart heb je? Waarschijnlijk is er toch een verkeerde driver geinstalleerd, of is er geen driver die écht compatible is met jouw kaart. (Wat niet erg waarschijnlijk is, maar je weet 't niet.. ;))

• Teckna
Ik heb zelf een S3 virge/GX videokaart. een oud dingetje maar werkt gewoon. ik heb tijdens de instalatie ook voor deze driver gekozen

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

moet zeggen ik heb een van de betere pci video kaarten hier in huis uit een computer moeten halen met de zelfde kuren, en je raadt het waarschijnlijk al het 512kb onboard kaartje doet het nog beter ook, behalve bij het proben dan, je kan niet alles hebben.

Wat je kan problemen met xf86config kijken of je een beter driver voor je videokaart kan vinden.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Teckna
ik ga denk ik maar over op een andere distributie kijken of het helpt.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Heb je geen te hoge refresh rate ingesteld? Dan heb ik hetzelfde probleem namelijk (blokje rond muis, horizontale strepen op het scherm)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Ziet je desktop er zo uit? Dan heb je nog geen window manager geconfigureerd / geinstalleerd.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Vaag.... Dus bij een te hoge refresh zou de videokaart gek gaan doen met vertekenen enzo :?
Ik heb met mijn oude videokaart wel gehad dat X er ook niet uitzag. Blokken rond cursor e.d. . Bij De nieuwste versie heb ik van dit alles geen last meer. Wat je zou kunnen proberen is gewoon de basis te installen zonder X, en daarna de nieuwste Xfree te dowenen. Redelijke kans dattie et dan doet

Verwijderd

is de resolutie / hoeveelheidkleuren niet te hoog?
Ik heb ook een 2MB PCI kaartje als 2e monitor gehad voor een tijdje, ik had ook die vertikale lijnen en wazige muis die op 3 punten tegelijk verschijnt.
met XFdrake kan je in mandrake de resolutie wijzigen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Dit lijkt mij eerder een driver probleem...
Ik weet niet hoe goed de virge ondersteund is, maar probeer het eens met de 'vesa' driver.

Verwijderd

heb je die kaart ooit overgeklokt? of de bak zelf?
Want of het is inderdaad een diverprobleem (maar ik heb met de virge nog nooit problemen gehad) of de kaart is gewoon aan het opgaan en trekt de kloksnelheid niet meer.
Mischien kun je in je config dingen zoals:
accel en hwcursor uit zetten.
eventueel gebruik van framebuffer device ook.
En dan hopen dat je kaart beter presteert

• Teckna
Ik heb nu een nieuwe videokaart besteld om zodoende de problemen te verhelpen. gelukkig heb ik meer dan een pc. dit keer eentje die in het lijstje van werkende hardware op de linux pagina staat. eens kijken of dat beter gaat.

• Teckna
ha ik heb het eindelijk opgelost, ik heb een universiele driver erop gezet en deze werkt, het gaat wel niet zo snel maar daarvoor heb ik nu ook een nieuwe videokaart met wat meer ram,
Pagina: 1