Probleem met Aiwa MP3 autoradio

Pagina: 1
Acties:

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een mp3 autoradio, maar ik zit met het volgende probleem. Volgens de handleiding zou de voorkant van deze radio in moeten klappen (zodat je dus niet meer ziet dat er een radio in de auto zit), zodra ik het contact van m'n auto (Golf 4) uit zet. Maar zodra ik dat doe heeft m'n radio geen spanning meer, en kan hij het frontje dus ook niet omklappen. Weet iemand of het mogelijk is iets aan m'n golf aan te passen zodat m'n radio wel spanning krijgt, ook als de sleutel uit het contact is.

B.v.d.
Fons

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

dan heb de plus verkeerd aangesloten denk ik. Je hebt namelijk een plus die er altijd opblijft staan, en een plus die uitgaat als je contact uitzet. Met een multimeter kan je deze draadjes natuurlijk makkelijk onderscheiden.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
ivoB heeft gelijk.
De auto heeft namelijk een constante spanning en daar moet je hem op aansluiten.
Zelf heb ik de Aiwa CDC-MP3R die niet naar binnen klapt, maar gewoon naar beneden klapt met een veertje.
En daarna is het front makkelijk te verwijderen.
Persoonlijk wil ik zelf geen gemotoriseerd frontje, want het kan heel makkelijk kapot gaan.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Voor mensen die daar nog intresse in hebben, ik heb de oplossing. Het enige wat ik moest doen is het omzetten van de rode en de gele aansluitdraden aan de radio.

• C7Diemaco
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 14:15

C7Diemaco

Je naait het steeds of America

Ik heb ook de CDC-MP3R, prima ding alleen bewaard de mijne geen instellingen zoals bass, treble of radiostations! Hoe komt dit?

Ook krijg ik telkens die vreselijke reclame van Aiwa... Denk ook dat die telkens terug komt vanwege dit kwaaltje. Lijkt wel of hij telkens gereset word of dat hij geen spanning krijgt om het geheugen te activeren.

Ik gok er dan ook op dat er een draad verkeerd zit, maar welke? Allemaal ISO aansluitingen dus zou het goed moeten zijn... Kan het zijn omdat ik een Opel heb en dat het opel display bij de iso inzit en voor een error zorgt??

HELP ME =[

Erwin

There is no knowlegde that is not power

Verwijderd

C7Diemaco, volgens mij heb jij ook de gele en rode verkeerd aangesloten. Als je dit namelijk doet zal zijn geheugen elke keer leeg zijn. Meestal zijn je radiozenders en dergelijke ook weg. Check dus de gele en rode kabel eens
Pagina: 1