Ik ben bezig met een script waarbij het nodig is dat ik bijvorbeeld array[10 en hoger] kan deleten. Hoe delete je een element uit een array?
geez, da's toch niet zo moeilijk te vinden op Google 
ik zocht op 'tutorial javascript delete array', en de voorbeelden overspoelde me..
ik zocht op 'tutorial javascript delete array', en de voorbeelden overspoelde me..
Verwijderd
asje:
Removing Array Elements
You can delete array elements using one of two methods:
You can use the delete operator
You can use the length property
The delete operator undefines an element but does not affect the length property of an array. For example:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <script type="text/javascript">
<!--
var exampleArray = new Array("http://","Juicy","Studio",".com");
delete exampleArray[2]; //Deletes "Studio"
delete exampleArray[3]; //Deletes ".com"
document.write('Array length = ' + exampleArray.length);
//-->
</script> |
...in the above example, the value of the length property doesn't change.
You can truncate an array by setting the length property to a smaller value than its current value. For example:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <script type="text/javascript">
<!--
var exampleArray = new Array("http://","Juicy","Studio",".com");
exampleArray.length = 2; //Deletes "Studio" & ".com"
document.write('Array length = ' + exampleArray.length);
//-->
</script> |
...in the above example the array is truncated. Any elements that no longer fit are removed from the array.
Verwijderd
Alles over arrays, nouja, bijna alles dan.
Voor zulke fundamentele vragen als die van jou kun je het best even in een reference guide kijken. Zelfs als je al ervaren bent is het verstandig om regelmatig de API, specificaties en whatsnew's door te lezen.
Kijk eens naar Array.slice()
Voor zulke fundamentele vragen als die van jou kun je het best even in een reference guide kijken. Zelfs als je al ervaren bent is het verstandig om regelmatig de API, specificaties en whatsnew's door te lezen.
Kijk eens naar Array.slice()
Dit topic is gesloten.
![]()