Heb hem aangesloten als Primairy master, maar wordt niet herkend. Ook als slave niet. Voedingsstekker ook omgewisseld. Maar helaas nog geen resultaat. Ik heb een EpOx 8KTA 3+ MOBO, waar veel IDE zooi in te stellen is. Maar alles staat op auto, dus neem ik aan dat dat goed moet zijn. Heeft iemand nog iedeen, of moet ik aan terugsturen gaan denken?
ik heb die van oktober 2001 geloof ik. Zal um gelijk eens flashen.. ik laat wel even weten wat het resultaat was!
Alleen IDE kabel op 1e kanaal, alleen HD op kabel. Jumpers HD op master. BIOS mobo flashen. Luister of de HD een geluid begint te maken als je je puter aanzet.
Bios geflashed, geen oplossing. Ik ga nu eens luisteren of ik wat hoor. Hij word wel lichtelijk warm. Ik heb de Jumpersetting op 16 head-master, ga nu ook (weer) op 15 head master proberen. Hij hangt als enige schijf op een ide kabel op de primairy IDE. (niet de RAID)
Verwijderd
was het bij ibm niet zo dat er ook een stand-alone stand op de schijf zat? Soms werkt de schijf alleen maar als je hem op de middelste connector van de IDE kabel aansluit.
stand alone..
nooit van gehoord, maar ik probeer het wel ff.
/edit
heeft niets geholpen
/edit
Verder nog geen succes. Heb met schroevedraaier in men oor even geluisterd
maar ik hoor niet veel.. Het is moeilijk te onderscheiden of hij spint, of dat dat "ruis"is van de fan's. hij ratelt in elk geval niet
.
/edit
heeft niets geholpen
/edit
Verder nog geen succes. Heb met schroevedraaier in men oor even geluisterd
Kan het zijn dat je mobo de grootte van je HD niet aankan?
Bijvoorbeeld dat het mobo maar tot 100 Gig aankan ofzo?
Bijvoorbeeld dat het mobo maar tot 100 Gig aankan ofzo?
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
Is ie niet kapot? Zou ook kunnen natuurlijk, wat zijn je specs van je systeem?
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
heb je de schijf al eens op een andere Computer aangesloten?
Bedankt voor de reply's!
GansterJoey: De schijf is 60GB. type 120GXP, dat was ik vergeten te vermelden.
Ik ben bang dat hij kapot is. Ik ga er later vandaag nog eens mee aan de gang, en ik zal hem ook eens proberen aan te sluiten in een ander systeem. (ben nog maar net wakker, dus eerst koffie
)
Mijn system specs:
Athlon TB 1200Mhz
256 MB SDram
EpoX 8KTA3+ mobo (bios: 01-2002)
Er zit een IDE en een UIDE controller op het mobo
Verder heb ik een GeForce 2MX 64MB
ik draai Windows XP
Dit zijn de specs voor zover ze relevant zijn.
GansterJoey: De schijf is 60GB. type 120GXP, dat was ik vergeten te vermelden.
Ik ben bang dat hij kapot is. Ik ga er later vandaag nog eens mee aan de gang, en ik zal hem ook eens proberen aan te sluiten in een ander systeem. (ben nog maar net wakker, dus eerst koffie
Mijn system specs:
Athlon TB 1200Mhz
256 MB SDram
EpoX 8KTA3+ mobo (bios: 01-2002)
Er zit een IDE en een UIDE controller op het mobo
Verder heb ik een GeForce 2MX 64MB
ik draai Windows XP
Dit zijn de specs voor zover ze relevant zijn.
Wat voor een kabel heb je eraan hangen? 40 of 80 aderig? In welke IDE connector op je MOBO zit 'ie?Op zondag 09 juni 2002 11:22 schreef Reepie het volgende:
Kan iemand met dezelfde schijf even de Bios instellingen posten, mbt harddisks. Bv. PIO mode, detection mode (bij mij staat alles op auto) En ik heb dus een IDE en een UIDE (RAID) maar op welke controller zou hij moeten? ik heb al op beide geprobeerd, zonder succes. Alvast bedankt.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Ik heb een 40 EN een 80 aderige kabel. Op alle connactors geprobeerd. Die 80 aderige normaal voor de UIDE en die 40 aderige op de ide. Maar ik heb al diverse connectors geprobeerd. Is er een regel voor welke kabel je moet gebruiken bij deze schijf?Op zondag 09 juni 2002 11:50 schreef Fireman het volgende:
[..]
Wat voor een kabel heb je eraan hangen? 40 of 80 aderig? In welke IDE connector op je MOBO zit 'ie?
80 aderige.Op zondag 09 juni 2002 13:09 schreef Reepie het volgende:
[..]
Ik heb een 40 EN een 80 aderige kabel. Op alle connactors geprobeerd. Die 80 aderige normaal voor de UIDE en die 40 aderige op de ide. Maar ik heb al diverse connectors geprobeerd. Is er een regel voor welke kabel je moet gebruiken bij deze schijf?
Ik heb ook zo'n schijf en bij mij heb ik een 80 aderige waarop ik 2 apparaten kan installen. Het middelste aansluit blokje/connector is de master. Kijk dus even of 'ie op de middelste aansluiting zit
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
op de kabel staat dat de middelste slave is, maar ik heb hem op de middelste aangesloten, en toen begon de disk in elk geval te spinnen, en te piepen en tikken.?? Ik weet niet wat het betekend, maar hij detecteerde hem nog niet.. Dus ik vraag me af wat dat nu weer inhoud.. Dat had hij nog niet eerder gedaan.
/update
Als ik opstartte ging het iets van: piep, tiktak, piep tiktak enz enzo. Na een poosje stopt hij daarmee. Als ik dan opnieuw opstart, word de schijf gedectecteerd, maar geeft hij de melding, Hardisk Fail. Ik begin sterk te twijfelen of ie niet gewoon naar de kloet is.. Iemand nog tips? ik ga in elk geval nog eens een aantal dingen testen.
/update
/update
Als ik opstartte ging het iets van: piep, tiktak, piep tiktak enz enzo. Na een poosje stopt hij daarmee. Als ik dan opnieuw opstart, word de schijf gedectecteerd, maar geeft hij de melding, Hardisk Fail. Ik begin sterk te twijfelen of ie niet gewoon naar de kloet is.. Iemand nog tips? ik ga in elk geval nog eens een aantal dingen testen.
/update
Klinkt gewoon alsof je schijf dood is Rene..
Heb zelfde mobo (bios 28-1-2002) en zelfde hdd.
Stuur gewoon via RMA de hdd terug en je krijgt van IBM een nieuwe..
Kijk ook ff in dit topic : [topic=430416/1/50]
en voor de RMA moet je hier zijn.
Heb zelfde mobo (bios 28-1-2002) en zelfde hdd.
Stuur gewoon via RMA de hdd terug en je krijgt van IBM een nieuwe..
Kijk ook ff in dit topic : [topic=430416/1/50]
en voor de RMA moet je hier zijn.
Mja, ik ga um denk ik maar opsturen
Jammer hoor.. Maar ik blijf het raar vinden dat hij nu piept en tikt, en wel gedetecteerd werdt, hetzij met een failure..
best wel wazig. Het enige wat ik veranderd heb is iets aan die jumper settings. Ik heb hem een keer op: Force Device0 present gezet.
anyway, allemaal bedankt voor de hulp, en mocht er iemand nog een tip hebben, laat het me even weten..
anyway, allemaal bedankt voor de hulp, en mocht er iemand nog een tip hebben, laat het me even weten..
nu maar hopen dat die van mij wel heel aankomt (die komt morgen
)
Pagina: 1