Fan openmaken

Pagina: 1
Acties:

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
1 van mijn ventilatoren wil niet zelf opstarten, die moet ik eerst een duw geven voordat die zelfstandig gaat draaien

Maar nu wou ik de ventilator dus opmaken om te kijken waardoor die het niet meer goed doet maar ik krijg hem niet uitelkaar..

Moet je gewoon hard duwen of zit er "verstopt" wat hem tegenhoudt ?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
Euh...koop gewoon een nieuwe. Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet.

Verwijderd

haal het stickertje dr af aan de achter kant haal het veertje van de as af en hij valt zo uit elkaar

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Ja das waar maar een beetje klooten is toch nooit weg...
Wat moet je anders op een zondag middag doen ;)

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 23:33 schreef laserguy het volgende:
haal het stickertje dr af aan de achter kant haal het veertje van de as af en hij valt zo uit elkaar
Dat stikkertje heb ik eraf gehaald en toen kwam ik een dopje tegen die is er ook af maar hoe haal je die veer er dan af ?

Verwijderd

draai je hem om een lager voltage ofzo ?? 5v misschien, sommige 12v fans starten niet op een voltage lager dan 7 ofzo

misschien dat et probleem ??

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Nee want als ik mijn andere fan erop aansluit dan draait die wel goed

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 23:35 schreef facer het volgende:

[..]

Dat stikkertje heb ik eraf gehaald en toen kwam ik een dopje tegen die is er ook af maar hoe haal je die veer er dan af ?
met een puntbek tangentje of gewoon een scherpe schroevedraaien maar wel proberen hem niet te veel te verbuigen anders past het allemaal niet meer goed straks

Verwijderd

En als je hem uit elkaar heb... en je hebt hebt het op een of andere onverklaarbare wijze uitgevonden wat er mis mee is... hoe zet je hem dan weer ik elkaar? :P

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
In het midden zit een zilver as'je en daaromheen een ring maar daar zitten geen gaten in voor me puntbek tangentje...

Maarja dan probeer ik het wel met een schroeverdraaier (als ik die is een keertje gevonden heb :) )

Maar allemaal bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 23:42 schreef mark4sen87 het volgende:
En als je hem uit elkaar heb... en je hebt hebt het op een of andere onverklaarbare wijze uitgevonden wat er mis mee is... hoe zet je hem dan weer ik elkaar? :P
gewoon alles terug zetten en het borg veertje dr weer op zetten
en vergeet vooral de lagers niet :)

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Tayrippie's (of hoe je het ook schrijft) :9

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:02

Row

Je haalt hem uit elkaar door stickertje eraf te halen en als het goed is zit er een ringetje om de as van de fan deze moet er ook af en dan een beetje trekken aan de fan bladen en hij komt los er zit toch wel een beetje kracht op door die magneten.

En inelkaar zetten gewoon de fan erop klikken en dat ringetje hoef je geeneens terug te zetten!

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
k thnx

Het is geluk thnx allemaal hij is OPEN

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op zondag 09 juni 2002 00:18 schreef Row het volgende:
Je haalt hem uit elkaar door stickertje eraf te halen en als het goed is zit er een ringetje om de as van de fan deze moet er ook af en dan een beetje trekken aan de fan bladen en hij komt los er zit toch wel een beetje kracht op door die magneten.

En inelkaar zetten gewoon de fan erop klikken en dat ringetje hoef je geeneens terug te zetten!
als ie ondersteboven hangt wel he |:(
anders liggen die blades ergens in je kast en heb je gewoon een hele rare electromagneet in je kast hangen.. :+

Verwijderd

Gewoon op dezelfde manier als je hem UIT elkaar haalde, maar dan andersom |:(

Lijkt mijn logisch (8>

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 23:43 schreef facer het volgende:

[..]

Tayrippie's (of hoe je het ook schrijft) :9
Tie- wraps :+

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Op zondag 09 juni 2002 14:07 schreef Tinusz het volgende:

Lijkt mijn logisch (8>