Ik heb redhat 7.2 draaien, met eenmaal een NE2000 compatibele kaart. Die werkt wel goed.
Daarna heb ik een 3C509B-TPO (UTP only) ISA kaart erbij gestopt. Deze wou niet werken. Na veel spelen in dos heb ik hem geconfigureerd op IO Address 370 en IRQ 10.
Nu start ik weer op in RH maar nog steeds wil hij het niet doen. Als ik ifconfig draai, krijg ik lo (local) en eth0 (NE2000 kloon).
De 3Com is nergens te bekennen.
Toen heb ik maar geprobeerd om in /etc/modules.conf de regeltjes
als ik dan /etc/rc.d/init.d/network restart uitvoerde kreeg ik helemaal geen eth 1 te zien.
nadat ik de code
als ik dan /etc/rc.d/init.d/network restart uitvoerde kreeg ik de melding dat hij eth1 niet kon starten.
Nu is het vage dat ik na een herstart helemaal geen netwerk adapters meer heb??
Weet iemand hoe ik die NIC aan de praat krijg (en het liefste allebei)?????
Daarna heb ik een 3C509B-TPO (UTP only) ISA kaart erbij gestopt. Deze wou niet werken. Na veel spelen in dos heb ik hem geconfigureerd op IO Address 370 en IRQ 10.
Nu start ik weer op in RH maar nog steeds wil hij het niet doen. Als ik ifconfig draai, krijg ik lo (local) en eth0 (NE2000 kloon).
De 3Com is nergens te bekennen.
Toen heb ik maar geprobeerd om in /etc/modules.conf de regeltjes
code:
1
2
3
4
| alias ... iets met printer alias ne alias 3c509 options 3c509 io=370 irq=10 |
als ik dan /etc/rc.d/init.d/network restart uitvoerde kreeg ik helemaal geen eth 1 te zien.
nadat ik de code
code:
1
2
3
4
| alias ... iets met printer alias ne alias ne options ne io=370 irq=10 |
als ik dan /etc/rc.d/init.d/network restart uitvoerde kreeg ik de melding dat hij eth1 niet kon starten.
Nu is het vage dat ik na een herstart helemaal geen netwerk adapters meer heb??
Weet iemand hoe ik die NIC aan de praat krijg (en het liefste allebei)?????