Toon posts:

serieus video probleem met ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze heb ik ook in de topic "Het grote Geforce4 problemen topic" geplaatst maar niemand reageerd en ik begin een beetje moedeloos te worden. (sorry als dit nie mag)

IK heb dus vandaag me "point of view geforce ti4200 128 mb ddr" gekcoht. ik super blij natuurlijk ik stop dat ding in me moederbord nou fijn hij ziet hem meteen ik installeer de drivers. gaat ook goed ... maar toen.

ik denk ik ga 3dmark2001 gelijk doen het menu werkte gewoon maar zodra ik op benchmark drukte om de test te doen liet tie 1 sec zien en toen kreeg ik alleen maar verschillende kleuren door het scherm . ik douw op esc en toen gaf tie alleen nog maar wit scherm met paarse stippen en bleef de hele computer hangen , ik heb verschilende detonator drivers geprobeerd maar ze doen allemaal het zelfde.

ik dacht meschien ligt het alleen aan 3dmark maar nee ik start gta3, intro doet het en het menu ook maar toen die de savegame had geladen liet tie ook alleen maar rare kleuren zien. zelfde gebeurt met rtcw.

ik gebruik xp pro
me moederbord is msi k7t266 pro.

ik heb me bios al geflashed en de nieuwste via chipset drivers geinstalled helpt allemaal nie. ik heb ook nog een paar bios (amibios) instellingen veranderd maar dat hielp ook nie.

ik hoop dat iemand dit zelfde probleem heeft gehad en waar het ook is goed gekomen.

p.s. kan het zijn dat me videokaart half verrot is ?? (lijkt me sterk trouwens)

Verwijderd

Vidkaart is dus verrot , maat van me heeft dat ook met z'n GF4 Ti4400 .

Verwijderd

volgende keer een fatsoenlijk merk kopen scheelt veel.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

heb je je direct 3d settings al gereset?

Raku

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet je dat resetten???

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
Waarschijnlijk ergens een fout in de kaart, zou even contact opnemen met de zaak waar je hem gekocht hebt.

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
ik heb zelf ook een gf4ti dan alleen de 4400 van leadtek :)

ik draai win2k op het zelfde mobo.
ik heb bij het instaleren nergens probs mee gehad...gewoon mn oude drivers gedeinstalleerd..comp uit. nieuwe kaart erin comp aan en drivers install, restart en klaar :7

denk dus dat je videokaartje brak is...

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
kaart werkt perfect heb hem net uitgetest met de computer van me broertje, dus daar ligt het nie aan. ik den kdat ik maar heel xp er af ga gooien en opnieuw erop zetten kijken of dat helpt.

en anders maar door zoeken in me bios wat er veranderd moet worden.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 10:28

amahusu

taking over the world!

wat ook helpt is alles van je ouwe driver weg te halen en gewoon "clean" nieuwe drivers installeren. het kan met detonator destroyer (kun je vinden op http://www.guru3d.com onder downloads.

btw, ik heb ook POV gf4 ti4200 128mb, absoluut geen problemen mee, loopt als een tiet :D Prima kaartje, alleen wat matig over te clocken, maar ik ben toch niet zo'n strebertje ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Kan ook een irq probleem zijn..
Als je bijvoorbeeld teveel apparaten op dezelfde irq hebt kan je dit soort gedonder dus ook krijgen, zoals ik had.

Wat ik gedaan heb is in apparaatbeheer mn computertype veranderd van acpi-pc naar standard pc, toen gereboot..
Alle hardware werd opnieuw gedetecteerd en geinstalleerd, nog een reboot en alle problemen waren weg.
Elk apparaat had zn eigen irq.

Het enige wat ik nu heb is dat bij het afsluiten hij niet meer automatisch uitgaat (omdat ik dus acpi heb uitgezet in XP) maar dat zal mij een worst wezen, pc gaat toch nooit uit :)

ps. als je dit ook gaat proberen, op eigen risico :)

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
me videokaart werkt nu perfect :o, het probleem was me voeding. ik had een merklose voeding deze gaf geen "clean stroom".

ik heb het getest door de voeding bij me broertje eruit te halen en bij mij aan te sluiten. en toen werkte alles perfect. dus ik heb gewoon een nieuwe voeding gekocht en nu werkt alles perfect.

echt beter kan eindelijk gewoon gta3 spelen :9

maar bedankt voor al jullie reacties

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

nou is dat ook weer opgelost ;)

niks

Verwijderd

ghehe....wat een nieuwe voeding allemaal niet kan doen :>
Pagina: 1