Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Dit wil gewoon zeggen dat er geen OS gevonden wordt. Gewoon ff booten met flop of CD en dan Windows of wat dan ook installeren...
[Edit]
Mocht je na booten met flop nog geen harde schijf vinden, dan even met FDISK partities aanmaken..
[Edit]
Mocht je na booten met flop nog geen harde schijf vinden, dan even met FDISK partities aanmaken..
If nothing is written below, I was the last to reply...
ta. sry da dit overkomt als zo'n dmme post, maar mijn systeem was verdacht veel goedkoper dan ik had verwact én de hdd die in onze huidige comp zit is een enorm blok
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Eeehhhmm, als iemand een harde schijf niet weet te herkennen, zou je hem er dan wel op af sturen met Fdisk? Of in ieder geval zonder verdere gebruiksaanwijzing?
Kan iemand hem even verder helpen met de exacte commando's van Fdisk?
Kan iemand hem even verder helpen met de exacte commando's van Fdisk?
laat maar het lukt zo verder wel
enige reden dat ik hdd niet wist te vinden was dat ik een ouwe compu hier heb (PII 333) die als hdd een enorm groot blok heeft (6.3 gig ??) en enige hard-ware die ik ken is deze hard-ware aangezien ik me pas 2 jaar met dit soort shit bezighou
enige reden dat ik hdd niet wist te vinden was dat ik een ouwe compu hier heb (PII 333) die als hdd een enorm groot blok heeft (6.3 gig ??) en enige hard-ware die ik ken is deze hard-ware aangezien ik me pas 2 jaar met dit soort shit bezighou
Aha, zo'n harddisk die ongeveer even groot is als een CD-rom speler, dat is een Quantum Bigfoot. Alles aan dat ding is BIG, behalve de prestaties. (en de prijs)
De normale harddisk van tegenwoordig is ongeveer zo groot als een 3,5 inch disk station, alleen meer "sardineblik-design"
Met Fdisk weet je om te gaan:
Eerst een primaire partitie maken, dan een secundaire. In de secundaire een paar volumes aanmaken.
De primaire partitie op active zetten.
Rebooten. Formatteren. (kijk uit dat je niet perongeluk je tweede harde schijf met data formatteert)
Driver van CD-rom speler laden. OS installeren. Drivers installeren, programma's installeren.
Overbodige troep dumpen. (regclean etc)
Dit is grofweg de te bewandelen weg.
Succes!
Herman
www.waterkoeling.nl
De normale harddisk van tegenwoordig is ongeveer zo groot als een 3,5 inch disk station, alleen meer "sardineblik-design"
Met Fdisk weet je om te gaan:
Eerst een primaire partitie maken, dan een secundaire. In de secundaire een paar volumes aanmaken.
De primaire partitie op active zetten.
Rebooten. Formatteren. (kijk uit dat je niet perongeluk je tweede harde schijf met data formatteert)
Driver van CD-rom speler laden. OS installeren. Drivers installeren, programma's installeren.
Overbodige troep dumpen. (regclean etc)
Dit is grofweg de te bewandelen weg.
Succes!
Herman
www.waterkoeling.nl
Verwijderd
je bedoelt extended partition en daar wat logische stations (gedver nederlands
inzetten herman met secundaire partitie? Straks krijgt hij nog verkeerde ideeën.
Een vraag, Why the hell ga je zelf je eigen systeem in elkaar draaien als je de hdd niet kan herkennen? Initiatief is goed, maar haal er iemand bij (physiek) die je kan helpen, voor hetzelfde geld had je wat ergers gedaan (denk aan rook, vonken
Een vraag, Why the hell ga je zelf je eigen systeem in elkaar draaien als je de hdd niet kan herkennen? Initiatief is goed, maar haal er iemand bij (physiek) die je kan helpen, voor hetzelfde geld had je wat ergers gedaan (denk aan rook, vonken
Ik weet wel iets van hard-ware af hoor
btw, hoefde d'r zelf alleen maar de geforce2 en de terratec in te pleuren, dat kan ik nog wel.
Pagina: 1