Ik was daarstrax ff bezig om wat mp3'tjes van een andere computer in mijn thuisnetwerk op te halen, stuit ik bij "my network locations" op een locatie die ik nog nooit had gezien, dus ik nieuwschierig als ik ben ff kijken.
Kom ik op een HD die op het eerste gezicht op een willekeurige C: schijf lijkt, en ja, "windows" "program files" en "documents and settings" (Windows XP systeem dus) en ik weet aan de bestanden gezien ZEKER dat het niet een schijf van binnen mijn netwerk is.
Dus ik verder onderzoek doen, en ja hoor, hij blijkt van een andere @home member te wezen, dat mag niet kloppen maar dat doet het wel.

Dus ik heel bezorgd een E-Mail gestuurd naar die knakkers van @home:
Kom ik op een HD die op het eerste gezicht op een willekeurige C: schijf lijkt, en ja, "windows" "program files" en "documents and settings" (Windows XP systeem dus) en ik weet aan de bestanden gezien ZEKER dat het niet een schijf van binnen mijn netwerk is.
Dus ik verder onderzoek doen, en ja hoor, hij blijkt van een andere @home member te wezen, dat mag niet kloppen maar dat doet het wel.
Dus ik heel bezorgd een E-Mail gestuurd naar die knakkers van @home:
Ik vind dit heel vreemd en kan me niet voorstellen dat die @home'ers dit expres hebben gedaan, iedereen met @home is gewaarschuwd (in het bijzonder CC46443-a mocht die dit lezen) Ik had namelijk zomaar al die bestanden kunnen hebben en daar zaten vast wat prive files en misschien pw's bij.Ik wou onlangs (8 juni) via "my network places" op de harde schijf van een computer van mijn thuisnetwerk kijken, nu was het geval dat ik bij my network places een onbekende locatie aantrof. Dus ik keek wat deze was, na een tijdje wachten kreeg ik de C: schijf van een onbekend persoon, in ieder geval, ik vermoed dat dit de C: schijf was vanwege de mappen "Windows" en "Program files", zeker weet ik dit dus niet. Er stonden voor mij onbekende bestanden bij en ik weet zeker dat deze niet binnen mijn thuisnetwerk bestonden.
Na verder onderzoek ben ik erachter gekomen dat deze bestanden en deze connectie zich op computer "CC46443-A" bevonden en heb deze map dus zo snel mogelijk verlaten.
Ik heb door dit voorval ongewild andermans privacy geschonden en weet dat dit onder geen enkele voorwaarde
zou mogen via mijn internet connectie, dit baart mij zorgen, immers, als het bij een iemand kan kan het vast bij meerderen en niet iedereen heeft op zo'n moment de beste bedoelingen.
Ik hoop dat dit zorgbarende probleem snel opgelost kan worden.