werking muis ----> spelbesturing

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Okeey, we hebben weleena allemaal een muis (niet zo'n wezen) uitelkaar gehaalt, maar nu mijn vraag, hoe werkt hij? Je hebt zo'n "schoepen" rad waar het balletje tegenaan draait. Hoe weet de computer dat dat ding draait? (doormiddel van lichtsluis? :? :7)

Nu vind ik een muis vrij nauwkeurig, en mijn pedalen van mijn race stuur set zijn raar aan het doen. (vuile potmeters) Die potmeters worden na een tijdje onnauwkeurig ivm vuil :( (bij mij wil hij niet meer volrem, en zijn middelpunt schommelt van hier tot het WK voetbal in Japan)
Is het niet mogelijk om die potmeters te vervangen door de schoepenrad van de muis?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Ik denk niet dat je die schoepen in je pendalen kunt doen.
Wat je wel kunt doen is contactspray in die potmeters spuiten dan gaat de rommel er uit(niet te veel)

suc6 :)

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Volgens mij (maar pin me er niet op vast) wordt het berekend met die wieltjes die erin zitten. (Van de muis dan) Die draaien (als er niet zoals bij mij te veel huisstof op zit :+) en die draaiing wordt omgezet in snelheid en richting, en dat wordt omgezet naar de plaats van de pointer op je scherm...

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

http://razer.tigga.org -> info -> technology

Kan geen directe link geven, want dat werkt heel vaag niet.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• ND863

ND863

Topicstarter
Dus het werkt wel met een lichtsluis? (dat wieltje heeft gaatjes, en het licht word wel/niet onderbroken.

Maar waarom zou ik hem niet in mijn pedalen kunnen inbouwen?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
muis werkt anders, bij een potmeter veranderd de weerstand en hoe het bij een muis zit weet ik niet. maar je kan gewoon de potmeters van je pedalen vervangen en dan moet ie het weer prima doen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35
koop wel potmetersvan goede kwaliteit, anders ga je er misschien nog meer op achteruit.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• ND863

ND863

Topicstarter
[off topic]
Ik heb een joystick in zijn deadzone is ook al allemaal met uitschieters (ik kan niet eens een beetje rechts sturen) Het betreft een schuifpotmeters, waar ik de "geleiderbaan" goed kan bereiken, alleen ik heb op dit moment geen potmeterschoonmaakspraymiddel :7, hoe kan ik deze schoonmaken? (wasbenzine? Afwasmiddel? :7 :?)
Onder welke naam word de schoonmaak middel verkocht? Gewoon bij de electronica zaak te verkrijgen, right? Iemand een indicatie van wat de kosten zijn? :7)

on topic
het signaal van de muis naar de PC, is dat dan digitaal? (aagezien het met een lichtsluis werkt)

Pagina: 1