Toon posts:

[3dsmax] Layout bij Dual Monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een 2e videokaartje + monitor, en na wat insellingen werkt het nog ook :)

Nu wil ik graag mijn 3dsmax over de twee schermen verdelen. Ik kan 3dsmax wel gewoon wat groter slepen zodat hij op beide schermen komt, maar dat is erg onhandig omdat alles dan horizontaal veel groter is dan verticaal, waardoor de schermpjes nogal uit verhouding komen :(

Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld alleen de vier views (top, front, left, perspective) op één monitor te zetten, en de tools/tab-bladen op de andere monitor? Ik heb er al even mee zitten klooien, maar ik kan niet echt een instelling vinden voor twee monitoren :(

Ik geloof dat ik ooit een plaatje gezien heb van een 3d artiest hier op GoT die ook twee monitoren aan zijn pc had hangen. Alleen weet ik niet meer wie het was :( Ook na het zoeken op gebruikersnaam op GoT heb ik hem niet gevonden :( Wil degene die dit was zich aub melden ! ;)

Ik wist niet precies waar ik dit nou moest posten, maar ik denk dat het voor meer /13-ers wel interessant is om te zien wat je nou met een dual-monitor setup kan doen bij de grafische programma's. Ook leuke dingen voor photoshop/paintshoppro/maya enz zijn welkom wat mij betreft :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 22:21 schreef MaSsiE het volgende:
Ik wist niet precies waar ik dit nou moest posten, maar ik denk dat het voor meer /13-ers wel interessant is om te zien wat je nou met een dual-monitor setup kan doen bij de grafische programma's. Ook leuke dingen voor photoshop/paintshoppro/maya enz zijn welkom wat mij betreft :)
Met je eigenlijke vraag kan ik je niet verder helpen. In Photoshop kun je zonder enige problemen of instellingen gebruik maken van je 2e monitor.

In Photoshop ziet mijn workspace er standaard zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/spiritx/zooi/screenshot.gif

Verwijderd

Ieder programma waarbij je de menubalken 'dockable' of 'undockable' kunt maken werkt het mee om het op twee of meer monitors te laten draaien. Max kan wel de selectiebalk die als default bovenaan staat 'undocken' en dus op je tweede monitor zetten maar niet het toolvlak dat aan de rechterkant staat 'undocken'. Misschien dat dat wel lukt in de aankomende versie 5.
Photoshop, Illustrator, MS Office, bijna alle Macromedia producten etc werkt allemaal wel goed!
Het is vooral met Photoshop werelds, ik gebruik al jaren twee monitoren, en kan niet meer zonder.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zaterdag 08 juni 2002 22:44 schreef SpiritX het volgende:

[..]

In Photoshop ziet mijn workspace er standaard zo uit:
[afbeelding]
Ik begrijp niet zo goed waarom je je tweede monitor maar half benut. Dat kan handiger imo. Pak die tabjes van layers/paths etc es vast en ruk ze es los van de rest ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 01:23 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waarom je je tweede monitor maar half benut. Dat kan handiger imo. Pak die tabjes van layers/paths etc es vast en ruk ze es los van de rest ;)
Held! Weer wat geleerd.... :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 09 juni 2002 11:46 schreef SpiritX het volgende:

[..]

Held! Weer wat geleerd.... :)
LOL Ik dacht dat je een reden zou hebben maar in dit geval.. je gaat er geen spijt van krijgen :) (werkt ook in illustrator ;) )

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op zondag 09 juni 2002 11:52 schreef OzBoz het volgende:

[..]

LOL Ik dacht dat je een reden zou hebben maar in dit geval.. je gaat er geen spijt van krijgen :) (werkt ook in illustrator ;) )
* mpegernie probeert dat ook ff...
he cool! die kende ik nog niet. Ken ook niemand die dat al wel kende BTW. geweldig! vond het al zo irritant dat ik elke keer heen en weer moest klikken tussen paths, layers en history.

dus daar is het dock rechts in je toolbar voor... :D

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Poehpoeh, is dat echt zo onbekend?!?!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zondag 09 juni 2002 14:56 schreef Oogst het volgende:
Poehpoeh, is dat echt zo onbekend?!?!
ja dus.
ik heb vorig jaar het 1ste jaar Multimedia design & Technology gedaan. Niemand die ik het daar heb zien doen, ook geen leraar ofzo en dit jaar net hetzelfde. Ik doe nu Mediatechnologie in a'foort en ik ben het daar ook nog niet tegengekomen. En er wordt daar toch redelijk wat af gephotoshopped.
Zelf werk ik ook al zo'n 4 jaartjes met photoshop.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 14:59 schreef mpegernie het volgende:

[..]

ja dus.
ik heb vorig jaar het 1ste jaar Multimedia design & Technology gedaan. Niemand die ik het daar heb zien doen, ook geen leraar ofzo en dit jaar net hetzelfde. Ik doe nu Mediatechnologie in a'foort en ik ben het daar ook nog niet tegengekomen. En er wordt daar toch redelijk wat af gephotoshopped.
Zelf werk ik ook al zo'n 4 jaartjes met photoshop.
Is dat Mediatechnologie in Amersfoort wat, ik zit er over te denken om het ook te gaan doen :)

[/offtopic]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 01:49

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle 's dual monitor setup:

Afbeeldingslocatie: http://pelle.webgoeroe.net/dualmonitorsetup.gif

/edit
Alleen dat kl#te ICQ kun je niet op je andere scherm krijgen :(

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zondag 09 juni 2002 15:29 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Is dat Mediatechnologie in Amersfoort wat, ik zit er over te denken om het ook te gaan doen :)

[/offtopic]
zekers wel. Tis een stuk samenhangender als in Enschede (MDT) ook. Hou er wel rekening mee dat het niet allemaal PS is maar ook een technische kant heeft.
Maar er is 20 juni een info avond dus ik zou zeggen kom ff langs in a'foort. tis vlakbij het station. Ik loop er die avond ook wel rond met nog een clubje andere studenten en dan kun je wat vragen stellen.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 15:36 schreef mpegernie het volgende:

[..]

zekers wel. Tis een stuk samenhangender als in Enschede (MDT) ook. Hou er wel rekening mee dat het niet allemaal PS is maar ook een technische kant heeft.
Maar er is 20 juni een info avond dus ik zou zeggen kom ff langs in a'foort. tis vlakbij het station. Ik loop er die avond ook wel rond met nog een clubje andere studenten en dan kun je wat vragen stellen.
Hebt u ook een linkie, ben ook geiteresseerd!
Tnx :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 01:49

Pelle

🚴‍♂️

Op zondag 09 juni 2002 15:40 schreef Telefoongids het volgende:
Hebt u ook een linkie
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF8&oe=UTF8&q=mediatechnologie+amersfoort :z

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zondag 09 juni 2002 15:40 schreef Telefoongids het volgende:
Hebt u ook een linkie, ben ook geiteresseerd!
Tnx :)
link... euhm... ow wacht ff
www.immi.nl

[spam alert]onze site van het eerste blok. De één na laatste is van ons, de winnende site dat blok :)
[/spam alert]

/edit by Pelle
Link gefix0red :)
org != nl :P

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zondag 09 juni 2002 15:44 schreef mpegernie het volgende:

[..]

link... euhm... ow wacht ff
www.immi.nl

[spam alert]onze site van het eerste blok. De één na laatste is van ons, de winnende site dat blok :)
[/spam alert]

/edit by Pelle
Link gefix0red :)
org != nl :P
sjeg je bent er snel bij Pelle! :P maar thnx, ik was al bezig en toen kreeg ik het berichtje dat me post al gewijzigd was door een mod..
irri ubb tags... :(

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 15:36 schreef mpegernie het volgende:

[..]

Ben de vorige info avond al geweest, zag dr idd leuk uit daar :7

Verwijderd

Ik zag op die enquete die gehouden is, dat de computers daar zwaar *** zijn! Is het echt zo slecht :? :D

Is het een drukke school!

|| De site zag er wel C *D *D L uit ||

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zondag 09 juni 2002 16:42 schreef Telefoongids het volgende:
Ik zag op die enquete die gehouden is, dat de computers daar zwaar *** zijn! Is het echt zo slecht :? :D

Is het een drukke school!

|| De site zag er wel C *D *D L uit ||
ik vind de pc eigenlijk wel redelijk ok. tja ze werken niet altijd ff lekker maar als het op een gegeven moment te wordt dan gooi je er gewoon een verse nieuwe image overheen.

En je hebt daar tenminste een PC. Ik zit eigenlijk de hele dag daar in m'n werkgroeplokaal en ik heb daar zo'n beetje een eigen PC met brander *D. er zijn 3 pc's per werkgroep (van 4-6 personen) met daarbij één brander. (dus 1 pc op 2 studenten, en dat is best veel voor een hogeschool)
tis een 800 met 128 MB, de rest(zonder brander) is 500 celeron geloof ik. En de meerdere jaars krijgen ook betere pc's.
verder is er ook niets gefilterd. FTP, MSN, warez de hele shit werkt. Dat was in Enschede ook wel anders.

En druk, tja, 3 opleidingen in één gebouw, das niet echt veel maar wel klein en gezellig. Kantine is ook ok.

dus wat wil je? ik kan daar prima werken.

PS: als je hier over door wilt gaan open dan ff een topic in SG ofzo, ik vind het een beetje jammer om daar dit topic voor de misbruiken. Dus mocht je nog vragen hebben dan zie ik je daar of dan mail je maar ff.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm loopt hard hier :) Ik heb alleen nog niet echt iets over 3dsmax gehoord? Je kan de tabbladen dus wel los maken (unlocken) dus dat is in ieder geval al heel erg handig :) Maar is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een viewport op het andere scherm te zetten? Dus bijvoorbeeld perspective helemaal op de 2e monitor?

• Oogst
Ik weet niet wat er precies mogelijk is, maar MAX heeft nog best veel mogelijkheden met de viewports, o.a. met het slepen van de randen om ze zelf te resizen, misschien kun je ze ook wel oppakken en verplaatsen. En je kunt ook andere aantallen viewports in één beeld zetten.

Maar het grote probleem is: kan MAX eigenlijk wel twee 3d-drivers voor twee verschillende videokaarten aan? Misschien is dat wel de reden dat het niet kan, als het niet kan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zondag 09 juni 2002 20:31 schreef Oogst het volgende:
Ik weet niet wat er precies mogelijk is, maar MAX heeft nog best veel mogelijkheden met de viewports, o.a. met het slepen van de randen om ze zelf te resizen, misschien kun je ze ook wel oppakken en verplaatsen. En je kunt ook andere aantallen viewports in één beeld zetten.

Maar het grote probleem is: kan MAX eigenlijk wel twee 3d-drivers voor twee verschillende videokaarten aan? Misschien is dat wel de reden dat het niet kan, als het niet kan.
ik denk ook dat het daar al mis loopt. Of je moet een DH kaart hebben die deze specifike ondersteuning heeft (mij niet bekend).

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 20:31 schreef Oogst het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen hier gewoon een dual scherm uitgang hebben op hun video kaart, en dus maar met 1 kaart werken, en dan moet me dat toch echt wel mogelijk lijken...

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zondag 09 juni 2002 20:41 schreef 3d-dude het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen hier gewoon een dual scherm uitgang hebben op hun video kaart, en dus maar met 1 kaart werken, en dan moet me dat toch echt wel mogelijk lijken...
de topic starter heeft 2 kaartjes dus

verder heb ik hier een DH en het is me nog nooit gelukt om een viewport op scherm twee te krijgen.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 20:42 schreef mpegernie het volgende:

[..]

de topic starter heeft 2 kaartjes dus

verder heb ik hier een DH en het is me nog nooit gelukt om een viewport op scherm twee te krijgen.
inderdaad, sorry had erover gelezen, heb net de help van max eventje liggen doorbladeren en heb geen informatie gevonden voor de viewports te verslepen of te verplaatsten naar 2nd scherm.. dus ik ben bang dat het niet gaat, is wel jammer want zo'n optie zou de functionaliteit wel ten goede komen natuurlijk, maybe in een toekomstige update?

• Oogst
Het zou inderdaad de functionaliteit ten goede komen, maar ik vrees dat 3d renderen dusdanig ingewikkeld is dat het erg moeilijk wordt om direct3d of opengl dat te laten verdelen. Misschien met een custom driver van een Wildcat ofzo. Ik weet namelijk wel dat de nieuwste Wildcats dual-monitor-support hebben, maar of dat dan ook voor dual 3d geldt weet ik weer niet (beetje te duur om te proberen :P). Maar ik vrees van niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Zit inderdaad wat in .. Ik ben al blij dat ik de tools op het andere scherm kan zetten, dat scheelt alweer in ruimte op mijn 15inch schermpie O+

Verwijderd

hmm, zit volgens mij niet in max om die 3d drivers te gebruiken voor een tweede videokaart maar gewoon in windows. Ze moeten alleen de goede API gebruiken (van anderen begrepen, ben totaal geen windows kenner op dit gebied).

Andere 3d programma's werken prima met mijn twee Nvidia kaarten in 1 PC, lekker twee keer 1600*1200. Het kan dus wel, alleen discreet wil er niet aan, maar hetzelfde geldt voor macromedia die zelfs in de laatste flashMX niet alle toolbars eeen geheugen heeft meegegeven waardoor ze weten waar ze stonden toen het programma afgesloten werd.
Wat dat betreft zijn adobe producten wat meer windows conform geprogrammeerd. Trouwens de moeder van discreet, autodesk, kan het wel met Autocad, Mechanical desktop en Inventor dus ze weten wel hoe het moet.
Pagina: 1