Toon posts:

Videokaart voor server

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik ben bezig met het in elkaar zetten van een professionele (bedrijfskritische 19" webserver). Omdat er eigenlijk alleen bij de installatie en in noodgevallen een monitor zal worden gebruikt, dacht ik: ik neem de goedkoopste AGP videokaart bij mijn dealer (toch nog 8mb geheugen). Maar wat blijkt? Dit is een oude AGP 1.0 kaart te zijn. Deze past dus niet in mijn Asus P4T-e moederbord :'(.

Ik heb nu even een oude 2 mb PCI videokaart erin gezet, maar ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van dit ding. Hij zal niet ontploffen ofzo, maar misschien kan deze (ook als hij niet gebruikt wordt) wat instabiliteit veroorzaken. Klopt dit :?

Ik ben nu dus op zoek naar een simpele videokaart. Zijn deze nog ergens nieuw te koop? Ik kan ze namelijk nergens vinden, en om nou een Geforce videokaart in een server te zetten lijkt me overdreven.

Hoe doen jullie dit?

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

zoek dan een goede pci, matrox ofzo g200? lopen perfect stabiel hoor

niks

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb maanden achterelkaar een Trident 9680 2MB PCI gedraaid, op dit moment al 2 of 3 maand een Cirrus Logic 5428 ISA 512K draaien in mn Digital Prioris servertje :)

Maakt echt geen zak uit wat voor kaart je erin zet. Een bekende kaart als de S3 Trio64, S3 Virge, Trident 9440, Trident 9680, Cirrus logic, etc zal echt geen instabiliteit veroorzaken.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Tenzijje er een kaart in hangt die niet helemaal lekker is :P

ik had eoa trident 4MB kaartje in de server op het werk hangen

maar die eindigde door dat ding wel in een kernel panic :o

Repareren doe je zo.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

MATROX, altijd goed !

Verwijderd

Ik heb zelf een Geforce 2 mx pci erin zitten en het loopt al 4 maanden goed

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
ik raad je aan om een Matrox G200 of 400 te halen. die dingen zijn aan te raden voor 'server based pc's.

dikzak

Verwijderd

Gewoon een 8MB SiS-(PCI)geval, niets mis mee hoor.

Verwijderd

Topicstarter
okee ik weet nu wat voor kaart ik ongeveer nodig heb, maar waar kan ik deze halen (ergens in de buurt van rotterdam/zoetermeer)? Ik heb al bij verschillende computerzaken gekeken, maar een dermate simpele kaart is niet te krijgen.

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 23:21 schreef ScrewDriver2k1 het volgende:
http://www.tweakers.net/pricewatch

kijk daar ff rond :D
|:( dom, had ik zelf ook kunnen bedenken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Biostar S3-Trio64V2/DX PCI kaarten gevonden (via pricewatch) met 1 tot 4 mb geheugen van €7,50 tot €20. Is dit wat? Het merk biostar is niet echt bekend, maar het chipset wel? Dit ligt meer in mijn prijsklasse. Ik ga echt geen videokaart van €100 in een server zetten waar geen monitor op is aangesloten.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 08 juni 2002 22:57 schreef Fairy het volgende:
MATROX, altijd goed !
dat d8 je. ik loop stage bij ballast-nedam en daar komt het nogwel eens voor dat die g100 of g200 krengen het begeven.
ik zou er een nvidia kaart in stampen. altijd perfect stabiele drivers n zo.
tnt1 of 2.
heb anders nog wel een tnt2 m64 voor je liggen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Nofi, maar waarom worden hier allemaal van die sjieke kaarten geroepen ?? ?

TNT2, Geforce, Matrox, damn, 't is geen werkstation ofzo hoor!

Snap eik al nieteens waarom die kaart niet past, agp=agp

Scoor anders een of ander ATI kaartje, of een PCI kaartje van een paar Mb.
Die kaart wordt toch maar 2x gebruikt, 1x om troep te installeren, en 1x om op te starten uiteindelijk :)

Mijn server heeft tijden op een 1Mb ISA kaartje gedraait.. so what? Remote control en nix nodig.

Nu draait ie op een i740 :r kaartje. So what? zolang ie het maar doet, en goed is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
en driverondersteuning is ook helemaal niet nodig.. elke kaart kan wel standaard vga of text modus draaien (meer ben je niet nodig), dus volgens mij maakt het weinig uit wat voor kaart je gebruikt.. kan haast niet fout gaan, alleen als de kaart al kapot is, maar dat kan je net zo goed bij een Matrox G400 turbo GTI gebeuren als bij een 512KB isa trident kaartje..

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Qua functies zou een ISA-barrel al voldoen. QUa stabiliteit blijkt een systeem geen ruk met ISA te doen.... ISA-kaartje zoeken?

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:19
Op zondag 09 juni 2002 00:31 schreef Ecteinascidin het volgende:
Qua functies zou een ISA-barrel al voldoen. QUa stabiliteit blijkt een systeem geen ruk met ISA te doen.... ISA-kaartje zoeken?
Nuh, een p4 plank zie ik niet echt ISA hebben :)

maar op zich had het idd prima gekund.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelf heb ik in mijn servertje ook een matrox zitten. Nog nooit problemen mee gehad.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 09 juni 2002 00:01 schreef DJSmiley het volgende:
Nofi, maar waarom worden hier allemaal van die sjieke kaarten geroepen ?? ?

TNT2, Geforce, Matrox, damn, 't is geen werkstation ofzo hoor!

Snap eik al nieteens waarom die kaart niet past, agp=agp

Scoor anders een of ander ATI kaartje, of een PCI kaartje van een paar Mb.
Die kaart wordt toch maar 2x gebruikt, 1x om troep te installeren, en 1x om op te starten uiteindelijk :)

Mijn server heeft tijden op een 1Mb ISA kaartje gedraait.. so what? Remote control en nix nodig.

Nu draait ie op een i740 :r kaartje. So what? zolang ie het maar doet, en goed is.
vind je een tnt2 nog sjiek? die krengen krijg je nu gratis bij een pak waspoeier.
omdat dit een bedrijfscritische server word kan je beter niks aan het toeval over laten. nvidia heeft bewezen de aller beste drivers te hebben, dus dan pak je toch gewoon zo'n oud tnt1/2 barrel? die kregen kosten echt niks meer.

ik snap trouwens niet waarom je een bedrijfscritische server zelf gaat bouwen? je kan beter zo'n kant en klare comwrak of hp nemen. weet je tenminste zeker dat de koeling goed is en heb je garantie dat ie blijft werken.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:29

nrg

Op zondag 09 juni 2002 08:35 schreef weareborg het volgende:

[..]

vind je een tnt2 nog sjiek? die krengen krijg je nu gratis bij een pak waspoeier.
omdat dit een bedrijfscritische server word kan je beter niks aan het toeval over laten. nvidia heeft bewezen de aller beste drivers te hebben, dus dan pak je toch gewoon zo'n oud tnt1/2 barrel? die kregen kosten echt niks meer.

ik snap trouwens niet waarom je een bedrijfscritische server zelf gaat bouwen? je kan beter zo'n kant en klare comwrak of hp nemen. weet je tenminste zeker dat de koeling goed is en heb je garantie dat ie blijft werken.
Wat ik niet snap is dat gelul (nofi, niet persoonlijk) over drivers.

Ik weet niet wat voor een OS erop draait, maar bij een Linux/Unix/whatever server draait de hele boel gewoonlijk (beetje gek als je een GUI gaat installen op een server imho) in text-modus. Wat nou drivers? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.