Cooling probleem

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik zal even aan het begin beginnen (de ongeduldigen onder jullie kunnen gelijk naar het eind van deze post)

Toen wij onze AMD TB1000 gekocht hadden (op dat moment een van de snelste) waren wij natuurlijk heel erg trots (wie zou dat nou niet zijn).
Hij werd gewoon ee graadje op 50 wat er mee door kan, toen er een GF2MX200 (waarbij je zonder actieve koeling een eitje kan bakken op de core) bij kwam in de kast hebben we er nog een case fan ingezet vlakbij de cpu (hij werd nu bijna 60 graden) om de warme lucht uit de kast te zuigen wat al gauw weer een graadje of 15 scheelde op full load.

De cpu werd daarna dus 45 graden wat er mee door kan, maar nu komt het probleem: hij wordt weer 53 graden :'( en de case temp 40 en de zijkant waar de cpu tegen aan zit is ook veelste warm, de HS zit vol met stof maar ik haal m er niet af want ik heb daar hele slechte ervaringen mee (laatst nog 2 486's mee gemold :() en mn broer wil m er ook niet afhalen omdat hij er dan weer heel erg moeilijk op komt. Hebben jullie tips om al dat stof eruit te halen, de stofzuiger helpt niet.

Ik heb nog 1 plek over om nog een case fan in te zetten om eventueel koudere lucht aan te zuigen maar dat gat is 70mm*80mm, zijn daar ook fans voor te krijgen ?

OK nu voor de ongeduldigen onder jullie de vragen kort samengevat:
1) hoe krijg je stof uit een HS zonder m van de cpu af te halen (stofzuiger werkt niet)
2) hoe krijg je een fan op een gat van 70mm*80mm zonder te boren, dremelen, etc.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 11:06
Op zaterdag 08 juni 2002 21:55 schreef MBrulez het volgende:
Ik zal even aan het begin beginnen (de ongeduldigen onder jullie kunnen gelijk naar het eind van deze post)

Toen wij onze AMD TB1000 gekocht hadden (op dat moment een van de snelste) waren wij natuurlijk heel erg trots (wie zou dat nou niet zijn).
Hij werd gewoon ee graadje op 50 wat er mee door kan, toen er een GF2MX200 (waarbij je zonder actieve koeling een eitje kan bakken op de core) bij kwam in de kast hebben we er nog een case fan ingezet vlakbij de cpu (hij werd nu bijna 60 graden) om de warme lucht uit de kast te zuigen wat al gauw weer een graadje of 15 scheelde op full load.

De cpu werd daarna dus 45 graden wat er mee door kan, maar nu komt het probleem: hij wordt weer 53 graden :'( en de case temp 40 en de zijkant waar de cpu tegen aan zit is ook veelste warm, de HS zit vol met stof maar ik haal m er niet af want ik heb daar hele slechte ervaringen mee (laatst nog 2 486's mee gemold :() en mn broer wil m er ook niet afhalen omdat hij er dan weer heel erg moeilijk op komt. Hebben jullie tips om al dat stof eruit te halen, de stofzuiger helpt niet.

Ik heb nog 1 plek over om nog een case fan in te zetten om eventueel koudere lucht aan te zuigen maar dat gat is 70mm*80mm, zijn daar ook fans voor te krijgen ?

OK nu voor de ongeduldigen onder jullie de vragen kort samengevat:
1) hoe krijg je stof uit een HS zonder m van de cpu af te halen (stofzuiger werkt niet)
2) hoe krijg je een fan op een gat van 70mm*80mm zonder te boren, dremelen, etc.
Is gewoon de zomer in combinatie met stof kan ik je met bijna alle zekerheid zeggen....

Loop om stof weg te halen is binnen bij een goede elektronicazaak een vraag naar een busje Blast - off

Is gewoon simpelweg een busje met hogedruk lucht die spuit je op je cpu cooler en weg is alle stof in 2 seconden

En ik vind jou erg knap als jij zonder boren etc..een gat van 70 × 80 krijgt.......

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Op zaterdag 08 juni 2002 22:24 schreef djgero het volgende:
Loop om stof weg te halen is binnen bij een goede elektronicazaak een vraag naar een busje Blast - off
da's inderdaad de meest makelijke oplossing of je moet een lucht commpressor hebben...

Maar als ik goed begrijp word je PC dus heel snel stoffig? ik weet niet hoe je kast staat maar anders zou ik hem is van de grond halen... daar is het namelijk het stoffigs dus als je in een stoffige ruimte zit is dat een beetje een oplossing om stof te voorkomen...
Want voorkomen is makelijker dan oplossen :9

n54 power!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
tip van mij!

met een wattenstaafje kan je precies tussen de koelribben door en haal je zo alle stof deruit. kan je je hsf laten zitten

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Gewoon naar de gamma gaan en een klein kwastje halen...

Samen met een dustbuster of een stofzuiger ff met het kwastje tussen de ribben heen en weer gaan.... uitzuigen en klaar....

De echte Tweakert ken nie zondah de Gamma!

WWW.RC5.NL

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Wattenstaafje en puntig uiteinde van iets (zo'n kam ofzo) en dan stofzuiger werkt wel behoorlijk. Anders moet je weer geld gaan uitgeven en als dat neit hoeft is dat toh wel mooi, niet? :)
succes

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Mobo eruit halen en dan van de zijkant de stofzuiger erop. Wel de fan er af gehaald toch? Met stofzuigen.
Lekker handig btw om een case fan erbij te zetten. Dat gaat natuurlijk niet werken he. Dat stof moet eruit klaar. Stof in je pc is zowieso link.

En anders de koeler er toch maar af. Dan doe je deze keer maar voorzichtig.. :9

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Op zondag 09 juni 2002 00:06 schreef Prang het volgende:
De echte Tweakert ken nie zondah de Gamma!
helemaal mee eens

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
53 stressed vind ik wel meevallen hoor.. ik zou niet de moeite nemen om er iets aan te doen.. mijn athlon 1000 werd laatst >76 graden (had met een beveiligingsprogje een limiet ingesteld op die temp.). Dus toen heb ik de heatsink er maar es afgehaald en nieuwe koelpasta enzo geplaatst (oude was helemaal weggesmolten) en een 80MM fan geplaatst boven de cpu (met een decoupeerzaag gat gezaagd). Nu wordt ie stressed weer een graadje of 58 waar ik wel tevreden mee ben.

Ik was er ook niet zo blij mee om die heatsink van de cpu af te halen als je al die verhalen hoort van gemolde AMD cpu's, maar als je gewoon heel voorzichtig doet kan er weinig fout gaan. Gewoon ff veel info zoeken op GoT hoe andere mensen dat doen, zodat je goed weet wat je gaat doen.
En dat zagen van een gat zag ik ook helemaal niet zitten, ik dacht dat dat heel moeilijk zou gaan en dat je meteen scheef zaagt. Maar ik heb het gewoon met een decoupeerzaag gedaan (eerst ff rondje aftekenen en gat boren zodat je een begin hebt voor de zaag). Wel ff een speciaal ijzerzaagje gebruiken voor de decoupeerzaag natuurlijk :) En zo'n pc kast is minder dik dan je denkt; ging er bij mij heel makkelijk doorheen :)

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 08-02 14:06
ik heb het met een zacht kwastje gedaan bij onze oude p3.. en dan wel opvangen met stofzuiger anders vliegt het overal heen..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 07:29
Gewoon met een grote schilderskwast of kapperskwast. Dit wil altijd wel lukken. Overige stof wegzuigen met een stofzuigertje :9

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
een busje met perslucht ( spuitbus vorm ), zit zo'n lang slagetje aan en kun je makkenlijk mee tussen de vinnen mikken :) zoiets kun je wel bij de meeste hobby zaken kopen ik denk dat de gamma en/of praxis ze ook wel hebben.. ( jaja wij hebben hier geen gamma in de buurt duz ik moet altijd naar de praxis )

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• MewBie
  • Laatst online: 21:14
Ok thnx voor de tips, als ik tijd heb gaa ik m ff schoonmaken.

Maar even over dat gat, dat gat dat zat al in de kast, das gewoon zo'n blowhole maar die zit in de onderkant.

ook nog even iest over mn kast verplaatsen, dat kan namelijk niet, hij staat hier onder het bureau en dr bovenop is niet zo'n goed id.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:43
dan zou je een stoffilter voor je intake fan kunnen plaatsen, zal wel een stuk schelen.

Arrows are made to fly, so are aeros.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

als stof filter kan je evt een opgespannen panty nemen... werkt best goed en het is goedkoop... :)
Maar een filter verstoort wel je airflow natuurlijk dus maak er geen mega filter van...

n54 power!

Pagina: 1