[XP] network name no longer available

Pagina: 1
Acties:

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14
Ik heb hier 2 WinXP clients en 1 linux bak staan. Allen verbonden via een 10/100mbit hub.

Nu probeer ik vanaf 1 XP client iets NAAR de andere XP client te kopieeren. Na minder dan een seconde stop de netwerkactiviteit (te zien in taskmanager networking). Vervolgens gebeurt er een seconde of 10 niks, en daarna verschijnt de foutmelding:

Error copying file [filename]: The specified network name is no longer available

Search op dit forum geeft oplossingen als: NetBEUI gebruiken, en FSB niet overclocken. Mijn FSB is default, en ik wil dat NetBIOS over TCP/IP werkt. Het heeft namelijk wel ooit gewerkt. Maar sindsdien zoveel veranderd: ik zou niet weten wat de oorzaak is.

Ok het volgende heb ik geprobeerd/aan gedacht:

- rechten: inloggen als administrator, ook op de remote PC
- NIC's op half-duplex, NIC's op 10mbit/s
- andere share's proberen
- andere bestanden kopieeren

Helpt allemaal niet.

Ook kan ik vanaf de linux pc niet connecten met 1 van de XP clients: "protocol negotiation failed" bij het mounten van een smbfs share. De andere werkt wel. Dit probleem is tussen beide WinXP pc's niet aanwezig.

Ow jah, als ik ipv bestanden NAAR een share de bestanden VAN een share kopieer (pull ipv push zeg maar) dan is er niks aan de hand :?

Iemand een idee? Ik wordt |:( hier

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14
Ik heb het opgelost *D

Antivirus software verwijderd: Het werkt! Ik had dus F-Secure antivirus... nu maar op zoek naar een andere.

Deze kan op slot