Kan geen netwerkomgeving installeren op 98

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb pas op m'n client de harde schijf geformateerd en windows erop nieuw opgezet maar nu kan ik geen netwerkomgeving installeren. Als ik bij netwerk in configuratie scherm alles delete en er weer opnieuw toevoeg
dan wordt er om de 98 cd gevraagd om netwerkomgeving te installeren maar dan kan die heel veel files niet vinden.

Ik heb de originele cd gebruikt

Wie kan me helpen? |:(

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

HEB je de orginele cd of een kopie (Bestandjes die missen) of staat hij op de HD Zelf?

[EDIT] Uit je txt maak ik uit dat je geen CD-ROM hebt van `98 :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 21:41 schreef Quaker het volgende:
Ik heb pas op m'n client de harde schijf geformateerd en windows erop nieuw opgezet maar nu kan ik geen netwerkomgeving installeren. Als ik bij netwerk in configuratie scherm alles delete en er weer opnieuw toevoeg
dan wordt er om de 98 cd gevraagd om netwerkomgeving te installeren maar dan kan die heel veel files niet vinden.

Ik heb de originele cd gebruikt

Wie kan me helpen? |:(
gewoon c\windows\system gebruiken
en als dat niet werkt c:\windows en zo een paar keer heen en weer gaan

• Quaker
als ik die bestanden die hij niet kan vinden opzoek bij zoeken dan kan ik sommige wel vinden maar anders staan niet op de HD of op de CD

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
vraagt hij stiekem ook niet om de drivers van hardware?

Xbox360 gamerprofile

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:40
Dat gebeurt idd vaak, dan vraagt hij om de Windows 98 CD, maar dan bedoelt tie eigenlijk dat tie de driver diskette van de netwerkkaart wil hebben, dus probeer dat eens.

Verwijderd

installeer de netwerkkaart dus eerst maar opnieuw.

• Quaker
Als ik naar deze computer ga de netwerkkaart delete en dan op vernieuwen klik dan kan ik hem opnieuw installeren maar dan dan zegt ie dat ie op A:\NETRTS.inf (de driver diskette) het beste installatie prog staat als ik dan verder ga kan ie heel veel bestanden zoals choosusr.dll, msnp32.dll, dfs.vxd, vredir.vxd niet vinden. Als ik de pc dan opnieuw start dan krijg ik in DOS de melding dat ie dfs.vxd en vredir.vxd niet kan vinden en dat de toepassende blablabla ontbreekt. In windows krijg ik vervolgens de melding dat de bibliotheek in msnp32.dll verkeerd is en dat Microsoft networking niet werkt

heeft iemand nog een suggestie?

• SithWarrior
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm als je emaal onder 98 dat vernaait heb (netwerk gedeelte) kan je nog beter alles effe er weer opnieuw opgooien ipv gaan zitten prutsen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 09:36 schreef Quaker het volgende:
Als ik naar deze computer ga de netwerkkaart delete en dan op vernieuwen klik dan kan ik hem opnieuw installeren maar dan dan zegt ie dat ie op A:\NETRTS.inf (de driver diskette) het beste installatie prog staat als ik dan verder ga kan ie heel veel bestanden zoals choosusr.dll, msnp32.dll, dfs.vxd, vredir.vxd niet vinden. Als ik de pc dan opnieuw start dan krijg ik in DOS de melding dat ie dfs.vxd en vredir.vxd niet kan vinden en dat de toepassende blablabla ontbreekt. In windows krijg ik vervolgens de melding dat de bibliotheek in msnp32.dll verkeerd is en dat Microsoft networking niet werkt

de driver moet je idd van diskette halen (of op de HD zetten), maar daarna wil die meestal die andere bestanden van de win98 CD hebben, dus moet je de plaats van de bestanden weer aanpassen: dus CD van 98 in jouw CD-speler en dat pad kiezen (kijk in de verkenner welke letter je moet hebben) en dan de juiste map kiezen op de CD (win98 meen ik).

Verwijderd

Quaker schreef op 14 June 2002 @ 09:36:

ik heb nu precies ditzelfde probleem. Het meest irritante is dat de cd-rom speler het niet functioneert en ik dus die Win 98 cd niet kan gebruiken. Ja, ik weet het, ongelofelijk, maar waar...(is de PC van m'n moeder trouwens)

hij vraagt nu om de bestanden "dhcpcsvc.dll, secur32.dll, svrapi.dll, ndis.vxd, ndis2ap.vxd, ndiswmi.sys en vnetbios.vxd". Ik wil deze via mijn eigen PC op een floppy zetten en dan die gebruiken voor de PC met Win 98. Weet iemand hoe ik aan die bestanden kom? En zal dit dan ook die meldingen in DOS (kan bestanden zoals msnp32.dll, dfs.vxd, vredir.vxd niet vinden) verhelpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 01:11 ]

Verwijderd

vanaf floppy met CD ondersteuning de 98 CD opstarten, kopieer dan de 98 map effe naar de pc. Dan het pad aangeven waar ze staan als je het opnieuw installeert.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 07:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 07:50:
vanaf floppy met CD ondersteuning de 98 CD opstarten, kopieer dan de 98 map effe naar de pc. Dan het pad aangeven waar ze staan als je het opnieuw installeert.
sorry, maar mijn technische kennis schiet nu even tekort. Vanaf floppy met cd ondersteuning? Kan je dat misschien specificeren?

Verwijderd

effe google gebruiken, we schrijven hier geen handleidingen.... ;)
Tip: de opstartdisk van 98 doet dat standaard...

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53
Je kan op een floppy een menuutje maken waarin je verschillende opties heb.
Een daarvan is opstarten met CD ondersteuning.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

GrumpyGamerDad schreef op 13 August 2003 @ 09:48:
Je kan op een floppy een menuutje maken waarin je verschillende opties heb.
Een daarvan is opstarten met CD ondersteuning.
OK, maar hoe doe ik dat precies? :?

Verwijderd

Probeer het eens met een andere CDROM (die van de buren ofzo) misschien is die van jouw wel slecht uitleesbaar. Of je loop werk van je CDROM speler is niet goed meer!

PS wat voor een netwerkkaart is het eigenlijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 10:05:
Probeer het eens met een andere CDROM (die van de buren ofzo) misschien is die van jouw wel slecht uitleesbaar. Of je loop werk van je CDROM speler is niet goed meer!

PS wat voor een netwerkkaart is het eigenlijk?
ja, dan moet ik ff de cd-rom van de buren uit hun PC slopen. Denk niet dat ze dat op prijs stellen.

Gaat om een Sweex Gamers kitje met Realtek kaarten

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 09:51:
[...]

OK, maar hoe doe ik dat precies? :?
Maak een opstartdisk in WIN98

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

GrumpyGamerDad schreef op 13 August 2003 @ 11:03:
[...]

Maak een opstartdisk in WIN98
ja, maar dan vraagt'ie ook weer om bestanden als 'command.com' van de WIN98 cd...en de cd-rom speler doet het dus niet :'(

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb dit ook vaak gehad met win98, dan vragt hij om drivers van cd.
MAAR: De cd-rom drivers zijn nog NIET geladen op dat punt. Kortom, je hebt geen cd-rom ondersteuning tijdens de installatie.
Oplossing is dan: booten naar dos [met win98 bootflop of bootable win98 CD] en je hele win98 CD [of IIG de win98 map] kopieren naar je C-Schijf. Daarna windows naar die map wijzen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

als je geen opstart disketten kunt maken dan kun je hem hier wel vinden.
http://www.bootdisk.com/

Verwijderd

Idd kun je eens proberen de hele CDROM naar je HD te kopieeren.
Dan kun je gelijk zien of je CDROM leesbaar is al dan niet en vervolgens. Die map/dir gebruiken voor de install van je netwerk omgeving.

PS voor die Realtek kaartjes kun je ook even de laatste drivers downloaden van hun site.

Verwijderd

Thnx, zal eens kijken.

Laatste drivers van de netwerkkaartjes heb ik al gedownd en geinstalleerd, maar hij vraagt dus nog steeds om bestanden van de WIN98 cd-rom. Echt te bizar dat juist nu de cd-rom speler verzaakt.

Verwijderd

Quaker schreef op 14 June 2002 @ 09:36:

Je moet je pc ook wel helemaal rebooten voor je weer met het installeren begint van je netwerk omgeving. Oja ik zou echt even alles bij je netwerk instellingen verwijderen en dan dus rebooten. daarna beginnen met de win98 cdrom op je hd en de nieuwste drivers van realtek dan gaat het wel goedkomen! >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 12:34:
Idd kun je eens proberen de hele CDROM naar je HD te kopieeren.
Als dat lukt doe ik dat meteen, dan heb ik dat gezeik om die WIN 98 CDROM ook nooit meer. Snap eigenlijk waarom ik in 1e instantie niet de hele WIN 98 cd heb geinstalleerd of kan dat niet? Heb al vernomen dat WIN 98 met dit soort erg lastig is...

Verwijderd

Oh, nog iets

moet ik de bootdisk van WIN 98 OEM of Custom hebben? of WIN 98 SE?

Verwijderd

Tja als je handig bent met DOS moet je even een bootdisk maken met netwerk ondersteuning en dan de CDROM speler van de 2de pc in het netwerk mappen als schijf en dan kopieeren.

Maar soms is het handiger om even een cdromspelertje uit te bouwen en weer in te bouwen. Scheelt een hoop frustratie... of gewoon even een nieuwe halen ;)

Verwijderd

Ik weet niet welke versie jij van win 98 hebt maar ik zou als je het niet weet gaan voor de WIN98 SE (Second Edition)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 12:48:
Tja als je handig bent met DOS moet je even een bootdisk maken met netwerk ondersteuning en dan de CDROM speler van de 2de pc in het netwerk mappen als schijf en dan kopieeren.

Maar soms is het handiger om even een cdromspelertje uit te bouwen en weer in te bouwen. Scheelt een hoop frustratie... of gewoon even een nieuwe halen ;)
zo handig ben ik dus niet met DOS |:(

cd-rom speler heb ik uitgebouwd, alles gecheckt en weer ingebouwd. Snap echt niet waarom die het niet doet. Lade gaat wel gewoon open en dicht.

ik kan trouwens alleen zien dat de OS van die pc WIN98 4.10.1998 is.

Verwijderd

The Win98 Original Edition copy will be version 4.10.1998,
The Win98 SE copy will be version 4.10.2222

Probeer jij niet toevallig met een win98 standaard cdrom een win98 SE netwerkomgeving te installeren?

Want als dat zo is gaat het niet werken!

Verwijderd

nee, dat weet de PC toch nog niet? Want ik ben er nog niet eens aan toegekomen om een WIN 98 CDROM te gebruiken...

ik ga nu ff de bootdisk van de Original Edition proberen, thnx!

Verwijderd

laat even weten of het gelukt is...

Verwijderd

op zich lukte het wel met de bootdisk. Heb in DOS gekozen voor opstarten met cd-rom ondersteuning. Echter, toen ik E:\dir in tikte om te zien of 'ie de cd ook goed las kreeg ik geen dir te zien van de cd zelf. Ook naar Windows gaan via C:\win lukte niet ....

zit nog weinig vordering in, helaas :-(

Verwijderd

W8 eens volgens mij is E:\ een virtuele schijf (RAM dus) en moet je gewoon een station verder kijken. D:\ dat zou wel moeten gaan!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 15:27:
W8 eens volgens mij is E:\ een virtuele schijf (RAM dus) en moet je gewoon een station verder kijken. D:\ dat zou wel moeten gaan!
Om de cd-rom te benaderen bedoel je? Hmm, zal eens checken

thnx

Verwijderd

oeps ik bedoelde eigelijk F:\ hangt af van hoeveel schijfen jij fat32 of fat16 hebt gepartitioneerd. Gewoon even proberen welke je moet hebben ik heb zelf 4 cd/dvd loopwerken .. en ik ben ook altijd de kluts kwijt welk drive lettertje was het ook al weer...uuh? :)

Verwijderd

ik heb 1 schij, opgedeeld in C en D. De Cdrom was altijd E, dus waarom nu niet vraag ik me af?

maar ik zal even het alfabet afgaan ;-)

Verwijderd

Omdat de boot disk van win98 meestal een virtuele schijf aanmaakt met daarop de bestanden die op je floppy staan. Dit doen ze omdat je dan zonder problemen het floppy er uit kunt halen en dan toch nog een bestand kunt runnen. want daar heb je namelijk command.com voor nodig en die staat immers op A:\ als je die dus weg haalt... bla bla...
vandaar de extra virtuele schijf! Deze wordt vaak na je Partities gemapt dus in jouw geval pas na C en D je E:\ wordt van een virtueel en de F:\ CDROM.

Ten minste zo hoort het te werken ;) het blijft Microsoft!!

Verwijderd

ik heb nu allerlei benodigde files kunnen krijgen via een vriendelijke meneer. Echter, ik heb blijkbaar nog veeeeel meer files nodig, echt niet te doen om dat steeds op te zoeken....ik moet gewoon die CD van WIN98 kunnen aanspreken. Daar staan al die bestanden op.

nu heb ik nog een poging gewaagd om de CD-ROM speler aan de gang te krijgen. Weer met opstartdiskette, gekozen voor cd-rom ondersteuning, etc...

dus nu typ ik

E:\dir (heb een cd in de lade uiteraard)
dan krijg ik; "volume in station E is MS-Ram drive

bij F:\dir, blijft'ie zeggen:

"cd101 not ready bezig met lezen station F
Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt?"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 17:26 ]

Verwijderd

is de CD een kopie soms.... of origineel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 17:16:
is de CD een kopie soms.... of origineel?
origineel

Verwijderd

Lijkt er toch erg sterk op dat die cdromspeler of cdrom stuk is! :o
Heb je niet een andere bootble cdrom of normale cdrom? Kun je even kijken of je cdromspeler deze wel kan lezen! Zo niet zou ik toch echt even een andere cdromspeler in je pc zetten.

Soms zijn die lasers van de cdromspelers oud en zijn dan veel minder krachtig en kunnen dan bijna geen cdroms meer lezen. Je hoord ze dan iedere keer opspinnen en blijven dan zoeken. B)

TIP je kunt ook even langs een PC winkel gaan en vragen om een oude gebruikte cdromspeler die hebben ze meestal wel liggen in een rommel bak. Kun je die voor een scheet en een knikker in je PC zetten. En anders een nieuwe die zijn ook niet meer zo duur! :*)

Verwijderd

Oja, als je echt geen zin hebt om een cdromspeler te gaan kopen dan zou ik die HD uitbouwen en in je andere PC hangen. En daar dan op D:\win98setup je hele cdrom zetten dan je HD weer terug zetten en dan booten met je floppy even D:\win98setup\setup runnen en rock and roll....... >:)

Moet je wel even op je jupers letten op je HD

Verwijderd

OK, update;

heb gisteravond ff snel een Samsung 52x cd-rom speler gehaald bij de Makro voor 17 euro! Deze aangesloten en het werkt! Nu heb ik alle benodigde files kunnen installen

bij het opstarten krijg ik echter wel nog meldingen in DOS, waar wordt gezegd dat sommige .vxd bestanden ontbreken. Ik kan dan wel gewoon door-enteren en dan startr Windows normaal op...maar dat is van latere zorg

ik moet nu ff op een langere cross-cable wachten, want een UTP-kabel gaat niet werken denk ik zo

bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Geen dank!

.vxd bestandtjes is een veel voorkomend probleem ik denk dat het hier op GoT wel meer over te vinden is!

Langere cross-cable want UTP gaat niet werken ...??? :?

De kabel heet UTP-kabel en die het je in meerdere varianten. 1 op 1 of straight en crossed.
Je kunt dus van die straight kabel één kant afknippen en er een nieuw UTP stekkertje er crossed aan knijpen. Je kunt gewoon een ISDN stekker gebruiken met een ISDN-tang
Een schema is te vinden bij de FAQ van netwerken.

PS gebruik een brakke cd's in die 52 speed speler anders kunnen ze uit elkaar knallen!
En dat geeft een rommel!!! :'(

Succ6 ermee.... en dan zo het netwerk in de lucht krijgen! appeltje eitje ;)

Verwijderd

OK, thnx nogmaals. Zal eens kijken naar die kabels.

maar ik ben nu bezig met de netwerkkaart in Win2000 (mijn PC dus) en verrassend stuit ik daar ook op een probleempje.

Bij 'add hardware' krijg ik na installatie van de drivers dit:

"The following hardware was installed
Net

An error occured during the installation of the device

The style of the INF was different than what was requested"

wat is dit nou weer....?

Verwijderd

Ik krijg nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tekick.com/Clipboard01.jpg

en onder apparaatbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://tekick.com/Clipboard02.jpg

heb de driver voor W2K van de Sweex.com website afgehaald

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 21:50 ]

Verwijderd

weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Zou het zomaar kunnen dat die netwerkkaart nu al kapot is...??

Verwijderd

Nee je hebt de verkeerde drivers gebruikt!

Er staat ook Fast Ethernet NIC ... fast is meestal 1000Mbit of 1Gbit en ik neem aan dat jij een 100Mbit kaartje hebt. Dus even de juiste driver gebruiken... :*)

PS Voor die realtek kaartjes zitten er ook goede driver in win2k.
Je kunt hem er bij apperatenbeheer ook even uitgooien en opnieuw installeren.
En dan gewoon de standaard drivers gebruiken als je echter het gelijk goed wilt doen dan moet je de juiste drivers gaan downloaden. Ik denk dat je het type nummer wel goed hebt maar dan moet je dus niet de Fast variant hebben maar de normale

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 09:20:
Nee je hebt de verkeerde drivers gebruikt!

Er staat ook Fast Ethernet NIC ... fast is meestal 1000Mbit of 1Gbit en ik neem aan dat jij een 100Mbit kaartje hebt. Dus even de juiste driver gebruiken... :*)

PS Voor die realtek kaartjes zitten er ook goede driver in win2k.
Je kunt hem er bij apperatenbeheer ook even uitgooien en opnieuw installeren.
En dan gewoon de standaard drivers gebruiken als je echter het gelijk goed wilt doen dan moet je de juiste drivers gaan downloaden. Ik denk dat je het type nummer wel goed hebt maar dan moet je dus niet de Fast variant hebben maar de normale
uuh klopt toch niet helemaal ik kom de naam realtek 8139 Fast ethernet nic overal tegen dus dat zal ook wel kloppen.
Dit zou dan voor win 98 de juiste driver moeten zijn!
ftp://152.104.125.40/cn/n...eries/win98-8139(505).zip

Mocht hij nog niet werken dan moetje eens even kijkken in welk PCI slot je hem hebt gestoken. In principe moet je het slot hebben dat het verst verwijderd is van je videokaart, meestal de onderste dus. Met win98 wil je nog wel eens een IRQ probleem krijgen.

Verwijderd

voor Win98 werkt het nu, het bovenstaande probleem heb ik met Win2000. En daar heb ik toch echt de goede driver voor, volgens mij.

Ik zal dalijk even de kaart uit de Win 98-kast in mijn PC proberen. Ik heb de kaart nu trouwens in het onderste slotje zitten, net onder de geluidskaart. Is ook het enige slotje wat vrij is...

Verwijderd

Ha dan is zo'n klein ATX mobo-tje :)

Hmm vreemd dat het met win2k fout gaat die heeft/geeft geen IRQ problemen. Heb je in je BIOS wel aangegeven dat je OS je IRQ toewijzing afhandeld voor je PCI banken, dat wil nl. ook nog wel eens fout gaan.

Als alles goed gaat hoef je ook geen ADD hardware te doen hij ziet je realtek kaartje dan gelijk al bij het opstarten... plug en play of moet ik zeggen plug and pray :(

Hee w8 eens :/ heb je bij hardware al gekeken of die realtek er niet al tussen staat (bij de hardewaren). Heb ik ook wel eens gehad ik proberen iets te installeren had win2k hem al geïnstalleerd zonder dat te melden! Tja en dan gaat het niet werken. Maar ik neem aan dat je daar al naar hebt gekenen!

Verwijderd

http://www.network-drivers.com/drivers/44/44978.htm
inloggen met
naam: driver
ww: all
zie comment:
http://www2.driverguide.com/uploads/uploads11/28645.html
Card - Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC
OS - Win2000

Installed and worked perfectly. Thanks Mike.

P.S.:via Google http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

of
http://www.google.nl/sear...0&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8

en dan
http://www.network-drivers.com/companies/891.htm weer inloggen na keuze..

info over de kaart: http://www.partshelf.com/realchip10pc.html

Verwijderd

ik heb nu in m'n w2k machine de geluidskaart met de netwerkkaart vervangen en nu doet de netwerkkaart het wel. De geluidskaart doet het nu echter niet. PCI slot kapot of IRQ conflict ofzo?

nu moet ik weer gaan kloten met de IRQ, denk ik zo...

zal morgen even jouw links doornemen, Andre, thnx!

Verwijderd

effe de geluidskaart of netwerkkaart alleen in dat slot testen.. de ander eruit laten.
Graag gedaan, maar je ziet dat je (zelf...) met Google zo wat vindt...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 09:59 ]

• cryforhelp
  • Laatst online: 16-08 10:14
Voor die .vxd meldingen moet je windows update ff uitvoeren, ik heb dat ook tijden gehad en nadat ik dat had gedaan was ie miraculeus verdwenen. 78)7

enne, bij realtek moet je er nooit van uitgaan dat ze het doen, ik ben ook 6 maanden beziggeweest (af en aan hè ;)) met twee sitecom nic's die het gewoon niet bleken te doen achteraf.

offtopic:
andre_at_home, hoewel er idd veel gebruikers zijn die nooit de search gebruiken hoef je er niet zo nadrukkelijk op te blíjven wijzen. Voor dit soort vreemde problemen lijkt het me prima dat iemand er op GoT gewoon naar vraagt.

Verwijderd

die .vxd problemen zijn verholpen gelukkig.

Update:

dat PCI-slot werkt dus wel;

heb nu de netwerkkaart in het onderste, laatste PCI-slot en die doet het. Geluidskaart heb ik nu helemaal niet erin zitten.
Heb het ook geprobeerd met alleen de geluidskaart in het onderste PCI-slot en die werkte toen NIET.

snap er nog steeds weinig van, weet alleen dat beide kaarten goed zijn én dat ook het onderste PCI-slot werkt.

Verwijderd

Het lijkt inderdaad op een IRQ probleem.

Je kunt al tijd even controleren of je netwerk kaart op IRC 11 zit want daar hoort hij te zitten. Geluidskaart hmmm... daar ben ik niet helmaal zeker van maar ik geloof dat die meestal op IRQ 10 of 8 zitten.

Hee had je nu nog in het Bios gekeken?

Heb jij dan op jouw mobo maar twee PCI sloten zitten??

Verwijderd

Netwerkkaart zit nu op 10. Geluidskaart nog steeds niet aangesloten, maar in principe zou die dan in het laatste overgeblevem slot moeten gaan. Ik heb 4 PCI sloten, zoals ik het kan zien.

En wat kan in precies in de bios zien/aanpassen? ik heb de bios al een keer geflashed.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:31
Je kunt al tijd even controleren of je netwerk kaart op IRC 11 zit want daar hoort hij te zitten.
Ik heb vandaag ook weer eens een Sweex netwerkkaartje geinstalleerd en die zit met nog 4 of 5 apparaten op IRQ 9. Ik heb overigens wel meteen Windows 2000 er op gezet maar dat mag met die IRQ niet veel te maken hebben. Ik kan ze echter in Windows 2000 niet handmatig veranderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2003 @ 21:22:
En wat kan in precies in de bios zien/aanpassen? ik heb de bios al een keer geflashed.
Daar kun je de automatische toewijzing van IRQ's uitzetten, zodat je zelf de IRQ's kunt indelen.
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 09:20:
Ga jij nog eens even snel je Networking Essentials leren. Fast Ethernet is 100Mbit, daarnaast zijn 1000Mbit en Gbit hetzelfde :z

Verwijderd

cryforhelp schreef op 16 augustus 2003 @ 13:11:

offtopic:
andre_at_home, hoewel er idd veel gebruikers zijn die nooit de search gebruiken hoef je er niet zo nadrukkelijk op te blíjven wijzen. Voor dit soort vreemde problemen lijkt het me prima dat iemand er op GoT gewoon naar vraagt.
offtopic:
daar ben ik het dus niet mee eens. We zijn geen helpdesk voor mensen die geen search (willen) gebruiken, dat staat ook in de gedragregels van elke GoT-sektie zonder te willen flamen o.i.d. Als iemand de intentie toont om te zoeken door dat resultaat hierneer te zetten, lijkt me dat een prima zaak om daar op verder te gaan en die persoon te helpen. Immers dat lijkt me volledig in lijn met het doel van dit forum.
Afwijkend ondertekend nu: Andre_at_home met "Aantal posts: 2057 " waarvan maar als 56x topicstarter, dus veel meer als ondersteunend lid....

Verwijderd

Ha sorry ik heb even een druk weekend gehad... maar is het al gelukt of werkt het nog niet?

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 17:10

Edho

Heeft Canon A570IS

je kunt die dfs.vxd en vredir.vxd wel van een andere pc kopieren hoor. Noteer alle bestandsnamen die hij mist bij het opstarten, ga op een goede pc met zelfde os deze bestandsnamen zoeken in de verkenner. kopieer ze naar een diskette en plaats ze op de probleempc in de zelfde mappen waar je ze gevonden hebt. Dit heb ik ook al eens gedaan en dit werkt.

sorry overbodige post, zat op de verkeerde pagina te reageren.

[ Voor 9% gewijzigd door Edho op 18-08-2003 21:43 ]

Edho

Verwijderd

Update:

op m'n W2k machine werkt het allemaal, op de andere machine nog niet...Maar ik moet even wachten tot ik de cross cable krijg, dan ga ik verder. U hoort van mij

dank tot zover

Verwijderd

ben ik weer 8)7

alles was in orde en toen ik de cross cable eenmaal binnen had kon ik eindelijk kijken of het idd ging werken

welnu, vanaf het moment dat ik de cross cable in de Win98 machine plugde, ging die PC vaag doen. Opstarten ging in 1x heel sloom en de muis reageerde soms niet. Ik heb de cable maar weer eruit gehaald, maar de PC start nu zelfs amper meer op! Hij blijft meestal hangen bij het blauwe Win98-welkomscherm en soms kan ik kiezen voor dat rijtje

1. normaal
2...
3. veiligige modus
4. ms-dos
5.. etc.....

ik doe dan 'normaal', maar ook dan doet hij weinig

hoe kan het nou in godsnaam zo zijn, dat die PC nu opeens niet meer opstart terwijl ik er verder niks meer aan gedaan heb?! Ik heb nu van alles geprobeerd, zoals het verwijderen van de netwerkkaart en geluidskaart, maar dat mocht niet baten

please...helllupppp! :'(

• cryforhelp
  • Laatst online: 16-08 10:14
veilige modus en alles wat met je netwerk te maken heeft eruit rukken en uit windows deleten?

Maar mijn ervaring met dat soort dingen is dat de enige (goede) oplossing voor win98 network troubles een reinstall is. Sorry :'(
Pagina: 1