Wat is Cyclische redunantiecontrole?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 07:35
nou, zie topictitel: Wat is cyclische redunantiecontrole?
Ik krijg wel eens foutmeldingen als ik iets (UT of The Sims Hot Date) aan het installeren ben. Ik denk dat het met mijn CD-ROM drives te maken heeft. De drives worden best wel warm en de CDs zelf ook.
Ik heb al op google geocht naar redunantie(controle), redunantie, redunance, cyclic maar daar kwam ik niet verder mee. :(

www.hetbsg.nl

• DarkThunderbird
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Hmm, ben niet zeker maar als ik het zo vrij vertaal lijkt me dat iets te zijn als het trillen van de cd door het snelle ronddraaien. Is dat de foutmelding? Het evenwicht van de cd zal niet echt goed liggen waardoor die begint te trillen en het lezen onmogelijk wordt. Probeer es een lagere snelheid.

Specs

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 06:41
Is dit hetzelfde als CRC?? Volgens mij wel! En dan effe googlen met "defenition CRC" en je krijgt het volgende:

An error-checking procedure for data transmission. The sending device performs a complex calculation, generating a number based upon the data being transmitted, and sends that number to the receiving device. The receiving device performs the same calculation after transmission. If the results match, the transmission succeeds. If the numbers don't match, it means the message was received in an altered state, and the data may be incorrect.

Bedoel je zoiets?

• Beelzebub
Op zaterdag 08 juni 2002 21:18 schreef DarkThunderbird het volgende:
Hmm, ben niet zeker maar als ik het zo vrij vertaal lijkt me dat iets te zijn als het trillen van de cd door het snelle ronddraaien. Is dat de foutmelding? Het evenwicht van de cd zal niet echt goed liggen waardoor die begint te trillen en het lezen onmogelijk wordt. Probeer es een lagere snelheid.
Hoe moet ik mijn cd-rom op een lagere snelheid laten draaien?

www.hetbsg.nl

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 06:41
Ik gok meer op een brakke IDE kabel of een vuile lens. Mijn Aopen 40 speed maakt de ceedee's ook heel warm, maar geen gekke dingen verder....

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Op zaterdag 08 juni 2002 21:23 schreef Beelzebub888 het volgende:

[..]

Hoe moet ik mijn cd-rom op een lagere snelheid laten draaien?
Deze computer -> rechts klikken op CD-R station -> device en daar kun je speed instellen.
Probeer het es, kan iig geen kwaad

Specs

• Beelzebub
Ik ben nu op IRC aan het vragen en daar zei iemand dat de CD kapot is.

En over die IDE-kabel. Dan moeten andere CD's het dus ook niet doen of wel?

www.hetbsg.nl

• Beelzebub
Op zaterdag 08 juni 2002 21:31 schreef DarkThunderbird het volgende:

[..]

Deze computer -> rechts klikken op CD-R station -> device en daar kun je speed instellen.
Probeer het es, kan iig geen kwaad
Er staat bij mij niks van bij snelheid. Ik gebruik win XP

www.hetbsg.nl

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Cyclische redunantiecontrole
oftewel de crappy NL vertaling van Cyclic Redundancy Check
=
CRC.

Jouw CD-ROM speler heeft er blijkbaar moeite mee om een CDtje te lezen.
Als ik me niet vergis controleert de CRC de gelezen data. Dit gebeurd bijv. door 2x dezelfde data te lezen van de CD. Indien er de 1e keer bijvoorbeeld 00000101 als data doorgegeven wordt en bij het herlezen van datzelfde stukje 11111111 , dan is of je CD spontaan veranderd of je CD-ROM speler leest de CD niet goed.

Het kan zijn dat je kabels niet in orde zijn (lijkt me niet echt waarschijnlijk), waarschijnlijker lijkt me dat je een smerige lens hebt, of er hangt een stofje voor oid.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Hmm, rechts klikken en dan eerst eigenschappen. Daar bij device. Maar ik werk niet met win xp dus zou anders kunnen zijn.
Ik ben nu op IRC aan het vragen en daar zei iemand dat de CD kapot is.
Jah, uiteraard, normaal is cd in evenwicht maar kan misschien op lagere snelheid gelezen worden? Ik ben niet zeker.

Specs

• Beelzebub
Op zaterdag 08 juni 2002 21:44 schreef THW Arie het volgende:

waarschijnlijker lijkt me dat je een smerige lens hebt, of er hangt een stofje voor oid.
Daarover was ik ook al aan het denken. Ik haal van de week wel zo'n cd lens cleaner

www.hetbsg.nl

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Hoe zit het met andere CD's? Kun je die wel zonder problemen lezen?

Specs

• Beelzebub
Op zaterdag 08 juni 2002 21:53 schreef DarkThunderbird het volgende:
Hoe zit het met andere CD's? Kun je die wel zonder problemen lezen?
Anderen kan ik wel allemaal goed lezen. Alleen Visual Studio 6.0 wilde niet. Ik kreeg allemaal foutmeldingen dat ie bestanden op de Cd niet kon vinden. Die cd is bij iemand anders geprobeerd en daar deed ie het wel goed

www.hetbsg.nl

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 17:34
Op zaterdag 08 juni 2002 21:12 schreef Beelzebub888 het volgende:
nou, zie topictitel: Wat is cyclische redunantiecontrole?

Ik heb al op google geocht naar redunantie(controle), redunantie, redunance, cyclic maar daar kwam ik niet verder mee. :(
Cyclic Redundancy Check (je mist een lettertje, vandaar dat je weinig vindt..) is een systeem waarbij alle bytes via een optel en bit-schuif sommetje tot een getal verwerkt worden, dit is de CRC. Het sommetje zit zo in elkaar dat het zo goed als onmogelijk is dat foute data ongemerkt doorkomt. Als er ergens een bitje omvalt, of meerdere, dan krijg je een CRC error.

De overtreffende trap hiervan is Error Correction Coding (ECC) waarbij het sommetje zodanig in elkaar zit dat bitfouten ook nog gecorrigeerd kunnen worden als er maar 1 bitje omligt. Daarom is er ook ECC geheugen op de markt...

To terminate or not to terminate, that's the question...

Pagina: 1